Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude rommelige werkplaats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude rommelige werkplaats



    4.7 mm - 1/25 sec. - F 2.8 - ISO 400

  • #2
    Re: Oude rommelige werkplaats

    Oude rommelige werkplaats
    Dat heb je inderdaad weergegeven, maar de foto zegt me niet zoveel. Ook snap ik je instellingen niet goed. je zal wel 47 mm bedoelen. Maar je gekozen diafragma (F getal ) begrijp ik iet voor dit beeld.

    Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

    Comment


    • #3
      Re: Oude rommelige werkplaats

      idd wel rommelig ,mooie omzetting!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Oude rommelige werkplaats

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
        Ook snap ik je instellingen niet goed. je zal wel 47 mm bedoelen. Maar je gekozen diafragma (F getal ) begrijp ik iet voor dit beeld.

        Mvg John
        Volgens de EXIF gegevens is het wel degelijk 4.7 mm.

        Ik had de camera op dat ogenblik beperkt tot max. ISO 400.
        Als ik een kleiner diafragma had gekozen was de sluitertijd te lang om nog uit de vrije hand te fotograferen, foto is namelijk genomen zonder statief.

        De omzetting naar zw/w is gedaan omdat de kleurenversie weinig kleur bevat, gans de werkplaats lag namelijk bedolven onder een laag roestbruin stof.
        Hierdoor krijg je de indruk dat de foto een bruinzweem bevat.

        Mvg.

        Comment


        • #5
          Re: Oude rommelige werkplaats

          Oorspronkelijk geplaatst door Jambalaya Bekijk bericht
          Ik had de camera op dat ogenblik beperkt tot max. ISO 400.
          Al
          Mvg.
          Je kan toch gerust een stuk hoger gaan?
          https://www.facebook.com/devrieset/

          Comment


          • #6
            Re: Oude rommelige werkplaats

            Oorspronkelijk geplaatst door Jambalaya Bekijk bericht
            Volgens de EXIF gegevens is het wel degelijk 4.7 mm.


            Mvg.
            4.7 mm ....wat?

            Comment


            • #7
              Re: Oude rommelige werkplaats

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              4.7 mm ....wat?
              Brandpuntsafstand = 4.7 mm.

              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Oude rommelige werkplaats

                4,7mm - dat lijkt me straf.

                Over de foto zelf : niet zo makkelijk om hier een interessante foto van te maken, want het is eigenlijk niet meer dan een hoopje rommel, maar je bent er redelijk goed in geslaagd. Omzetting naar Z/W lijkt me hier een goede keuze geweest.
                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                Comment


                • #9
                  Re: Oude rommelige werkplaats

                  Hij is wat te eentonig grijs. Probeer het contrast wat op te schroeven zodat je meer grijswaarden krijgt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude rommelige werkplaats

                    Ik vraag me af waarom jullie twijfelen aan die 4.7 mm of 27 mm (35 mm-equivalent).

                    Mijn Canon gaat zelfs tot 4.3 mm of 24 mm (35 mm-equivalent).

                    Het contrast ga ik eens proberen aan te passen, ben nog aan het oefenen met PSE 12.

                    Bedankt voor het kijken en de tips.

                    Mvg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude rommelige werkplaats

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jambalaya Bekijk bericht
                      Ik vraag me af waarom jullie twijfelen aan die 4.7 mm of 27 mm (35 mm-equivalent).

                      Mijn Canon gaat zelfs tot 4.3 mm of 24 mm (35 mm-equivalent).

                      Het contrast ga ik eens proberen aan te passen, ben nog aan het oefenen met PSE 12.

                      Bedankt voor het kijken en de tips.

                      Mvg.
                      Tot 4.3 mm ?? Mag ik vragen met wat voor een objectief je dan werkt ?? Dank je voor de uitleg ivm gekozen diafragma. Misschien beter statief gebruiken voor zulke opnamen, of evt het toestel op plaatsen indien mogelijk.

                      Mvg John
                      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude rommelige werkplaats

                        Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
                        Tot 4.3 mm ?? Mag ik vragen met wat voor een objectief je dan werkt ?? Dank je voor de uitleg ivm gekozen diafragma. Misschien beter statief gebruiken voor zulke opnamen, of evt het toestel op plaatsen indien mogelijk.

                        Mvg John
                        Ok wss canon powershot SX 30. Je hebt een vast objectief. Wij stonden wss versteld van het brandpunt omdat je bij dslr camera's zo'n brandpunt niet vind. wij rekenen namelijk in de equivalenten die je opnoemt.

                        Mvg John
                        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oude rommelige werkplaats

                          Dit is gewoon een registratie, een document uit het verleden en die " rommel" heeft heel veel te vertellen, dus ik kan deze opname wel waarderen zeker vanuit zijn emotionele waarde. Mocht nog iets stoffiger zijn. Vanuit de hand en gezien de omstandigheden toch een geslaagde opname.
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oude rommelige werkplaats

                            wel een toffe foto.
                            Hier had je toch wel een sterkere foto kunnen bekomen door het gebruik van een statief.
                            Dan zou ie scherper geweest zijn.
                            Mooie omzetting
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oude rommelige werkplaats

                              Ben misschien iets te karig geweest met mijn uitleg over die 4.7 mm.

                              Bovenstaande foto is genomen met een Nikon P80, mijn ander toestel is een Canon SX 50.
                              Beide toestellen beschikken over een vaste zoomlens.
                              De eerste gaat van 4.7 mm tot 84.2 mm of 27 mm tot 486 mm (35 mm - equivalent)
                              De tweede gaat van 4.3 mm tot 215 mm of 24 mm tot 1200 mm (35 mm - equivalent)
                              Ik zal in het vervolg ook het 35 mm - equivalent vermelden.

                              Het gebruik van een statief zou inderdaad een beter resultaat gegeven hebben, ik durf nogal eens vergeten het mee te nemen.

                              Iedereen bedankt voor het kijken, de waardering en de tips.

                              Mvg.

                              Comment

                              Working...
                              X