Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

domme fabrikanten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • domme fabrikanten?

    Al een tijdje wordt er gezegd en (vooral) geschreven dat de markt voor compact camera's in elkaar gestort is. Fabrikanten verkopen vooral high-end compact. Wat me daar bij opvalt is dat er voor dit type toestellen wel accessoires te bestaan maar moeilijk verkrijgbaar. Zo heeft Canon voor de Powershot G series de mogelijkheid om via een adapter filters te gebruiken maar die zijn heel moeilijk te vinden in de handel. Dit is zo voor alle fabrikanten: Nikon, Panasonic, Sony, ... Ze hebben allemaal wel één of meerdere van deze types camera's te koop waarvoor accessoires te gebruiken zijn maar die je zelden vind in de handel. Waarom brengen ze die camera's niet op de markt samen met die accessoires in één pakket? Ik zou best wel te vinden zijn om bv. een Sony Cyber-shot DSC-RX100II, Canon PowerShot G1 X of G16, Panasonic Lumix DMC-LX7 of evenwaardig toestel aanschaffen met filters, elektronische zoeker en andere accessoires in één pakket. Dat is toch handiger dan alles los te verkopen en daarbij de klant nog eens te laten zoeken naar al die verschillende accessoires?

  • #2
    Re: domme fabrikanten?

    zou logisch zijn, helaas zijn er wss meer redenen om het niet te doen dan wel.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: domme fabrikanten?

      Ik heb helemaal géén problemen gehad om accessoires te kopen voor mijn Sony RX100 .... sommige accessoires bundelen in één pakket is om diverse redenen niet echt wenselijk omdat niet iedereen nood heeft aan die bijkomende dingen temeer daar sommige van die "verfraaingen" ook door "derde partijen" (lees andere, niet merk gerelateerde fabrikanten) op de markt worden gebracht, soms duurder soms goedkoper soms beter of slechter dan het merk, maar niettemin.
      Filter opzetten en accessoires bundelen lijkt mij nog een slechter idee om de zeer eenvoudige reden dat het de prijs de hoogte injaagt en het risiko zit er in dat kopers die geen boodschap hebben aan die dingen, ze sito presto de vuilnisbak in kieperen .. 't is (dikwijls) toch maar een stukje (meestal duur!) plastiek!

      Comment


      • #4
        Re: domme fabrikanten?

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ik heb helemaal géén problemen gehad om accessoires te kopen voor mijn Sony RX100 .... sommige accessoires bundelen in één pakket is om diverse redenen niet echt wenselijk omdat niet iedereen nood heeft aan die bijkomende dingen temeer daar sommige van die "verfraaingen" ook door "derde partijen" (lees andere, niet merk gerelateerde fabrikanten) op de markt worden gebracht, soms duurder soms goedkoper soms beter of slechter dan het merk, maar niettemin.
        Filter opzetten en accessoires bundelen lijkt mij nog een slechter idee om de zeer eenvoudige reden dat het de prijs de hoogte injaagt en het risiko zit er in dat kopers die geen boodschap hebben aan die dingen, ze sito presto de vuilnisbak in kieperen .. 't is (dikwijls) toch maar een stukje (meestal duur!) plastiek!
        Dan is Sony op dat gebied (veel) klantvriendelijker dan andere fabrikanten. Ik vond nogal moeilijk accessoires voor de Powershot G11. Anderzijds kan ik het moeilijk geloven dat er geen markt voor zou zijn om een compactcamera te verkopen in een pakket met bv. een elektronische zoeker en filters. Dat men die apparaten ook nog apart los verkoopt en voor de geïnteresseerden in een pakket aanbieden - al dan niet voor een beperkte periode of in gelimiteerde editie. Wat men voor andere toestellen kan, kan toch ook voor camera's?

        Comment

        Working...
        X