Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas Thule Perspektiv Daypack

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototas Thule Perspektiv Daypack

    Al iemand ervaring met deze fotorugzak?
    Canon 7D / canon 24-105mm F:4 L / canon 70-200mm F:4 L / sigma 105mm F:2.8 macro EX / speedlite 430EX MKII

  • #2
    Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

    al wel eens van het merk gehoord maar nog nergens tegen gekomen. ziet er wel goed uit
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

      Ik heb een rugzak van dit merk. Wel geen fototas maar een gewone rugzak waar ik ook mn laptop kan in opbergen. Ik vind het wel een goed merk. Zit goed op de rug, ruim, kwaliteitsvol materiaal. Alleen is hij niet even waterdicht als ze beweren heb ik de indruk. ze maken wel gebruik van waterdichte ritsen, maar daar waar het meeste water opvalt, gebruiken ze gewone waardoor er bij hevige regen langs die weg toch wat water binnen kan. De rest is wel behoorlijk waterdicht. Hoe het met die is die jij opgeeft, weet ik wel niet.

      Groetjes
      Roeliee
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

        Ben em vanmiddag gaan kopen, eerste indruk is alvast heel positief. Zal een review plaatsen als hij een paar keer gebruikt is.
        Canon 7D / canon 24-105mm F:4 L / canon 70-200mm F:4 L / sigma 105mm F:2.8 macro EX / speedlite 430EX MKII

        Comment


        • #5
          Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

          Zeker doen... Had ook als eens pmijn oog er laten opvallen...
          Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

          Comment


          • #6
            Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

            Even dit topic van onder het stof ophalen.
            Zijn er ondertussen al wat mensen die ervaring hebben met deze tas?
            Ik ben op zoek naar een rugtas, waar ik naast mijn camera, statief en 1 extra objectief nog een regenjas, lunchpakket, drank en eventueel een extra trui kan meenemen. Uit de voorstelling op de website van Thule kan ik niet afleiden of daar wel genoeg ruimte voor is.

            Comment


            • #7
              Re: Fototas Thule Perspektiv Daypack

              Inmiddels ben ik ruim twee jaar in het bezit van een Thule Perspektiv Daypack (TPDP-101). Dit is al een wat ouder topic, maar de tas is nog steeds in de handel, dus ik deel graag mijn ervaringen met jullie.

              Buitenkant
              Om te beginnen vind ik het een erg fraaie tas. Hij voelt ook degelijk aan. De ritsen voelen stevig, lopen soepel en zijn afgedicht om de kans op lekkage te verkleinen. Mocht het zo hard gaan regenen dat je niet meer op die afdichting vertrouwt, dan is er een geïntegreerde regenhoes die je in een paar tellen om je tas heen kan trekken. Deze hoes zit verstopt in de onderkant van de tas en is snel toegankelijk via een sleuf.
              Op een dergelijke manier zijn ook de heupbanden verstopt. Deze gebruik ik nooit; ook niet als ik de hele dag op pad ben. De schouderbanden zijn breed genoeg om het gewicht van een tas volgepropt met camera, lenzen en flitsers comfortabel draagbaar te maken.
              De camera is te bereiken via een ritsopening aan de zijkant van je tas. Door je tas aan één band om je (linker)schouder te laten hangen en de tas naar de zijkant van je lichaam te trekken, kan je je camera snel tevoorschijn halen.
              Een ander voordeel van de TPDP-101 is dat hij vrij smal is. Ideaal als je door een drukke toeristische omgeving loopt of die wenteltrap in dat middeleeuwse kasteel beklimt en een tegenligger ontmoet.
              Er zijn bevestigingsmogelijkheden voor een statief, maar die gebruik ik nooit, dus daar kan ik geen oordeel over geven. (Mijn statief is niet compact en gaat dus niet mee op dagtrips).)

              Binnenkant
              De binnenkant bestaat uit twee delen: onderin zit het deel met vier compartimenten waar je een body met bevestigd objectief en drie losse objectieven kan bewaren. Om een idee van de grootte te geven: ik heb er een Canon EOS 60D + Tamron 17-50mm 2.8, een Sigma 10-20mm 4-5.6, een Canon 50mm 1.8 en een Canon 75-300mm 4-5.6 III. In de winkel heb ik geprobeerd of deze laatste vervangen kon worden door een 70-200mm 2.8L. De tas is hiervoor nog geen belemmering; de portemonnee voorlopig wel.
              Enige voorzichtigheid is geboden bij het openen van dit vak als je je camera niet meer in zit. Je camera drukt namelijk de flapjes die de lenzen op hun plek houden vast. Een enkele keer gebeurt het wel eens dit flapje openklapt, waardoor de objectieven uit hun compartiment kunnen rollen. Je tas niet al te rechtop houden bij het openen van dit deel is dus noodzakelijk.
              Bovenin bevindt zich een tweede deel. Dit bestaat uit één compartiment van ongeveer 15x23x11 cm (lxbxh). Dit is een soort doosje, bekleed met blauwe stof. Hierin bewaar ik een flitser, wat filters, de oplader en een blaaskwastje. Dit deel is met klitteband vast te zetten aan de binnenkant van de tas. Dit is geen handig systeem, want als je teveel gewicht (=een flitser) in dit deel doet, dan houdt het klitteband het gewicht niet meer en zakt dit doosje naar beneden totdat het steunt op het deel waar je camera en objectieven inzitten. Geen groot bezwaar, maar als je dan iets uit het bovenste deel wil pakken zie je die ongebruikte klittebandstrips. Niet echt fraai.
              Zowel het onderste als het bovenste deel kan je uit de tas verwijderen, zodat je hem ook als gewone rugzak kan gebruiken.
              Verder is er nog een zijvakje met daarin een waterdicht documentenvakje en 3 vakjes voor sd-kaarten. Aan de achterkant en de bovenkant van de tas zitten nog vakjes voor kleine zaken zoals een afstandsbediening, kleingeld etc.

              Conclusie
              Al met al ben ik zeer tevreden over deze tas. Het grootste minpunt is dat je voorzichtig moet zijn met het openen van het onderste deel als je camera daar niet meer inzit. Voor de rest is het een degelijke, mooie tas die erg praktisch is in het gebruik.

              @ raaplan
              Als je regenjas heel compact is op te vouwen zou je die in één van de compartimenten voor de objectieven kunnen stoppen. Je lunchpakket of je trui zouden dan in het bovenste deel kunnen, maar vast niet allebei tegelijk. Een winterse trui gaat er sowieso niet in passen.

              Comment

              Working...
              X