Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

    Beste forumleden,

    Ik heb me onlangs een Canan 700D aangeschaft. Als ik de Metz 36AF-4 C aankoppel, "ziet" de camera hem wel maar de flits gaat niet af.

    De flits doet het wel met de G-10 Powershot.

    De E-TTL versie die de camera aangeeft is E-TTL-II. Zou het kunnen dat de flits niet compatibel is met die versie ?

    Werkt de camera dan wel met de nieuwe Metz reeks : de 36AF-5 C ? Heeft er iemand ervaring met die combinatie ?

    Met vriendelijke groet.


    Erwin Bautens

  • #2
    Re: Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

    ik zou een mailtje sturen aan METZ; misschien volstaat een update van de firmware.

    groeten
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

      Helaas kan die flitser geen update van de firmware aan.

      Comment


      • #4
        Re: Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

        Wil nooit mijn gedacht opdringen, hé, maar heb ooit gelezen dat een "vreemde" Metz door verschillen in electrische ladingen een gevaar kan betekenen voor de body ?????
        Misschien een legende ?
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

        Comment


        • #5
          Re: Canon D700 niet compatibel met Metz Mecablitz 36AF-4 C

          Dat gaat over de oudere versies zoltan, waar méér dan 200 volt over het middencontact staat,
          Als je meet tussen middencontact en massa, en da ligt lager dan 10 volt, mag je deze op elke camera gebruiken.
          TS: kan je bij die Metz de voet niet vervangen door een geschikt type voor jou camera? Of is dat bij Metz niet verwisselbaar?
          Last edited by Guest42; 7 februari 2014, 08:09.

          Comment

          Working...
          X