Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

    Hallo,

    Ik zoek een statief te kopen en heb al eens rondgekeken op het net en in een fotospeciaalzaak.

    Nu vroeg ik mij toch af welke ik best zou nemen namelijk één met 4 of de andere met 5 delen?

    Ik las al dat die met 4 delen stabieler is, maar dan weer iets langer is in opgeplooide toestand en die met de 5 delen
    dat deze dus korter is, minder stabiel??? maar dat deze dus ook langer duurt om opgesteld te worden.

    Moesten jullie dit nu ontkrachten dat die met 5 delen niet meer of minder stabiel is dat die van 4 delen dan wordt het
    eigenlijk een persoonlijke keuze he. De statieven die ik aan het bekijken ben zijn gemaakt van carbon en hebben een balhoofd.

  • #2
    Re: Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

    Voor al uw vragen:
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

      Hoeveel te meer secties, hoeveel te dunner de ondersre secties worden.
      Dunne pootjes zijn niet zo stabiel als dikkere pootjes.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Hoeveel te meer secties, hoeveel te dunner de ondersre secties worden.
        Dunne pootjes zijn niet zo stabiel als dikkere pootjes.
        Ik heb ook een statief met 4 delen , maar heb wel een type zwaarder genomen zodat het onderste deel dezelfde diameter heeft als de onderste van een 3 delen statief maar van en type minder zwaar. De gewichtstoename valt meet t.o.z van de 2 statieven en zeker omdat het carbon is.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Hoeveel te meer secties, hoeveel te dunner de ondersre secties worden.
          Dunne pootjes zijn niet zo stabiel als dikkere pootjes.
          Weet niet, maar als er een ratelende tram voorbij komt zal een meerdere secties, meer stabiliteit geven dan een mindere ....dacht ik.
          I.m.h.o. natuurlijk.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: Aankoopadvies: Statief met 4 of 5 delen

            Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
            Weet niet, maar als er een ratelende tram voorbij komt zal een meerdere secties, meer stabiliteit geven dan een mindere ....dacht ik.
            I.m.h.o. natuurlijk.
            Net omgekeerd, het zijn de poten die de trillingen moeten dempen, een dikke poot kan beter de trilling dempen dan een poot die uit verschillende stukken staan die naar onderen toe steeds dunner wordt.

            Veel scharnieren is contradictorisch aan rigiditeit.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X