Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal - Ebay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal - Ebay

    Ik heb de laatste tijd vaak op Chinese sites gekocht en betaald met paypal. Tot nu toe is alles keurig aan gekomen.

    Voor de eerste maal kocht ik iets op Ebay en betaalde met Paypal. Dit werd me bevestigd via paypal op 13 dec 2013.
    De verkoper bevestigd me dat hij het geld had ontvangen en het pakket zou versturen. Hij stuurde me zelfs 'n foto van het pakket met alle gegevens.
    Tot op heden heb ik nog niets ontvangen. We zijn dus al ± 50 kalenderdagen verder.
    Een paar weken geleden stuur ik 'n email maar krijg geen antwoord. Gisteren nog een email verstuurd.

    Nu komt het probleem:
    In principe kan ik een geschil indienen bij paypal voor mijn geld terug te eisen. Na het verstrijken van die 45 dagen en pogingen om via email om dit te regelen met de verkoper.
    Dus: ik volg de procedure van paypal om die gegevens in te vullen en dan moet ik een transactiecode ingeven.
    Je kan dan kiezen uit de lijst van alle transacties die je gedaan hebt....maar die ik moet hebben, staat er niet in?
    Ik heb nochtans een email gehad van paypal dat ik het bedrag had overgemaakt en toch staat het niet in de lijst van december.
    Het is wel degelijk betaald en van mijn rekening.

    Het gaat om de volgende site:
    UltraFire C8 1300Lm CREE XM-L T6 LED Flashlight Torch + 2x18650 + Charger | Sporting Goods, Camping & Hiking, Flashlights, Lanterns & Lights | eBay!


    Ik zit hier met 2 problemen:
    - Paypal heeft deze betaling niet in mijn betalingsoverzicht gezet. Ik vind die dus niet terug.
    - Ik heb nog niets van de verkoper ontvangen.

    Een mail sturen naar paypal heb ik wel al gedaan.

  • #2
    Re: Paypal - Ebay

    tja...om nou iets van 17 euro in China te bestellen.
    ik begrijp zoiets niet hoor.
    en er zijn er die het nog erger maken.
    wat is de winst/voordeel, afgewogen tegen het risico dat het zoals hier niet goed gaat..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Paypal - Ebay

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ik begrijp zoiets niet hoor.
      Jij begrijpt redelijk weinig. Misschien te lang op den boot gedobberd.

      Comment


      • #4
        Re: Paypal - Ebay

        Probeer PayPal eens een uittreksel van uw bank te sturen.
        De firma zal nog niet betaald zijn omdat PayPal een flater heeft begaan.
        Als ik met PayPal heb betaald krijg ik binnen een paar minuten een bevestiging mail van PayPal van mijn betaling, heb je deze mail wel ontvangen?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Paypal - Ebay

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Probeer PayPal eens een uittreksel van uw bank te sturen.
          De firma zal nog niet betaald zijn omdat PayPal een flater heeft begaan.
          Als ik met PayPal heb betaald krijg ik binnen een paar minuten een bevestiging mail van PayPal van mijn betaling, heb je deze mail wel ontvangen?
          Dat had ik toch vermeld, dacht ik?

          Ik bestel het artikel en betaal met paypal.
          Ik krijg vrijwel onmiddelijk 'n bevestiging van paypal dat ik betaald heb. (13 dec 2013). Zie onder copy/paste.
          Op 17 dec 2013 bevestigd de verkoper de betaling en verstuurd daarna 'n verzendbevestiging.

          Dear Edmond K,

          Sign Up for a Free PayPal Account
          100% protection for buyers against unauthorized account use
          Your financial information is never shared when you send a payment
          Free for buyers
          This email confirms that you have paid ZHU HAOYUE (DavidDavidZhu@gmail.com) $20,99 USD using PayPal.

          This credit card transaction will appear on your bill as "PAYPAL *DAVIDDAVIDZ".



          Now that you've completed your payment, sign up for a free PayPal account by clicking Sign Up Now below. You'll be able to check out faster next time and track your payment history for all of the items you purchase on eBay.

          Sign Up Now!

          Payment Details



          Purchased From:
          Receipt ID:2171-3909-2239-8296

          Item # Item Title Quantity Price Subtotal
          280746332590 UltraFire C8 1300Lm CREE XM-L T6 LED Flashlight Torch + 2x18650 + Charger 1 $20,99 USD $20,99 USD

          Shipping & Handling:
          (includes any seller handling fees) $0,00 USD
          Shipping Insurance (not offered): --

          Total: $20,99 USD
          This charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *DAVIDDAVIDZ".
          Payment sent to DavidDavidZhu@gmail.com
          From amount: €15,75 EUR
          To amount: $20,99 USD
          Exchange rate: 1 Euro = 1,33289 U.S. Dollars


          En dit krijg ik van de verkoper:

          Dear w00ha,

          Thanks for your purchase and payment!

          Your eBay item(s) have been sent to post office from China. Since this is an international shipping, you should receive the item(s) about 25-30 working days, sometimes it takes longer based on the bad weather or Customs, hope to get your understand!
          eBay Item(s)

          ==================

          280746332590 UltraFire C8 1300Lm CREE XM-L T6 LED Flashlight Torch + 2x18650 + Charger

          Delivery Address:
          Edmond K xxxxxxxxxtraat Kuringen NotProvided 3511 Belgium

          ==================

          Could you please do me a favor to leave me a positive feedback and overall 5-star DSR after you receive them? We appreviate your business and hope to do bussines with you later.

          Because the email is often filtered as SPAM, Please feel free to write to me through ebay message if you have any question, I will do my best to solve it.

          Regards,
          laptop1982
          Last edited by w00ha; 5 februari 2014, 14:28.

          Comment


          • #6
            Re: Paypal - Ebay

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            tja...om nou iets van 17 euro in China te bestellen.
            ik begrijp zoiets niet hoor.
            en er zijn er die het nog erger maken.
            wat is de winst/voordeel, afgewogen tegen het risico dat het zoals hier niet goed gaat..?
            grt,bouk.
            Als het hier 40€ kost, dan bestel ik dat ook in China, en dat loopt bijna altijd goed.
            In het slechtste geval is je risico ook maar 17€ hé.

            Kabeltjes bestel ik vrij regelmatig in China.
            SOms betaal ik maar 2-3 € voor een kabel die hier 25€ kost.

            Comment


            • #7
              Re: Paypal - Ebay

              Je zou ook nog van ebay een bevestiging van je bestelling moeten ontvangen hebben.
              De transactiecode staat in dit bericht bij de info van verkoper, achter de item beschrijving en de item code.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

              Comment


              • #8
                Re: Paypal - Ebay

                Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                Je zou ook nog van ebay een bevestiging van je bestelling moeten ontvangen hebben.
                De transactiecode staat in dit bericht bij de info van verkoper, achter de item beschrijving en de item code.
                Dat kan wel best zijn, maar ik heb de transactiecode nodig die ik via de site van paypal moet krijgen.
                Als je op paypal gewoon inlogt en naar geschillen gaat, wordt je door 'n menu gestuurd. die vraagt op 'n moment die code.
                Waar dat je de code moet invullen staat 'n link met alle transacties van de afgelopen maanden.
                Nu is het zo dat die bepaalde transactie er niet instaat, terwijl ik toch 'n bevestiging van paypal heb gehad.
                Hoe kan ik nu een geschil indienen als het al mis loopt bij paypal zelf.
                In die maand dec 2013 vind ik andere transactie's wel, maar die ene niet.

                Het nummer wat op "mijn ebay" staat achter dat artikel is niet het nummer wat paypal mij vraagt.
                De transactie code's die wel vermeld staan, bestaan uit cijfers en letters. De code van ebay zijn enkel cijfers.

                Copy/paste waar ik vastzit.

                Actiecentrum - Een geschil openen
                Heeft u een probleem met een transactie? We raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met de verkoper door binnen 45 kalenderdagen na de betaling een geschil te openen in het Actiecentrum.

                Redenen om een geschil te openen:

                U heeft het object betaald maar u heeft het nog niet ontvangen.
                U heeft een object ontvangen dat sterk afwijkt van de omschrijving van de verkoper.
                Door rechtstreekse communicatie kunnen de meeste geschillen worden opgelost. Als u er niet in slaagt het probleem op te lossen, kunnen wij u helpen. U kunt ons vragen om de transactie te onderzoeken door het geschil te escaleren naar een PayPal-claim.

                Hoe werkt de geschilprocedure?

                Transactiereferentie invoeren
                Transactiegegevens:
                Voorbeeld: 1ZA23456A7890123Z

                Last edited by w00ha; 5 februari 2014, 10:50.

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal - Ebay

                  Die code zou je inderdaad moeten vinden in de details van de verrichtingen in je PayPal overzicht.
                  Heb je bij het filteren, naast december, het correcte jaartal geselecteerd ?

                  Als je het niet kan terugvinden kan je niet anders dan PayPal een copij van je bankafschrift sturen en vragen waar dit geld naartoe is.
                  Dan zouden zij dit bedrag hetzij opnieuw aan je rekening moeten toevoegen, hetzij de link naar de verkoop geven.

                  Succes
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal - Ebay

                    Ik snap deze discussie niet goed....PAYPAL verzendt steeds een email als de transactie van je bankaccount gaat, en daar staat die transactiereferentie steeds op.
                    Die heb je ook nodig om je geschil aan te vechten....meer niet.
                    Geen transactiecode ontvangen, kijk dan ook je bankaccount eens na of de som wel degelijk van je rekening is gegaan. Ik geloof van niet !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal - Ebay

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      tja...om nou iets van 17 euro in China te bestellen.
                      ik begrijp zoiets niet hoor.
                      en er zijn er die het nog erger maken.
                      wat is de winst/voordeel, afgewogen tegen het risico dat het zoals hier niet goed gaat..?
                      grt,bouk.
                      Maarmaarmaar, aan deze reactie heeft de TS nu écht wel iets Totaal Off Topic. Het wereldgeweten op zijn best.
                      Wat IK niet begrijp is het nut van dergelijke soort reacties, tenzij om zo snel mogelijk de 200.000 posts te bereiken.

                      @TS : normaal stuurt Paypal een bevestigingsmail voor betaling die op je afrekening moet te traceren zijn. Ik zou daarmee beginnen.
                      Ik heb zelf één keer vodden gehad met een verkoper en dat is netjes afgehandeld door Paypal. Het keramisch slijpstuk was gebroken bij aankomst en aangezien ik eerst moest aftekenen bij ontvangst kon ik dit niet op voorhand controleren. Foto gemaakt van de ongeopende verpakking waarin het stuk te zien was. Ik heb alleen de terugverzendingskosten moeten betalen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal - Ebay

                        Hier een printscreen hoe de mail van PayPal eruit ziet, rode pijl wijst naar het transactienummer:

                        Last edited by Red Falcon; 5 februari 2014, 12:31.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal - Ebay

                          Dat is het idd Luc.
                          Ik heb erg veel vertrouwen in Ebay en Paypal, voor allerhande tweedehandsites heb ik dat minder.
                          Ooit heeft er eens één mijn paswoord gekraakt en plots moest ik constateren dat ik dure cameras verkocht op Ebay. Een maailtje en de zaak lag stil. Niet veel later kreeg ik de rekening voor het plaatsen. Weer een mailtje en het was opgelost.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal - Ebay

                            Lees aub nog eens de copy/paste.
                            In blauw, dat is de email die ik heb gehad vlak na mijn betaling van paypal.
                            Kwam van service@paypal.be

                            Staat degelijk in:

                            This email confirms that you have paid ZHU HAOYUE (DavidDavidZhu@gmail.com) $20,99 USD using PayPal.

                            Ik heb dus niet zo'n email gehad die Red Falcon laat zien.
                            Mijn email is volledig in Engels.

                            Al de andere via paypal zijn wel degelijk gelijk de screenprint van Red Falcon en daar kan ik ook alle transactiecode's vinden.

                            En voor de andere, lees eens goed welke info die ik geef, want ik heb er ook geen andere.
                            Het is wel degelijk van mijn zichtrekening afgegaan via Visa. Dus, ik heb dat betaald.
                            Mijn adres waar het naar toe moest worden gestuurd klopt ook.

                            De laatste mail die ontving:

                            I sent the flashlight to you by Sweden Post registered mail, the tracking number is RE641927802SE, please see the attached picture.



                            Alle gegevens kloppen, zelfs mijn tel.nr staat er op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Paypal - Ebay

                              Nog nooit problemen mee gehad.
                              Als ik een geschil diende te openen deed ik dat via ebay en niet via paypal.
                              Altijd netjed centen teruggekregen.
                              Mss moet je eens via ebay proberen.

                              Comment

                              Working...
                              X