Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen fotos ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen fotos ?

    Als je pakweg 50 fotos wilt van naam veranderen pakt windows voor de eerste nog altijd (1) en klasseert daarachter dan 11 enz...
    Is er geen andere mogelijkheid om een groot aantal fotos correct in volgorde van naam te veranderen als je ze samen selecteert en dat ze in dezelfde volgorde blijven ?

  • #2
    Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

    Dat is een sortering op eerste cijfer, dan op tweede en zo voort.
    Daarom geef ik alles met een datum in als YYYYMMDD.

    20140102
    20140103
    20140109
    20140206
    20140509
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

      Ja maar ik bedoel automatisch, neem dat ik nu 50 fotos heb, ik selecteer ze allemaal en benoem de eerste 20140102, dan zal windows toch de volgende 20140102 (1), 20140102 (2)... nemen en die (11) zal weer meteen na de (1) komen ipv na de 10... ik zoek dus iets om een hele reeks fotos in 1x te hernoemen;

      Comment


      • #4
        Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

        Uw foto's hebben standaard toch een nummer?
        De volledige naam van mijn foto's zien er dan zo uit en dat gebeurt dan direct bij het importeren.

        20140102-6871.jpg
        20140102-6872.jpg
        20140102-6873.jpg
        20140102-6874.jpg
        20140102-6875.jpg
        20140109-6876.jpg
        20140109-6877.jpg
        20140109-6878.jpg
        20140109-6879.jpg
        20140109-6880.jpg

        Er bestaan natuurlijk ook tooltjes voor om dit automatisch te doen ... normaal bij eerste import maar je kan ook terug vanaf je schijf importeren naar een andere map en dan tegelijk de naam laten aanpassen.
        De meeste tooltjes om foto's te importeren geven je de kans om te kiezen hoe de benaming eruit moet zien en welk deel van de originele naam je wil behouden.
        Zelf gebruik ik al jaren Downloader Pro met zijn mogelijkheden tot naamgeving.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

          Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          Als je pakweg 50 fotos wilt van naam veranderen pakt windows voor de eerste nog altijd (1) en klasseert daarachter dan 11 enz...
          Is er geen andere mogelijkheid om een groot aantal fotos correct in volgorde van naam te veranderen als je ze samen selecteert en dat ze in dezelfde volgorde blijven ?
          Met Irfanview is dat perfect te doen. Je kan hernoemen zoals je wil aan de hand van een "template" en je lijst sorteren alvorens te hernoemen.
          Het is dan nog een handige fotoviewer ook.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

            Faststone Image Viewer kan dat ook.

            Comment


            • #7
              Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

              Als je wil hernoemen selecteer je alle foto's, dan ga je op de eerste staan geeft de nieuwe naam in en zet zelf tussen haakjes het eerste nummer bv (0) en dan wordt de tweede (1) enz, dan blijven de foto's allemaal gewoon op volgorde staan zoals ze staan. Zo doe ik dat en heb niet het probleem dat achter 1 de 11 komt.

              Grt,

              Jean-Pierre

              Comment


              • #8
                Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Als je pakweg 50 fotos wilt van naam veranderen pakt windows voor de eerste nog altijd (1) en klasseert daarachter dan 11 enz...
                Is er geen andere mogelijkheid om een groot aantal fotos correct in volgorde van naam te veranderen als je ze samen selecteert en dat ze in dezelfde volgorde blijven ?
                BTW dat is geen "windows bug" maar een gevolg van de binaire voorstelling van decimale getallen .... net zomin als windows verantwoordelijk is voor het slecht weer ...

                Comment


                • #9
                  Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

                  In Windows 7 is die nummering geen probleem ze blijven netjes in de juiste volgorde staan als ze (1) (2)....(10) (11)... genummerd zijn, maar als je een mapje dat zo genummerd is op een oudere Windows computer bekijkt, dan staan ze wel (1) (11) (2) (3)...
                  Bij de foto's die ik tijdens de eerste communie maak pas ik de nummering aan (die worden op een cd gebrand) zodat die niet door elkaar loopt als die op een oudere computer worden bekeken (001) (002)...
                  Ik zet er zelf de "nullen" bij, dat is wel wat werk, want dat moet gebeuren voor alle foto's tot nummer 100 voor een map waarin tussen de 100 en 999 foto's zitten (voor een map met minder dan 100 foto's moet je alleen 1...9 aanpassen).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude windows bug : nummering 1,2... ipv 01,02... andere methode nieuwe namen foto

                    ik doe dat gewoon met microsoft office picture manager: de foto's selecteren, bewerken aanklikken, naam wijzigen aanklikken en dan gaat er rechts een kolom open waar je naam, nummering kunt instellen.
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

                    Comment

                    Working...
                    X