Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de tijd gaat snel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de tijd gaat snel

    Ik realiseerde mij juist dat die echt al groot geworden is. Het kleine-meisje is er aan het afgaan

    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

  • #2
    Re: de tijd gaat snel

    Nog even toelichting...
    Ik heb bewust de belichting van de huid op het voorhoofd en rechterkant van gezicht in zone 6 gezet. één stop overbelicht dus.
    Aan de rechterkant van het histogram zit dus geen informatie.
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
    Pentax k-3II en nog meer glas

    Comment


    • #3
      Re: de tijd gaat snel

      nogal confronterend op dit formaat.
      vind het linkeroog wel erg mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: de tijd gaat snel

        ze staat er wel mooi op. Die beloofd.

        Comment


        • #5
          Re: de tijd gaat snel

          Dit is van dichtbij, ik zou dus de haartjes behandeld hebben.
          De rechter schuiver van je histogram zou ik op 214 zetten, dit vind ik te grijs. Persoonlijke smaak en geen waarheid.
          Flitsen van zo dichtbij is altijd moeilijk, met bestaand licht aan een raam zal een mooier resultaat geven.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: de tijd gaat snel

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Dit is van dichtbij, ik zou dus de haartjes behandeld hebben.
            De rechter schuiver van je histogram zou ik op 214 zetten, dit vind ik te grijs. Persoonlijke smaak en geen waarheid.
            Flitsen van zo dichtbij is altijd moeilijk, met bestaand licht aan een raam zal een mooier resultaat geven.
            mvg,
            Eddy
            misschien heb je wel gelijk eddy.
            maar wat nog een groter probleem is bij deze foto is dat het nogalm een platte frontale belichting is. er is wel een diffuser op de flits gebruikt maar het blijft plat. iemand een tip hoe ik softwarematig shaduw kan toevoegen die niet te fake overkomt ?
            een pessimist is een optimist met ervaring.
            Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
            Pentax k-3II en nog meer glas

            Comment


            • #7
              Re: de tijd gaat snel

              eigenlijk heb ik een paar studiolampen nodig (alle misschien heb ik ze niet echt nodig maar ik zou er wel graag willen hebben).
              achwat eigenlijk kan ik daar niets mee doen als ik een foto van lotte wil maken want ik krijg van haar welgeteld 2 seconden de tijd en dan is ze weer weg
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

              Comment


              • #8
                Re: de tijd gaat snel

                Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                eigenlijk heb ik een paar studiolampen nodig (alle misschien heb ik ze niet echt nodig maar ik zou er wel graag willen hebben).
                achwat eigenlijk kan ik daar niets mee doen als ik een foto van lotte wil maken want ik krijg van haar welgeteld 2 seconden de tijd en dan is ze weer weg
                Martijn,
                ALs je over een gewone externe flitser beschikt, kan je je wens naar studiolampen nog wat uitstellen
                Je kan bv met je externe flitser en een isomo paneel werken. Je laat de flitser daarop dan afgaan en je zorgt ervoor dat het licht dat op de isomo valt dan op je dochter kan terecht komen.
                Je kan je dochter ook bv dicht bij een raam plaatsen en aan de kant waar minder licht komt, kan je dan wat gaan oplichten met diezelfde isomo .... Op die manier kan je al mooi schaduwwerk bekomen, zonder dat je dit softwarematig moet gaan toevoegen .... Je kan ook bv op zoek gaan naar een plaats waar er licht van bovenuit komt , bv een lichtkoepel of zoiets, .... Natuurlijk de zoektocht naar mooi natuurlijk licht kan wel eventjes langer duren dan 2 seconden

                Het aangeboden beeld doet het voor mij niet echt ... ligt gedeeltelijk aan de uitsnede vermoed ik, een beetje te dichtbij .... en ook aan die belichting waarover je het al had. Nu, je kan je dochter nog eens proberen te overtuigen om voor de camera te komen ....
                grt,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: de tijd gaat snel

                  ik volg qua gebruik van een raam.
                  Flitsen doe ik niet graag, kan hier dus nix aan toevoegen.
                  Vind het wel een toffe foto, van zo dicht
                  en...
                  met 1 scherp oogje
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment

                  Working...
                  X