Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichtingsmeter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belichtingsmeter

    graag had ik advies betreffende aankoop belichtingsmeter. Ik wil zeker een meter kopen die zowel omgevingslicht als flitslicht meet.
    vb. : is de Sekonic Flashmate L-308S voldoende voor gebruik in studio als buiten ? De uitleg die ik erover vind :

    De flitsmeter bij uitstek, klein en handig, incident en reflective meting voor flitslicht en bestaand licht. Met nieuwe en verbeterde mogelijkheden voor de hedendaagse digitale fotograaf, voor betrouwbaarheid en accuratesse.
    Filmgevoeligheid instelling 3-1/8000 ISO
    f/stop display bereik 0,5 tot 90,9
    Sluitertijden: bestaand licht tot 1/8000 in 1, 1/2, 1/3 stap
    Flitslicht tot 1/500s in 1,1/2/, 1/3 stap
    Autopower off
    Herhaling nauwkeurigheid 0,1 EV of minder
    Wordt geleverd met Lumidisc contrast vlakte meting (add-on).

    kost momenteel 189,00 euro.

    veel andere lichtmeters kosten minstens dubbel zo veel.

  • #2
    Re: belichtingsmeter

    Ik heb de 308s gehad en het is een echt goede flitsmeter. Zeker waar voor z'n geld.
    MAAR: hij is heel erg beperkt voor als gewone lichtmeter (dwz zonder flits). Je kan nl alleen maar sluitertijdvoorkeuze of Ev meting doen. Doordat hij geen diafragmavoorkeuze kan meten is hij dus veel minder geschikt.

    Conclusie: als flitsmeter zeker, als gewone lichtmeter zou ik zeker naar iets anders kijken
    Nikon D700, wat glas en Sony RX100
    BD2424BE
    Klik voor meer!

    Comment


    • #3
      Re: belichtingsmeter

      bedankt voor de info.
      Weet je welke meter je best aankoopt die voor de twee situaties goed werkt (of moet je dan kiezen voor meters die al vlug het dubbele kosten) of koop je best twee afzonderlijke meters ?

      Comment


      • #4
        Re: belichtingsmeter

        Ik heb de sekonic vervangen door een Gossen Digisky omdat deze zowel flitslicht als omgevingslicht en een mix ervan meet en bovendien nog eens compatibel met het Skyport systeem van Elinchrom (waar ik mee werk). Hierdoor kan ik mijn flitsers ook draadloos aansturen voor de meting.
        Bij sekonic is de L358 de goedkoopste die doet wat je zoekt. Natuurlijk is de 758 de perfecte meter als je hem kan betalen aangezien deze ook nog eens een mooie spotmeter heeft... ;-)
        Nikon D700, wat glas en Sony RX100
        BD2424BE
        Klik voor meer!

        Comment

        Working...
        X