Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BP511 batterijlader - vaststelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BP511 batterijlader - vaststelling

    Ter info,

    vandaag wilde ik al mijn batterijtjes opnieuw opladen .
    Ik heb Canon batterijen en merkloze batterijen.

    Op de batterijlader van een 300D wilde de merkloze batterij niet laden, terwijl die dat probleemloos deed op de batterijlader van mijn 10D.
    Uiterlijk zien beide laders er echt identiek uit.

    Ik heb ooit een bericht gelezen dat Canon een beveiliging zou ingebakken hebben tegen alle niet Canon-batterijen, dit klopt dus blijkbaar

    Groetjes!

    Loes

  • #2
    Loesje,

    Ik heb zelf een 10D, maar een vriend van mij heeft een 300D. We hebben allebei 1 originele en 1 namaak batterij, en die doen het gewoon op beide laders... Misschien ligt het aan het merk van de namaak batterij.

    Mijn vriend had in eerste instantie het probleem dat zijn namaak batterij wel oplaadde maar het niet deed in zijn 300D. Maar ze deed het ook niet in mijn 10D... kapotte batterij dus.

    Beide camera's en de namaak batterijen komen van bij Top Foto.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Als de batterijen niet willen laden is het mogelijk dat ze geen kontakt maken met de plus-pool van de lader (uitzonderlijk ook met de min-pool). Meestal is het batterijkontakt aan de plus ietsje te kort.
      Groetjes,
      Patric.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Patric
        Als de batterijen niet willen laden is het mogelijk dat ze geen kontakt maken met de plus-pool van de lader (uitzonderlijk ook met de min-pool). Meestal is het batterijkontakt aan de plus ietsje te kort.
        Groetjes,
        Patric.
        Hoi,

        Bedankt voor de info.
        Ik zie uiterlijk geen enkel verschil met een andere batterij.
        De batterij is nog deels geladen en doet de camera nog prima functioneren. Als ze stuk zou zijn zou ze volgens mij nergens meer laden of stroom afgeven?
        In elk geval laadt ze nog op een van beide laders dus 't is nu niet dat ik ze moet weggooien. Ik vond dit alleen maar iets heel erg raars.

        Groetjes!

        Loes

        Comment


        • #5
          Originally posted by Loesje
          Originally posted by Patric
          Als de batterijen niet willen laden is het mogelijk dat ze geen kontakt maken met de plus-pool van de lader (uitzonderlijk ook met de min-pool). Meestal is het batterijkontakt aan de plus ietsje te kort.
          Groetjes,
          Patric.
          Hoi,

          Bedankt voor de info.
          Ik zie uiterlijk geen enkel verschil met een andere batterij.
          De batterij is nog deels geladen en doet de camera nog prima functioneren. Als ze stuk zou zijn zou ze volgens mij nergens meer laden of stroom afgeven?
          In elk geval laadt ze nog op een van beide laders dus 't is nu niet dat ik ze moet weggooien. Ik vond dit alleen maar iets heel erg raars.

          Groetjes!

          Loes


          Hallo Loes, dat is een bekend probleem. Ome Canon wil gaarne wat geld verdienen aan de toebehoren, daarom heb je met Canon akku's geen enkel probleem, maar met vervangakku's het probleempje dat je deze bijvoorbeeld niet kunt opladen in de orginele Canon lader of dat hij het in de ene Canon wel werkt en in de andere weer niet. Aangezien de combinatie twee vervangakku's + vervanglader minder kosten dan één orginele Canon BP-511 akku hebben ze er een software matige of hardware matige controle ingebouwd. Dan heb je het leuke feit dat de vervangakku werkt of helemaal niet werkt in uw Canon toestel.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            kheb voor 10€ eentje gekocht, ik zal als ze aankomt eens zien als ze het doet in mijne 300D, uiteindelijk zal de batterij geen invloed hebben op de kwaliteit van mijn foto's dus dan heb ik vlug gekozen tussen een originele van 80€ en een namaak van 10€. En als ze ni werkt is nog nieveel geld weggegooid.

            Comment


            • #7
              Voor mijn G5, waarbij je de batterijen kunt laden in het toestel, heb ik een originele Canon-batterij en een namaakbatterij van het merk Hähnel. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met die namaak, maar misschien is er pas bij de recentere toestellen of laders een beveiliging ingebouwd...





              seppuku.

              Comment

              Working...
              X