Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve reiscamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwalitatieve reiscamera

    Hallo iedereen!

    Na dat men vorige compact het heeft begeven ben ik op zoek naar een nieuwe.. Het moet een compact zijn aangezien ie meegaat op motorreizen in zuid-amerika. Ondanks dat ie dus klein, licht en robuust moet zijn wil ik liefst zo weinig mogelijk toegevingen doen op de kwaliteit..

    Ik dacht aan de CANON POWERSHOT G15.. Ervaringen? Tips? Suggesties voor gelijkaardige toestellen?

    Bedankt alleszins voor jullie hulp!
    Canon 50D 70-200mm f/4.0 L IS USM

  • #2
    Re: Kwalitatieve reiscamera

    olympus stylus 1
    Fuji x20
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Kwalitatieve reiscamera

      canon-g15 vs nikon-p7700
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: Kwalitatieve reiscamera

        Dit is geweldig: http://www.dpreview.com/reviews/sony...t-dsc-rx100-m2
        Ik beschik over de RX100, deze is de volgende generatie ervan, super!

        Comment


        • #5
          Re: Kwalitatieve reiscamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
          Dit is geweldig: http://www.dpreview.com/reviews/sony...t-dsc-rx100-m2
          Ik beschik over de RX100, deze is de volgende generatie ervan, super!
          Inderdaad, ofwel een Nex-3N + 16-50 die tegenwoordig tegen heel lage prijs de deur uit gaan...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Kwalitatieve reiscamera

            de rx10, veel betere lens met een mooier bereik, meer gebruiksvriendelijker dan de rx100
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Kwalitatieve reiscamera

              RX100 zit tegenwoordig in de prijsklasse van de G15 waar TS het over had, RX100-II is wat duurder, maar een RX10 zit al meteen boven de €1000...
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Kwalitatieve reiscamera

                Zorg maar dat je een toestel kiest met een goede zoeker. Dat vind ik uitermate
                nodig in die Zuid-Amerikaanse zon.

                Comment


                • #9
                  Re: Kwalitatieve reiscamera

                  Ik vond dat het daar met mijn Nex-5 en LCD-scherm op "zon"-stand prima ging .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwalitatieve reiscamera

                    Heb een G10 gehad (dus voorloper van de G15) en altijd zeer tevreden van geweest. Rij zelf met de motor en die ging zonder probleem mee.
                    Heb nu een Oly OM-D E-M1 en die is in vergelijk qua body eigenlijk niet veel groter. Afhankelijk van welke lens je er op zet valt het body + lens ook zeer goed mee. Toestel is uiteraard wel een pak duurder dan de G15
                    If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwalitatieve reiscamera

                      Ik heb de Panasonic Lumix DMC-LX3, ondertussen is de recentste uitvoering de LX7.
                      Een compact fototoestel met een zeer mooie en lichtsterke lens, ben van mijn LX3 nog steeds zeer tevreden en de LX7 is nog stuk lichtsterke.
                      Als ik ergens naartoe ga en ik klein apparaat nodig heb dan neem ik de LX3.
                      Last edited by Sennheiser; 5 februari 2014, 16:48. Reden: Typfout

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwalitatieve reiscamera

                        DPReview heeft een interessant artikel:http://www.dpreview.com/articles/425...t&ref=mainmenu
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwalitatieve reiscamera

                          Mijn zus heeft onlangs ook die LX7 gekocht : heb er nog niet veel mee kunnen brielen, maar lijkt me wel een deftig ding te zijn. Maar een Olympus Stylus of XZ-2 is ook niet slecht...
                          Als het echt heel klein moet zijn, kan je bv. ook een Canon S120 nemen. Maar dat klein volume heeft wel als nadeel dat de lens niet bijster lichtsterk is (en hopelijk heeft en S120 niet de fabrikagefout van de S100).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwalitatieve reiscamera

                            Met de scooter gaat hier altijd de LX4 mee. Een toestel dat ik al jaren gebruik,
                            sedert ze mijn LX3 gestolen hebben.

                            Comment

                            Working...
                            X