Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roze druppel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roze druppel

    Een experiment en raad gevraagd voor bijleren.
    Ik zit altijd vol bewondering te kijken naar de foto's met spiegeling in een druppel.
    Mijn resultaat van talloze foto's vind ik niet zo bijster goed.
    Iemand die zijn ervaring wil delen over hoe je dat goed moet doen?
    Indien je daar een macro-lens voor nodig hebt, dan moet ik afhaken want die heb ik niet.

    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Roze druppel

    Dat zou ik nu ook wel eens willen weten
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #3
      Re: Roze druppel

      Afhaken, net als ik want je daar voor het beste resultaat te bekomen idd. een macrolens voor nodig. Kan wel met lichtsterke objectieven en met een 35 mm sensor, waarbij je een behoorlijke crop toepast. Met een APS-C zou ik het niet wagen verder.

      Comment


      • #4
        Re: Roze druppel

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Afhaken, net als ik want je daar voor het beste resultaat te bekomen idd. een macrolens voor nodig. Kan wel met lichtsterke objectieven en met een 35 mm sensor, waarbij je een behoorlijke crop toepast. Met een APS-C zou ik het niet wagen verder.
        Ik heb wel een macrolens... dus tip zou ik wel graag horen! Deze poging vind ik trouwens zo slecht nog niet...jammer dat je de druppel niet wat dichter kon nemen!
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Roze druppel

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Iemand die zijn ervaring wil delen over hoe je dat goed moet doen?
          Indien je daar een macro-lens voor nodig hebt, dan moet ik afhaken want die heb ik niet.
          Vrees dat je een macro lens moet hebben, Marie-Anne. Door boven op is het gebruik van een slider ook geen overbodige luxe. KLIK
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Roze druppel

            Goed, bedankt voor de reacties. Ik haak af tot ik mijn vakantiegeld heb gekregen...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Roze druppel

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Goed, bedankt voor de reacties. Ik haak af tot ik mijn vakantiegeld heb gekregen...
              Lol, idem hier !
              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Roze druppel

                Ik vind deze die je nam ook niet mis, al zou ik ze meer in een vierkant plaatsen. Ja de beste resultaten behaal je met een macro (Nikon 40 mm is mijn favoriete) en ik werk ook met statief.

                @ Heylo : prachtig je voorbeeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Roze druppel

                  Zelfs met een macro lens kom ik niet altijd aan het gewenste resultaat
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roze druppel

                    Dat klopt Anaisje, want het lichtinval op de druppel is ook erg belangrijk, geeft een zuiver beeld. Ook iso zo laag mogelijk laten.
                    Last edited by Loeky; 5 februari 2014, 11:15.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roze druppel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Dat klopt Anaisje, want het lichtinval op de druppel is ook erg belangrijk, geeft een zuiver beeld. Ook iso zo laag mogelijk laten.
                      Waar moet de lichtinval dan zitten?
                      Totaal leek in zulke dingen, dus ieder tipje kan bijzonder tellen!
                      Ik heb een macrostand op mijn oude fototoestel, dus kan dan al eens proberen hé!
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Roze druppel

                        Het licht mag komen van om het even waar,, lmaar het te fotograferen onderwerp, moet veel licht opvangen wil je een duidelijk beeld in de druppel. Dat heb ik ondervonden met het het oefenen met druppels. Ja, dat kan je proberen, heeft je huidig fototoestel geen macro stand ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Roze druppel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                          Het licht mag komen van om het even waar,, lmaar het te fotograferen onderwerp, moet veel licht opvangen wil je een duidelijk beeld in de druppel. Ja, dat kan je proberen, heeft je huidig fototoestel geen macro stand ?
                          Het te fotograferen onderwerp belichten en zeker achter de druppel ( weerkaatsing ). Fototoestel met macro stand??????
                          Marie-Anne: weet niet welke lenzen je hebt maar is daar niet één of ander lens bij waar je eventueel tussenringen kan voor gebruiken of eventueel een close-up filter?
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Roze druppel

                            Het werkt het beste bij zijlicht, liefst met dauwdruppels want die zijn door de oppervlaktespanning heel anders dan regendruppels en een macrolens is wel het beste daarvoor maar voorzetlenzen of tussenringen werken ook maar da's wat minder handig.
                            Ik maak de meeste van die dingen ook laag bij de grond en dan is een rijstzak veel handiger dan een statief in de meeste gevallen !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Roze druppel

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Het te fotograferen onderwerp belichten en zeker achter de druppel ( weerkaatsing ). Fototoestel met macro stand??????
                              Marie-Anne: weet niet welke lenzen je hebt maar is daar niet één of ander lens bij waar je eventueel tussenringen kan voor gebruiken of eventueel een close-up filter?
                              Idd Louis, macrostand op mijn Casio Exilim. Die zit al een hele tijd opgesloten in de kast maar ik ga hem toch eens bovenhalen.
                              Verder heb ik maar twee lenzen, een Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM en groothoek EF-S 15-85mm IS


                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Het werkt het beste bij zijlicht, liefst met dauwdruppels want die zijn door de oppervlaktespanning heel anders dan regendruppels en een macrolens is wel het beste daarvoor maar voorzetlenzen of tussenringen werken ook maar da's wat minder handig.
                              Ik maak de meeste van die dingen ook laag bij de grond en dan is een rijstzak veel handiger dan een statief in de meeste gevallen !
                              Bedankt Frans voor de uitleg en de tips

                              Ik hou alles goed bij tot het "de moment" is.
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X