Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

End of a Giant (deel I)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • End of a Giant (deel I)

    Ik ga mijn serie afsluiten met een reeks van 3 beelden. Dit schouwspel was wonderbaarlijk om van zo nabij te kunnen volgen en vast te leggen.
    De 3 foto's die ik ervoor uitgekozen heb zijn telkens verschillend van sfeer.

    Deze onfortuinlijke en kolossale Neushoornkever was al reeds gehavend en net gestorven toen de mieren hun 'werk' deden.
    Hoe het allemaal in zijn werk ging laat ik ook nu weer vertellen door Sigourney


    Hi everybody,,

    It's me again: Sigourney, the Weaver Ant.

    Een kolonie moet groot en sterk zijn om zich te kunnen handhaven in de jungle. Dat betekent dat er dagelijks veel eten moet gevonden worden om ons en ons broed te voorzien.
    We zijn dan ook constant op zoek naar voedsel en van zodra iemand iets interessant vindt zal er met geurmarkeringen gewerkt worden om de rest bij 'de bron' te krijgen.

    Terwijl we rondlopen scheiden we met ons achterlijf een chemische stof af waardoor we onze weg terugvinden en anderen weten waar we gelopen hebben. Vinden we iets interessant dan zullen we op de terugweg een sterker spoor achterlaten zodat anderen weten dat er iets te rapen valt en dit spoor gaan volgen. Hoe meer er dat spoor volgen, hoe sterker het geurspoor wordt .

    Hier bots ik op een stervende prooi en met mijn voelsprieten betast ik deze om te zien of er weerstand te verwachten valt. Helaas voor hem is het einde reeds ingetreden en zullen er snel andere werkers hier zijn om me te helpen met het uitvoeren van deze taak.
    Lijkt misschien hard, maar zo is het leven hier nu eenmaal.

    Grtz,
    Sigourney





    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: End of a Giant (deel I)

    Subliem!!! (Zowel tekst als foto :-)

    Groeten
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

    Comment


    • #3
      Re: End of a Giant (deel I)

      Prachtige opname.
      en die naam Sigourney Weaver... mijn favo.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: End of a Giant (deel I)

        Prachtig en informatief tegelijk!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: End of a Giant (deel I)

          Sigourney vs Alien
          Mooie plaat waarbij je de mier knap in de kijker hebt weten te plaatsen.

          Comment


          • #6
            Re: End of a Giant (deel I)

            jawdropping!

            Comment


            • #7
              Re: End of a Giant (deel I)

              Prachtig!

              Comment


              • #8
                Re: End of a Giant (deel I)

                zeer mooi kurt
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: End of a Giant (deel I)

                  Mooi verhaal en het licht achter de mier!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Re: End of a Giant (deel I)

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    Prachtig en informatief tegelijk!
                    Helemaal mee eens.

                    groetjes

                    moniq
                    groetjes, moniq (BD1321BE)

                    A picture paints a thousand words

                    Comment

                    Working...
                    X