Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed opletten met producten uit China.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed opletten met producten uit China.

    Klik.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: Goed opletten met producten uit China.

    Je moet inderdaad altijd goed uitkijken met spullen die je in China hebt besteld.

    Een voorbeeldje, zoek de fout:

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Goed opletten met producten uit China.

      Je hebt het stekkertje verkeerdom in elkaar gedrukt. De chineesjes hadden het wel goed gedaan.:-)
      Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Goed opletten met producten uit China.

        Handige tip, bedankt daarvoor.
        Voortaan zal ik wat beter op het CE-logo letten.

        Kunnen we anno 2014 stellen dat de Chinese producten afwijken van producten uit andere landen?
        Bijvoorbeeld op kwaliteit of prijs.
        Zelf heb/had ik een vooroordeel t.a.v. Chinese producten, ik dacht dat het in het algemeen goedkope brol was.
        Ik twijfel daar nu aan en meen enkele hoogwaardige artikelen van Chinese makelij te hebben (zaklampen) maar die waren dan ook zeker niet goedkoop.

        Comment


        • #5
          Re: Goed opletten met producten uit China.

          Algemeen gezien is er sedert enkele tijd terug een terugkeer bezig van allerlei industrieën. Textiel bvb. wordt weer meer en meer in zowel Europa als de VS geproduceerd. De lonen zijn in China ook al in stijgende lijn en met de douanekosten plus de verplichting grote massa's te laten maken komt men stilaan terug in de omgeving van de inlandse prijzen. Voor wat betreft elektronica ben ik niet op de hoogte, maar ik vermoed dat die sector ook wel zal volgen. Een andere reden is te zoeken in het aanbieden van weer meer jobs in de Westerse werelden.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Goed opletten met producten uit China.

            Ik denk niet dat je dat foldertje serieus moet nemen... Als ze iets kopiëren doen ze dat goed, ook met CE logo's.

            Comment


            • #7
              Re: Goed opletten met producten uit China.

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Algemeen gezien is er sedert enkele tijd terug een terugkeer bezig van allerlei industrieën. Textiel bvb. wordt weer meer en meer in zowel Europa als de VS geproduceerd. De lonen zijn in China ook al in stijgende lijn en met de douanekosten plus de verplichting grote massa's te laten maken komt men stilaan terug in de omgeving van de inlandse prijzen. Voor wat betreft elektronica ben ik niet op de hoogte, maar ik vermoed dat die sector ook wel zal volgen. Een andere reden is te zoeken in het aanbieden van weer meer jobs in de Westerse werelden.
              En verder veronderstel ik dat Zuid-Korea onze industrie ook pijn doet
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Goed opletten met producten uit China.

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Handige tip, bedankt daarvoor.
                Voortaan zal ik wat beter op het CE-logo letten.

                Kunnen we anno 2014 stellen dat de Chinese producten afwijken van producten uit andere landen?
                Bijvoorbeeld op kwaliteit of prijs.
                Zelf heb/had ik een vooroordeel t.a.v. Chinese producten, ik dacht dat het in het algemeen goedkope brol was.
                Ik twijfel daar nu aan en meen enkele hoogwaardige artikelen van Chinese makelij te hebben (zaklampen) maar die waren dan ook zeker niet goedkoop.
                Eigenlijk is het heel simpel: If you pay peanuts, you will get monkeys.
                Kwaliteit kost geld, ook producten uit China. Betaal je genoeg, dan kan je echt fantastisch spul in handen krijgen. In de jaren zestig van de vorige eeuw was de term "Made in Japan" voor de Amerikanen synoniem voor goedkope brol, totdat de Japanners het kwaliteitscontrolesysteem van het Amerikaanse leger overnamen (sic !). Vreemd genoeg zagen de Amerikaanse fabrikanten het nut hiervan niet in, want ze hadden immers een heel legertje servicemannen, die bij panne van je televisie snel konden komen om het te repareren. De Japanners produceerden plotseling elektronica die geen service nodig hadden en vrijwel nooit kapot gingen. Hierdoor werd de Amerikaanse markt overspoeld door Japanse elektronica.
                Last edited by stefaand; 3 februari 2014, 20:17.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Goed opletten met producten uit China.

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  Eigenlijk is het heel simpel: If you pay peanuts, you will get monkeys.
                  Kwaliteit kost geld(..)
                  Ik denk dat je hierin volkomen gelijk hebt.
                  Daarbij ben ik weer in mijn eigen valkuil getrapt om ervan uit te gaan dat bijvoorbeeld CE en TUV een waarborg voor een zekere mate van kwaliteit bieden.
                  Het gaat meer om veiligheid en evt. nog andere zaken maar voor wat betreft de degelijkheid en duurzaamheid zegt het niet eens zoveel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed opletten met producten uit China.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Je moet inderdaad altijd goed uitkijken met spullen die je in China hebt besteld.

                    Een voorbeeldje, zoek de fout:
                    Je hebt duidelijk die draden verkeerd in de stekker gestoken ... de fout zal wel zijn dat je die Chinese handleiding niet gelezen hebt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed opletten met producten uit China.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Je hebt duidelijk die draden verkeerd in de stekker gestoken ... de fout zal wel zijn dat je die Chinese handleiding niet gelezen hebt.
                      De draden zaten zo in de stekketjes, gelukkig heb ik eerst de voltmeter gebruikt, want ik had het eigenlijk niet gezien toen ik de stekkertjes in elkaar stak, anders had ik een probleem gehad als ik de lithium-ion accu op de lader had aangesloten met de + en - omgewisseld (er zaten 2 setjes in de verpakking, ze waren allebei omgewisseld, maar ik heb het wel kunnen corrigeren).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X