Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

    Ik heb mijn canon eos 7 D verkocht omdat iedereen me aan rade om de canon 6 D te kopen dat toestel lag super goed in mijn kleine handen.( 4 van de 5 lenzen passen op een full frame de foto's familie en portret foto' zouden beter zijn dan mijn 7 D ( minder ruis ) ook al had de 6 D maar 11 autofocuspunten .
    Ik had duidelijk gezegd dat ik allerlei fotos maak , honden sport , portret , vakantie kiekjes enz het toestel wordt het meeste gebruikt om honden te fotograferen .
    Ik heb reviews gelezen en filmpje gezien en wist dat het toestel minder geschikt zijn voor sport maar toen zeiden enkele vrienden als je een foto kan maken met de 550D Kan je het ook met de 6 D .ik heb het toestel gisteren gebruikt van iemand die ik ken moet zeggen dat het wat tegen sloeg voor mij het duurde te lang om scherp te stellen ( Ik heb het gebruikt voor lopende honden )Nu vraag ik me af of er mensen zijn die wel goede actie foto's maken met de 6 D is het gewoon wennen of is het toestel niet geschikt voor mij , de honden waren al voorbij voordat ik een goede foto had . De mevr van de 6 D zei als ik jouw was ging ik voor de 5D Mark III waarop haar man zei waarom gene 70 D .Nu zit ik hier zonder toestel een nieuwe 7 D kopen is geen optie dit omdat er ondertussen al recentere toestellen zijn . Mijn man heeft er geen problemen mee moest ik de 5D Mark III halen maar omdat ik heel kleine handen heb vraag ik me af of ik dat toestel enkele uren kan vasthouden het is nog iets groter dan de 7 D ( dit door mijn kleine handen ) ik heb een zwakke pols maar voor dat probleem heb ik een monopod gekocht .Ik heb door een ongeval heb een hele tijd geen foto toestel kunnen vasthouden . Omdat het over veel geld gaat ( het is een hobby ) wou ik even andere hun mening horen .Hoeveel jaar gaat zo'n duur toestel mee ik hoef niet het allernieuwste hebben want dan moet je alle jaren iets nieuw kopen als je nu een goede foto hebt heb je die binnen 5 jaar ook ( vind ik )

    Ik was wat vergeten Filmen is niet belangrijk voor mij ik film met mijn compactje het toestel wordt alleen gebruikt voor foto's .
    Last edited by maudy; 3 februari 2014, 08:07.

  • #2
    Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

    6D is full frame, 7d is crop. Als je dezelfde beeldvulling neemt, dan zit je met je full frame dichter op je onderwerp(en) en als die dan naar je toekomen dan zijn die idd. sneller bij jou. Dat is dus kwestie van wennen.

    Misschien nog wat wachten op de aangekondigde 7D mark II die dit voorjaar op de markt zou komen ?

    Comment


    • #3
      Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

      Zou die er zeker komen ? In de winkel zeiden ze me dat het 'speculatie' s zijn .

      Comment


      • #4
        Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
        Zou die er zeker komen ? In de winkel zeiden ze me dat het 'speculatie' s zijn .
        Dat is het ook maar waarschijnlijk is er wel iets van aan, alleen wanneer?

        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
          Mijn man heeft er geen problemen mee moest ik de 5D Mark III halen maar omdat ik heel kleine handen heb vraag ik me af of ik dat toestel enkele uren kan vasthouden het is nog iets groter dan de 7 D ( dit door mijn kleine handen ) ik heb een zwakke pols maar voor dat probleem heb ik een monopod gekocht .Ik heb door een ongeval heb een hele tijd geen foto toestel kunnen vasthouden . Omdat het over veel geld gaat ( het is een hobby ) wou ik even andere hun mening horen .
          Ik zou aanraden om zo'n 5D Mark III eens een dag te huren en zelf bekijken of het gewicht wel te doen is? eventueel in combinatie met een 24-105/4 lens...
          B.v. bij Foto Konijnenberg kan je dat huren

          Comment


          • #6
            Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

            De 5D Mark III zal sowieso superieur zijn aan de 6D en 70D wat betreft actiefotografie. Dus als gewicht en prijs geen probleem zijn, zou dat mijn eerste optie zijn om je honden te fotograferen. De 5D Mark III weegt echter nog 130g meer dan de 7D (950g vs 820g), hoewel er qua afmetingen amper verschil is (*klik*). Als je echter een kleinere camera wil, dan is de 70D een goede optie. De 70D is zelfs nog een beetje kleiner dan de 6D (*klik*) en heeft hetzelfde autofocus systeem als de 7D (minus 2 autofocus modes: Spot AF en AF point Expansion). Qua beeldkwaliteit is er echter niet veel verschil tussen een 7D en 70D (wat RAW bestanden betreft toch, bij JPEG bestanden zal er wel een verschil zichtbaar zijn bij hoge ISO). Ik denk trouwens dat je je compactje links zou laten liggen om te filmen als je het filmen met een 70D gewend bent.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

              Ik trek soms actiefoto's met mijn 6D omdat ik niet specifiek van plan was om actie te trekken maar er toch toevallig op gekomen ben. Ik werk meest op middelste af-point en die is op de 6D heel goed.
              Op de 6D werk ik ofwel met een 24-70 f/4 ofwel met de 70-200 f/2.8 II beide IS USM. Gaat lekker vlug hoor. Misschien was het glaswerk de oorzaak van de 'traagheid'.

              Ik heb de 6d gekozen omdat de 5DIII voor een amateur zoals ik behoorlijk duur was en ook omdat hij zwaarder en groter was. 6D is identiek qua grootte als de 7D. Natuurlijk is een 7D een specifieke actiecamera, maar de 6D is niet zoveel trager. Op middelste AF point met USM objectieven heel toffe camera.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                Ik denk dat ik het toestel een dag ga huren dit omdat het nog zwaarder is dan de 7 D Ik heb vorig jaar de 70-200 f/2.8 II IS USM gekocht en mijn 4.0 verkocht moet zeggen dat ik met de 7 D en de 70-200 f/2.8 al problemen had als ik het toestel lang vast had vandaar het gebruik van de monopod .Ik vind de 5DIII te duur om zomaar te kopen en later in de kast te leggen dus het huren is wel een heel goede tip .

                Comment


                • #9
                  Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                  Ik vraag me af je niet op one shot foto's hebt geschoten.
                  Mits de servo functie ga je toch een aantal bruikbare foto's moeten overhouden.
                  Je mag ook de leercurve van een nieuw toestel niet onderschatten.
                  Verder weet ik niet wat je op een 6D kan aanpassen aan focuspunt en de tracking daarvan.(dit is toch een belangrijk aspect voor actiefotografie).
                  Mijn bescheiden mening is dat mits de juiste instellingen en een goede lens er toch mooie beelden uit dat toestel zouden moeten komen.
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                    Ik trek soms actiefoto's met mijn 6D omdat ik niet specifiek van plan was om actie te trekken maar er toch toevallig op gekomen ben. Ik werk meest op middelste af-point en die is op de 6D heel goed.
                    Op de 6D werk ik ofwel met een 24-70 f/4 ofwel met de 70-200 f/2.8 II beide IS USM. Gaat lekker vlug hoor. Misschien was het glaswerk de oorzaak van de 'traagheid'.

                    Ik heb de 6d gekozen omdat de 5DIII voor een amateur zoals ik behoorlijk duur was en ook omdat hij zwaarder en groter was. 6D is identiek qua grootte als de 7D. Natuurlijk is een 7D een specifieke actiecamera, maar de 6D is niet zoveel trager. Op middelste AF point met USM objectieven heel toffe camera.
                    En hoe doet de combinatie 6D het met de 24-70 4.0 IS?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                      En hoe doet de combinatie 6D het met de 24-70 4.0 IS?
                      Ik heb inderdaad die combinatie en moet zeggen: zalig!

                      Heb nog niet de kans gehad om in studio-omstandigheden te trekken, maar voor de rest al veel mee gespeeld. Bokeh heel goed. Mooie korte scherptediepte en zachte achtergrond. Vignettering is beter dan met de 24-105 f/4 op fullframe. Er is IS aanwezig en zelfs een 0.8x macro waarmee je goed kunt werken als je bvb geen échte macrolens bij de hand hebt.
                      Het is een f/4 objectief en mede daardoor moet ze wel onderdoen voor een f/2.8 (die ongeveer dubbel zoveel kost), maar anderzijds: ze weegt ook stukken minder, is compacter, heeft een filtermaat 77 ipv 82 en zoals eerst gezegd IS aanwezig en ze is veel betaalbaarder voor een niet-professioneel.

                      Combi 6D+24-70 f/4 is als kit te koop en dat is niet toevallig. Als je beiden samen koopt heb je een mooie combi die goed bruikbaar is en je wint financieel iets uit door de combi. Zelfs in mindere lichtomstandigheden heb je er veel plezier aan (laat ISO maar stijgen, 6D kan heelwat aan).
                      Last edited by philippeDeli; 5 februari 2014, 07:23.
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                        Ik denk dat ik het toestel een dag ga huren dit omdat het nog zwaarder is dan de 7 D Ik heb vorig jaar de 70-200 f/2.8 II IS USM gekocht en mijn 4.0 verkocht moet zeggen dat ik met de 7 D en de 70-200 f/2.8 al problemen had als ik het toestel lang vast had vandaar het gebruik van de monopod .Ik vind de 5DIII te duur om zomaar te kopen en later in de kast te leggen dus het huren is wel een heel goede tip .
                        Elke erkende Canon verkoper heeft wel een Canon 5D mark III te leen liggen.
                        Bij foto robyns in St.- Truiden toch zeker.
                        Waarschijnlijk bestaan er ook dergelijke zaken bij jou in de buurt.
                        Huren is dus niet nodig.... gewoon effe een te leen vragen in een fotozaak.
                        Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Raad gevraagd Canon Eos 6 D 70D 5D Mark III

                          Ondertussen de 5D mark III vast gehad het is een top toestel maar helaas te groot en te zwaar voor mijn kleine handen .Toen ik het over de 7D 2 had zei de winkelier dat hij niet weet of die eraan komt moest het zo zijn zou het toestel even groot zijn dan de 5D mark III dus dat is ook uitgesloten voor mij . Dan waren er nog 2 optie's de 70D of een systeemcamera omdat ik in het bezit ben van goede lenzen is de keuze snel gemaakt het zal de Canon 70 D worden omdat de 6 D niet voldoet aan sportfotografie beide toestellen zijn lichter en kleiner dan de 5D mark III .Alvast bedankt voor alle informatie .

                          Comment

                          Working...
                          X