Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geript op 2de hands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geript op 2de hands

    Ik koop ( van nen hollander ) 10 draden, 10 wammy's en 2 x 10 inbus sleutels...
    We komen tot een akkoord : 25 euro. Ik stort het, en .. hij stuurt het op.
    Als het aankomt ( en het kan niet uit de doos gevallen zijn, zaten allemaal in een zakje, en de doos was helemaal dicht getaped.) 10 draden, maar slechts 5 wammy's en 2 x 5 inbussleutels.
    Nu is het voor die wammy's dat ik het deed, een nieuwe kost 5 euro, dus een kans om ze voor 2,5 euro te hebben.
    2de hands doet niks, want ze moeten 3 klachten hebben. ( dus rippers : je mag iemand 3 keer rippen voor ze je account wegdoen.)
    En dieje gast , die antwoord niet meer op mijne mail, en het is 200 km weg en weer om... dus dieje voelt zich veilig.
    2de hands rade me aan om naar de politie te gaan : voor 25 euro ???
    Nu kwam ik gisteren nen politie agent tegen, en , die kunnen bij een misdrijf ind. het adres opvragen, maar aangezien het nen hollander is, moeten zij die vraag doorsturen naar de hollandse politie, en of die voor 25 euro ?? dat dacht hem van niet. En zei hij, dit is een handels geschil , en dan moet je en pv laten maken, en....
    ( En ik heb zen adres , ( want ik heb het bedrag moeten storten, dus naam en adres zijn gekend , inclusief zijn bankrekening )
    kijk, ik weet dat ik een 15 euro schade heb geleden, maar dat hij er zomaar weg mee kan , dat is waarom ik zo pissed ben.
    Nog een staaltje van 2de hands : na een mailtje met ... we hebben het zoekertje verwijdert, en als er 3 klachten komen dan blokkeren we hem : dieje gast was te lui om dat zoekertje weg te doen, en nu heeft 2de hands hem zelfs nog geholpen door het te verwijderen, want het ligt bij mij.
    Ik heb redelijk wat groene sterren, en als ik hem nu een rode geef, dan geeft hij me der een terug vermoedelijk, en... gaat mijne goede naam naar beneden, dus da's ook geen optie ..
    Het moest er effe uit
    Last edited by Guest13; 2 februari 2014, 18:42. Reden: typfoutje :(

  • #2
    Re: geript op 2de hands

    Ja, je hebt gelijk - het is schandalig - en het erge is dat ze er meestal zo onderuit komen.
    Als hij dat een aantal keren lapt ( wellicht steeds onder een andere naam ) is dat een redelijk winstgevend handeltje.
    Heb je er geen mail-adres van ? Zou hem toch es mailen en terloops zeggen dat je regelmatig in Nederland komt ( ) - misschien dat hij dan overstag gaat.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: geript op 2de hands

      Ter info... Er zitten bedriegers op 2dehands en kapaza... Eindje geleden zo een gps gekocht... 220 euro ribbedebie... Bleek achteraf ook frauduleuze troep te zijn. Als ik het rekeningnummer in google gooide, kwam ik na wat zoeken op een site terecht waar reeds vier mensen in dezelfde week op dergelijke wijze bedrogen waren. Kon mij wel voor de kop slaan. Da's het nadeel van het feit dat men tegenwoordig veel online koopt. Ik doe dit al jaren. Nooit problemen mee gehad. Tja. Tijden veranderen. En copy/paste van een rekeningnummer is zo gedaan... Ik had er initieel zelfs niet op gelet dat het een rekeningnummer in NL was. Klacht neergelegd bij politie en ABN Amro... Nooit iets van gehoord... Vanaf heden is het terug handje kontantje en gezond verstand gebruiken. En nikske meer bestellen om 23 uur s'avonds Als een mens moe ik, doet ge duidelijk domme dingen
      Last edited by pnobels; 2 februari 2014, 16:51.
      Nikon D90

      Comment


      • #4
        Re: geript op 2de hands

        Hollanders die zich voordoen als Belgen en vise versa....Het is maar een kreet hoor die ik hier slaag om aan te geven hoe moeilijk het is om iemand te traceren die je bedonderd. Het is heel simpel.. Als ik een rekening open net over de Nederlandse grens en ik een adres opgeef ergens 200 km hiervandaan in Nederland, dan zit ik dus waarschijnlijk dichterbij dan iemand durft te vermoeden, toch? Ik wil maar aangeven dan fraude in dit soort praktijken dagelijkse kost zijn voor politie. Het enige wat we kunnen doen, is onze plaatselijke ondernemers niet meer weg te jagen uit ons dorp of stad en de deur uit en bij hen de aankoop doen, ook al is hij een euro duurder, dan zou het snel afgelopen zijn met deze internet criminelen.

        Als ik zeker zou weten dat deze persoon op een adres woont 200 km verder, dan nam ik de moeite en reed er naartoe.. Voor de veiligheid nam ik dan wel even iemand mee, maar ik zou rijden al koste me het een bak benzine...

        Comment


        • #5
          Re: geript op 2de hands

          Beoordelingen op tweedehands.be ? Een lachertje.
          Bod doen op tweedehands.be ? Ook een lachtertje.
          Volgende keer beter op Ebay kopen, ben je tenmiste door Paypal kopersbescherming gedekt. EN biedingen / beoordelingen werken naar behoren.

          Comment


          • #6
            Re: geript op 2de hands

            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht

            Als ik zeker zou weten dat deze persoon op een adres woont 200 km verder, dan nam ik de moeite en reed er naartoe.. Voor de veiligheid nam ik dan wel even iemand mee, maar ik zou rijden al koste me het een bak benzine...
            Awel, in mijn geval gaven ze een adres in Belgie door. Het adres bestond wel degelijk. Ik had het opgezocht in Google. Trouwens, op de site waar ik terugvond dat het rekeningnummer frauduleus was, stonden bijzonder interessante weetjes. Die mensen werken dus vanuit internetcafés. Zeer waarschijnlijk zijn ze reeds gekend bij de politie. En hebben ze daarvoor reeds eens in de gevangenis gezeten. Maar na een jaar komen ze terug vrij. En beginnen ze gewoon opnieuw... Daarenboven... Als ze al eens in de gevangenis gezeten hebben, is het niet dankzij speurwerk van de politie. Maar zijn ze te grazen genomen door mensen die bedrogen zijn, en zelf op onderzoek uit gaan...
            Nikon D90

            Comment


            • #7
              Re: geript op 2de hands

              Eens serieus nu. Wat is een Wammy? Ik ken dat woord enkel van 23 jaar geleden toen ze mij als jobstudent achter een "wamme" lieten gaan tussen de verschillende verdiepen (dat heeft maar 2 verdiepen geduurd , het is iets onbestaand).

              Comment


              • #8
                Re: geript op 2de hands

                Ik denk dat het whammy moet zijn, en iets te maken heeft met de voetpedaal van een elek gitaar. Enfin, in die zin ken ik het woord.


                En inderdaad, blijkbaar zelfs een merk: http://www.digitech.com/en-US/products/whammy-4th-gen
                Benieuwd of TS dat kan bevestigen. Maar dat kan het hier niet zijn' als je de specs o.a. gewicht, leest. En voor €2.5 ?
                Last edited by LesC; 2 februari 2014, 17:56.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: geript op 2de hands

                  een wammy ( zo stond het in de adv.) hier wordt dat soms ook een whammybar genoemd,
                  Dat ding in een gitaar, waar je het het geluid wat "zwevender" kan mee maken ( die vraagt bv. 12, 5 voor 1, dus ... ik deed altijd winst met 25 euro voor 10. ( Waar ik ze koop vraagt men 5 euro voor een fender stratocaster hendel.)

                  Comment


                  • #10
                    Re: geript op 2de hands

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Ja, je hebt gelijk - het is schandalig - en het erge is dat ze er meestal zo onderuit komen.
                    Als hij dat een aantal keren lapt ( wellicht steeds onder een andere naam ) is dat een redelijk winstgevend handeltje.
                    Heb je er geen mail-adres van ? Zou hem toch es mailen en terloops zeggen dat je regelmatig in Nederland komt ( ) - misschien dat hij dan overstag gaat.
                    in mijn eerste entry staat het dat : En dieje gast , die antwoord niet meer op mijne mail ( 4 email's gedaan ).

                    Comment


                    • #11
                      Re: geript op 2de hands

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik denk dat het whammy moet zijn, en iets te maken heeft met de voetpedaal van een elek gitaar. Enfin, in die zin ken ik het woord.
                      En inderdaad, blijkbaar zelfs een merk: http://www.digitech.com/en-US/products/whammy-4th-gen
                      Benieuwd of TS dat kan bevestigen. Maar dat kan het hier niet zijn' als je de specs o.a. gewicht, leest. En voor €2.5 ?
                      Dit is de "digitale versie" voor bv. een telecaster enzo, die dat niet hebben, ( het doet dus de snaren rekken : hoger in toon gaan of lossen : lager in toon gaan ) en digiaal noemt men dat een pitch shifter, Staat bv. ook op veel orgels, een draaiknop, waar men de toon kan verhogen en verlagen. op een gitaar is dat met een gewone hendel ( zie bv. op you tube naar de shadows, die hebben dat er echt in gebracht. een stratocaster met tremolo hendel ( maar op de oudere gitaren, was dat een whammybar

                      Comment


                      • #12
                        Re: geript op 2de hands

                        Aha! Dank voor de toelichting, Scherpie. Ergens, in mijn achterhoofd, meende ik me er iets van te herinneren dat jij (naast vele andere dingen) ook met muziek bezig was.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: geript op 2de hands

                          Voor je aankopen doet via het net kijk je best eens op http://www.opgeletopinternet.nl/
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: geript op 2de hands

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            in mijn eerste entry staat het dat : En dieje gast , die antwoord niet meer op mijne mail ( 4 email's gedaan ).
                            Ja, over gelezen, maar het gaat hem meer om het feit dat je hem moet laten voelen dat je er niks mee inzit om est tot aan zijn voordeur te komen.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: geript op 2de hands

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ja, over gelezen, maar het gaat hem meer om het feit dat je hem moet laten voelen dat je er niks mee inzit om est tot aan zijn voordeur te komen.
                              En zo'n wammy ergens anders in te rammen!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X