Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

    Hallo,

    Ik ben pas begonnen met deze hobby.
    Ik vroeg me af of die grips voor nikon d3200 wel degelijk waren want Nikon maakt er zelf geen.
    Aangezien ik net een grotere lens heb gekocht (sigma 50-150mm f2.8) dacht ik een grip toe te voegen om gemakkelijker verticaal foto's te nemen.

    Want aangezien ik pas ben begonnen heb ik niet veel goesting om nu al d7000/d7100 aan te kopen. Of moet ik dat misschien toch overwegen?

    Mvg,
    Gregory

  • #2
    Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

    Hoelang ben je al in bezit van je D3200 en hoe intensief ben je met je hobby bezig.

    Loop je al tegen beperkingen van je toestel (vooral qua bedieningsgemak) aan?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

      Beste,

      Ik heb mijn d3200 nu 6 maanden met een 35mm en 18-105mm. Als ik naar mijn bibliotheek kijk zijn het veel portretten en dus redelijk wat verticale foto's.
      Nu met die grotere lens denk ik dat die met zo een grip beter in de hand ga liggen. Of niet?

      Want voor de d7000/d7100 heeft nikon wel een battery grip. En als ik de kwaliteit bekijk tussen d3200 en d7000/d7100 is er ook een verschil.


      Mvg,
      Gregory

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

        De d3200 heeft een goeie sensor, maar ik vind hem wat betreft instelmogelijkheden echt omslagtig in gebruik. Indien je daar geen probleem mee hebt, zou ik je toestel zeker niet verkopen...
        Ikzelf heb een D7000, die heeft inderdaad minder MP, de vraag is of je die wel allemaal nodig hebt.
        Qua bedieningsgemak is de D7000 echt wel super!

        Wat je vraag over de battery grip betreft...
        Studio22 introduces the Phottix battery grip for the Nikon D3100 or D3200. This battery grip work on both Nikon D3100 and D3200 bodies. Presented by Kurt Sun...

        Deze grip is van Phottix. Hij kost 60 euro bij foto konijnenberg. Let wel dat je de battery grip nog moet bevestigen met een kabeltje aan je camera wil je in verticale modus kunnen afdrukken...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

          Oorspronkelijk geplaatst door GregTiel Bekijk bericht
          Beste,

          Ik heb mijn d3200 nu 6 maanden met een 35mm en 18-105mm. Als ik naar mijn bibliotheek kijk zijn het veel portretten en dus redelijk wat verticale foto's.
          Nu met die grotere lens denk ik dat die met zo een grip beter in de hand ga liggen. Of niet?

          Want voor de d7000/d7100 heeft nikon wel een battery grip. En als ik de kwaliteit bekijk tussen d3200 en d7000/d7100 is er ook een verschil.




          Mvg,
          Gregory


          De sensor van de D3200 moet anders niet echt onderdoen voor die van de D7000, veel ligt ook aan de fotograaf.
          Geniet en leer zo veel mogelijk van je toestel, leen een (paar) boeken in de bib want daarin vind je ook veel nuttige leerstof.

          Over je extra grip, ik heb er één gehad op mijn D300, nadien een D3 met ingebouwde grip . En nu koop ik er geen meer voor mijn D800. Uiteraard persoonlijk maar ik vind er weinig meerwaarde aan.
          De meeste beginners (en dat is écht geen verwijt) zijn te veel gefixeerd op het gerief dat ze hebben. Je trekt met een grip echt geen betere foto's.
          Als je weet wat je doet ,en dat kost nu eenmaal tijd en moeite) kan je met jouw toestel echt wel mooie foto's maken.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

            Over je extra grip, ik heb er één gehad op mijn D300, nadien een D3 met ingebouwde grip . En nu koop ik er geen meer voor mijn D800. Uiteraard persoonlijk maar ik vind er weinig meerwaarde aan.
            De meeste beginners (en dat is écht geen verwijt) zijn te veel gefixeerd op het gerief dat ze hebben. Je trekt met een grip echt geen betere foto's.
            Als je weet wat je doet ,en dat kost nu eenmaal tijd en moeite) kan je met jouw toestel echt wel mooie foto's maken.
            Het gaat hier toch enkel om gebruiksgemak. Met een grotere lens kan ik begrijpen dat het makkelijker is wat meer pak aan je body te hebben.
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              Het gaat hier toch enkel om gebruiksgemak. Met een grotere lens kan ik begrijpen dat het makkelijker is wat meer pak aan je body te hebben.
              Ik had een 70-200 ,toch redelijk zwaar, en vind het even gemakkelijk met de D800 als met de D3 of D300 met grip.

              Maar als je heel de tekst leest heeft ts ook vragen ivm de kwaliteit, en daarop doelde ik met de andere dingen in mijn reply.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                Over de kwaliteit van de foto's lig het inderdaad veel aan de fotograaf zelf. Maar de vraag was vooral over iemand met die plastieken grips ervaring had.
                Ik had inderdaad ook al op youtube gekeken en vond het er percies heel plastic en niet zo stevig uit. Voor de D7000/D7100 maakt NIKON zelf een grip die er percies veel beter van kwaliteit uit ziet en zonder draad, en waar je ook mee in u menu's kunt, ook zijn de mogelijkheden met deze toestellen groter vandaar het gedacht om dan ineens over te stappen van toestel.
                En ik denk dat voor verticale foto's met 50-150mm f2.8 (toch een zware lens) iets gemakkelijker vast heb aangezien ik foto's uit de hand neem.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                  Een D7100 of D7000 is een zeer goed toestel die enorm gebruiksvriendelijk is.
                  Voor 650 euro heb je al een nieuwe D7000 body.

                  Je hebt dan wel 8mp minder, maar de vraag is in hoever je dat zal benutten.
                  Je D3200 body houd je dan als vakantiecamera of je verkoopt hem voor... 200 euro? (nieuwprijs: vanaf 320...)

                  Battery gripp van nikon (mb-d11) kost overigens ook 220 euro...
                  Het is een investering, maar dan kan je toch echt wel voor een eindje weg. (zeker als je een D7100 kiest, D7000 is overigens ook een zeer goed toestel en veel goedkoper dan de nieuwe D7100)

                  Als je beslist een namaak batterygrip te kopen, informeer je dan eerst GOED!
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                    De kogel is door de kerk, d3200 zal voor mijn vriendin worden of voor op reis en ik ga voor een nieuwe body met Nikon Grip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                      Een forum is ook handig om te horen bevestigen wat je uiteindelijk toch wou doen hé !
                      Congrats met je nieuwe toestel !

                      Met vriendelijke groeten, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                        De kogel is door de kerk, d3200 zal voor mijn vriendin worden of voor op reis en ik ga voor een nieuwe body met Nikon Grip.
                        super!
                        Wat wordt het?
                        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft er ervaring met een battery grip op d3200

                          Waarschijnlijk D7100... En droge boterhammen ;-).

                          Ik denk dat het de investering waard is. De opvolger van de D300s is/zal er nog niet zijn en dan ben ik zeker lang genoeg zoet.

                          Bedankt voor de reacties!

                          Comment

                          Working...
                          X