Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

    Na veel te liggen sukkelen om de overstap naar FX te maken heeft een kameraad van mijn vader (Franciskine hier op het forum) mij dit forum gewezen.

    Daarom dus aan jullie de vraag, welke camera zouw nu het best passen bij wat ik nodig heb?

    De cameras waar ik aan twijfel is de Nikon D610 (nieuw) of de D700 (2de hands in goede staat, minder dan 5000 clicks)

    Van beide heb ik de voor en nadelen al opgezocht maar ik kom er echt niet uit.

    Natuurlijk is de D700 een iets ouder toestel en heeft de D610 nieuwere technologie.

    Maar het enige wat mij het meeste afschrikt van de D610 is de ophoping van de focus points.

    Waarom is dit een nadeel voor mij? (recomposing gaat notmaal wel)
    Ik ben van plan een van deze toestellen te gebruiken op conventies, grotendeels om mensen te fotograferen die zich verkleed hebben als een bepaald personage, als je dan de regel van 3 wil toepassen moet je constant recomposen.
    Hier komt de D700 dus dan weer boven uit, maar...
    Op zo'n conventies is er meestal niet al te veel licht (al dan niet van verlichting van de verschillende boots die er staan), dus hier komt de D610 weer boven uit.
    Natuurlijk gaat het toestel niet enkel op conventies gebruikt worden, straatfotografie en eventueel concerten ga ik het ook voor gebruiken.

    Zoals je kan zien spreek ik beide cameras goed, maar beide aanschaffen is geen optie :P .

    Wie o wie kan mij helpen!
    Last edited by makazatra; 1 februari 2014, 20:46.

  • #2
    Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

    Ik snap het probleem niet hoor, je kan eender welk af punt selecteren en laten staan en dan moet je toch niet herkaderen (vooropgesteld dat de compositie hetzelfde blijft)
    Of je stelt minder af punten in ,dan kan je sneller switchen tussen de punten.
    De iso van de D610 zal wel beter zijn dan die van de D700, hoeveel weet ik niet, kijk eens op dxo en andere site's.
    Maar ik heb al wel gezien dat correct belichten door de fotograaf zeker even belangrijk is ,anders ben je je voordeel zo kwijt.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

      Dit is wat ik bedoel (D800 coverage van de AF points is hetzelfde als de D700)

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

        Oorspronkelijk geplaatst door makazatra Bekijk bericht
        Dit is wat ik bedoel (D800 coverage van de AF points is hetzelfde als de D700)
        En da's exact de reden waarom ik nog steeds (tevreden) werk met een D700.

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

          Ha zo, dat is duidelijker. Wel dan kan ik zeggen dat het zou kunnen storen, ik vind soms zelfs het af veld van mijn D800 te klein.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

            ik heb nu enkele weken de D610, geen enkel probleem met de verdeling van de scherpstelpunten.
            Heb van te voren ook vergeleken, maar het geluid van de sluiter van de D700 vind ik toch wel héél hard, nu met de D610 geen enkel probleem.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

              Zal morgen eens langst gaan bij Art&craft, en eens vragen of ik een d600/610 mag bekijken en uittesten, en eventueel hun mening vragen!
              Hopelijk kom ik er dan uit

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

                Ben vandaag langst geweest bij art&craft, en buitengelopen met een D610.

                Na het even vast te hebben gehad zijn de AF punten tog niet zo'n groot probleem!

                Alvast bedankt aan allen die een reply hebben achter gelaten.

                Comment


                • #9
                  Succes….. En nu nog een 2.8 lensje?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen aankoop FX camera (D610 vs D700)

                    heb er een 50mm 1.8g bij gekocht om te beginnen, 2.8 volgt nog

                    Comment

                    Working...
                    X