Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top tien rampauto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Top tien rampauto's.

    Dat het voor de fabrikanten van auto's ook niet altijd een succes is, is zeker, KLIK
    Maar draai en keer het zoals je wil, de eindverbruiker betaald het gelag, maar dat zeggen ze er niet bij.

  • #2
    Re: Top tien rampauto's.

    Straf dat Mercedes-Benz met twee auto's in de top 5 staat.
    Hun klasse wagens, camionetten en vrachtwagens zullen die verliezen wel goed maken zeker?
    Van de Smart was dit te verwachten en de huidige A-klasse is in niks meer te vergelijken met z'n voorganger(s), maar die heeft een heel serieuze concurrent aan de Mazda 3.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Top tien rampauto's.

      Ik dacht eerst dat het de betrouwbaarheid ging betreffen.
      Even gezocht bij de ADAC daarvoor.

      Comment


      • #4
        Re: Top tien rampauto's.

        Toen mijn vader zaliger in '85 van de vorige eeuw stierf, verkocht ik zijn gele Lada, aan een collega. Wat die daar allemaal mee heeft meegemaakt op korte tijd!! Niet te geloven! Om te beginnen reed hij naar Spanje, maar, o hilarisch, hij kreeg de verwarming niet afgezet!! Raampje open dan maar. Maar dat ging niet zomaar: die ruit schoof enigszins schuin naar beneden en blokkeerde dan, en dus moest hij twee draaien naar onder en terug een duwtje naar boven geven, en zo een tijdje tot die ruit naar beneden was. En in omgedraaide volgorde om ze terug boven te krijgen. Dan werd het winter. Achterruitverwarming werkte niet. Alles laten nakijken en de uiteindelijke boosdoener: de achterruit zelf, daar zag je hoe de elektrische draad van bij het begin een onderbreking had, in het glas. Die had nooit gewerkt en zou nooit kunnen werken. Dan werd het tijd om de olie te verversen. De man in het servicecentrum draait met zijn Engelse sleutel aan de bout van het carter en Kràk, een stuk van het carter mee....
        Enfin, om maar te zeggen dat notoire merken als Lada, Wartburg en Yugo niet zijn opgenomen in die top tien. Logisch misschien, want zij stonden op eenzame hoogte als het onbetrouwbaarheid betrof, hors catégorie zeg maar...

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Top tien rampauto's.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          De huidige A-klasse is in niks meer te vergelijken met z'n voorganger(s), maar die heeft een heel serieuze concurrent aan de Mazda 3.
          Zo was het vroeger (2006) Luc, een echte Japanner, daar kan niets aan, en volgens mij is dat nog steeds zo. KLIK

          Comment


          • #6
            Re: Top tien rampauto's.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zo was het vroeger (2006) Luc, een echte Japanner, daar kan niets aan, en volgens mij is dat nog steeds zo. KLIK
            Maar jouw lijstje lijkt ook nog altijd van 2006 te zijn?
            Bestaat er zo'n up-to-date lijstje van de veiligste wagens? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers (zowel ikzelf als mijn vrouw rijden met Audi) hier niet zo goed zouden zijn. In het lijstje van Paul (betrouwbaarheid) vind ik mijn oude A4 (1998) wel terug.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Top tien rampauto's.

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Dan werd het winter. Achterruitverwarming werkte niet.
              Dat is inderdaad vervelend want mij is vroeger altijd gezegd dat die achterruitverwarming eigenlijk als handwarmer moest dienen omdat je die Lada meer moest duwen dan dat je ermee kon rijden

              En dat je een 4de pedaal had om de airbag(s) op te blazen.



              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • #8
                Re: Top tien rampauto's.

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Toen mijn vader zaliger in '85 van de vorige eeuw stierf, verkocht ik zijn gele Lada, aan een collega. Wat die daar allemaal mee heeft meegemaakt op korte tijd!! Niet te geloven! Om te beginnen reed hij naar Spanje, maar, o hilarisch, hij kreeg de verwarming niet afgezet!! Raampje open dan maar. Maar dat ging niet zomaar: die ruit schoof enigszins schuin naar beneden en blokkeerde dan, en dus moest hij twee draaien naar onder en terug een duwtje naar boven geven, en zo een tijdje tot die ruit naar beneden was. En in omgedraaide volgorde om ze terug boven te krijgen. Dan werd het winter. Achterruitverwarming werkte niet. Alles laten nakijken en de uiteindelijke boosdoener: de achterruit zelf, daar zag je hoe de elektrische draad van bij het begin een onderbreking had, in het glas. Die had nooit gewerkt en zou nooit kunnen werken. Dan werd het tijd om de olie te verversen. De man in het servicecentrum draait met zijn Engelse sleutel aan de bout van het carter en Kràk, een stuk van het carter mee....
                Enfin, om maar te zeggen dat notoire merken als Lada, Wartburg en Yugo niet zijn opgenomen in die top tien. Logisch misschien, want zij stonden op eenzame hoogte als het onbetrouwbaarheid betrof, hors catégorie zeg maar...

                Walter
                maar de lada niva is dan weer een overslijtbaar ding dacht ik?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Top tien rampauto's.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  maar de lada niva is dan weer een overslijtbaar ding dacht ik?
                  De tijd dat je die op IJsland overal zag is voltooid verleden tijd. Zowat iedereen hier kent maar een recent IJsland, bij mij gaat mijn eerste bezoek al 30 jaar terug : toen hadden ze daar hoofdzakelijk de Volvo Lapplander https://www.google.be/search?q=lapla...w=1493&bih=774
                  De Willy's jeep, de Niva's in Russische uitvoering, een ander raar soort Russische Jeep, Landrovers en de Ford Bronco. Op de boerderij van vriend Jonas staat er nog zo'n Lapplander, onvoorstelbaar efficiënt maar volgens Jonas : "it was like moving a rock". De Lapplander is ontwikkeld door Volvo voor het Zweedse leger : ongelofelijk mooie 4x4, ik ben er al mijn hele leven verliefd op.
                  Ik ben zo ooit eens met een paar 4x4 freaks naar het circuit van Sclayn geweest, er zat één Niva bij en die deed het verdomd niet slecht. Het stak ook niet op een schrammetje min of meer.
                  De andere waren : een Range Rover V8 model 1, een Mercedes G-300D, een Landcruiser, een kwasi nieuwe Jeep Grand Cherokee en dan dus de Niva. De Jeepman had meer dan 2500 € kosten en de "koppeling van de steekas" van de Lada was gebroken (lang geleden hoor) maar dat werd gefikst met spanlinten en een treksysteem herinner ik me. Ik was zeer onder de indruk van dergelijke wagens.

                  Voor Sclayn : neem gerust een kijkje op

                  Last edited by Guest2; 31 januari 2014, 16:26.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Top tien rampauto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Straf dat Mercedes-Benz met twee auto's in de top 5 staat.
                    Hun klasse wagens, camionetten en vrachtwagens zullen die verliezen wel goed maken zeker?
                    Van de Smart was dit te verwachten en de huidige A-klasse is in niks meer te vergelijken met z'n voorganger(s), maar die heeft een heel serieuze concurrent aan de Mazda 3.
                    Eigenlijk verwonderd mij dat niet dat Mercedes er met één of ander model tussen zit. Moest ik over de rekeningen spreken van de wagen van mijn vrouw over de periode van 21 jaar .... ook om achterover te vallen. En ze zou terug Mercedes willen. Zo zie je maar, dat het bij sommigen erg mis moet gaan vooraleer ze het vertrouwen in het merk verliezen. Maar goed, wij spreken hier van een wagen die in het jaar 1993 al .... kostte. Jullie kunnen het misschien zelf even gaan opzoeken. Als ik hier het bedrag ga uitspreken, maar dat doet er nu niet toe, krijg ik direct een ganse resem adjectieven over mijn kop van dikke nek etc... Dat is hier de mode geworden.
                    Zelf heb ik twee Mercedessen gehad. Ook nogal wat kosten aan gehad, wat ik in 15 jaar BMW nooit heb gehad.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Top tien rampauto's.

                      De jagers die hier met hun Lada 4x4 rondtoeren in de bossen en op rotsweggetjes, geraken er altijd.
                      Ze zijn geschramd en gedeukt, maar de motor blijft gaan.
                      Als je hier één op de kop wil tikken, moet je flink in je portemonnee gaan zitten, zelfs voor die oude wrakken.
                      Onze Mitsubishi L200 moet keer op keer afleggen tegen die karren.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Top tien rampauto's.

                        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        De jagers die hier met hun Lada 4x4 rondtoeren in de bossen en op rotsweggetjes, geraken er altijd.
                        Ze zijn geschramd en gedeukt, maar de motor blijft gaan.
                        Als je hier één op de kop wil tikken, moet je flink in je portemonnee gaan zitten, zelfs voor die oude wrakken.
                        Onze Mitsubishi L200 moet keer op keer afleggen tegen die karren.
                        Het juiste materiaal voor het juiste werk.
                        Als ik op IJsland door een snelstromende rivier moet dan wil ik wel de Mitsu. Pure fysica : gewicht. Een Niva zal beginnen drijven en wordt een speelbal van het water, de auto kantelt en je hebt het gehad. Dat de motor nog draait is dan een bijkomstigheid.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Top tien rampauto's.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Eigenlijk verwonderd mij dat niet dat Mercedes er met één of ander model tussen zit. Moest ik over de rekeningen spreken van de wagen van mijn vrouw over de periode van 21 jaar .... ook om achterover te vallen. En ze zou terug Mercedes willen. Zo zie je maar, dat het bij sommigen erg mis moet gaan vooraleer ze het vertrouwen in het merk verliezen. Maar goed, wij spreken hier van een wagen die in het jaar 1993 al .... kostte. Jullie kunnen het misschien zelf even gaan opzoeken. Als ik hier het bedrag ga uitspreken, maar dat doet er nu niet toe, krijg ik direct een ganse resem adjectieven over mijn kop van dikke nek etc... Dat is hier de mode geworden.
                          Zelf heb ik twee Mercedessen gehad. Ook nogal wat kosten aan gehad, wat ik in 15 jaar BMW nooit heb gehad.
                          Ik heb de allerbeste Mercedes ooit gehad : de ijzeren OMD617 5 cilinder 300D.
                          Als ik die nog nieuw zou kunnen kopen : meteen. Laat de anderen dan maar lachen met mijn oude bak.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Top tien rampauto's.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Maar jouw lijstje lijkt ook nog altijd van 2006 te zijn?
                            Bestaat er zo'n up-to-date lijstje van de veiligste wagens? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers (zowel ikzelf als mijn vrouw rijden met Audi) hier niet zo goed zouden zijn. In het lijstje van Paul (betrouwbaarheid) vind ik mijn oude A4 (1998) wel terug.
                            Hier kan je vergelijkingen maken LesC. http://nl.euroncap.com/nl/results/audi.aspx

                            Comment


                            • #15
                              Re: Top tien rampauto's.

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              De jagers die hier met hun Lada 4x4 rondtoeren in de bossen en op rotsweggetjes, geraken er altijd.
                              Ze zijn geschramd en gedeukt, maar de motor blijft gaan.
                              Als je hier één op de kop wil tikken, moet je flink in je portemonnee gaan zitten, zelfs voor die oude wrakken.

                              Portemonnee bovenhalen voor een oude Lada Niva ????
                              Moet eens kijken wat ze nog vragen voor een Mercedes G-300D van 30 jaar oud in een plausibele staat, mijn zoon heeft er één.
                              Je vindt ze echt niet beneden de 5000 €. Het gaat eerder naar de prijsklasse 6000-7000 met véél kosten aan.

                              Comment

                              Working...
                              X