Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzetten)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzetten)

    Na de kasbons waren er vroeger klikfondsen bij Fortis destijds, daarna ING, daarna was het crisis en verdwenen ze precies.
    Ik las dat de KBC er wel veel heeft, maar dat dit meer een spelletje van kopen/verkopen is om de hoge instap/uitstapkosten van de klanten te verkrijgen.
    In wat moet je nog veilig je geld beleggen

  • #2
    Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Na de kasbons waren er vroeger klikfondsen bij Fortis destijds, daarna ING, daarna was het crisis en verdwenen ze precies.
    Ik las dat de KBC er wel veel heeft, maar dat dit meer een spelletje van kopen/verkopen is om de hoge instap/uitstapkosten van de klanten te verkrijgen.
    In wat moet je nog veilig je geld beleggen
    Veilig beleggen bestaat niet. Als de banken falliet gaan en de overheid springt niet bij, dan is iedereen zijn geld kwijt. Een Cyprus kan ook hier opdagen. Er zijn immers meer en meer geruchten dat de E.G. een taks aan het broeden is om die immense bedragen die ze in de banken gestopt hebben te recupereren bij de spaarders.
    Met mijn cash ga ik waar ik het meeste krijg zonder rekening te moeten houden met getrouwheidstoestanden. Als je dan al aan 1.2 à 1.5 geraakt zit je in de hoogste schalen. Al de rest is gokken. Vroeger had ik veel fondsen. Na de crisis zijn die door de spaarkas waarbij ik toen zat m.n.Centea, één voor één uitbetaald met nog een laatste intrest. Ze hadden zich danig verslikt (sommige stonden nog aan 8%) dat ze éénzijdig de contracten konden onderbreken. Meer en meer mensen gaan naar de beurs, maar dat is roulette. Ik doe het ook, maar je moet soms stalen zenuwen hebben en zeker het geld dat je ervoor gebruikt niet nodig hebben. Momenteel heb ik nog een aantal kasbons lopen die allemaal dit jaar vervallen. Nog 3 à 3.5, maar nadien is de leute ook gedaan. De zware voorheffing heeft er ondertussen ook al een serieuze knauw aan gegeven. Dus :wat moet nog doen ??? Als je er ""genoeg hebt misschien vastgoed.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

      Ik zou zeker in vastgoed gaan momenteel.

      Comment


      • #4
        Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Dus :wat moet nog doen ??? Als je er genoeg hebt misschien vastgoed.
        Vastgoed is zowat enige optie ja.

        En zoniet, moet je je geld toch ergens stockeren.

        Wat met de zogezegd ethische banken als Triodos?

        Ik vind het van Rabobank indertijd nog steeds een rotte zet, om gigantisch veel spaarders tijdens het begin van de crisis weg te lokken bij onze banken, met een belofte van 4%, om ze het jaar nadien aan 1,5% te zetten.

        Comment


        • #5
          Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Vastgoed is zowat enige optie ja.

          En zoniet, moet je je geld toch ergens stockeren.

          Wat met de zogezegd ethische banken als Triodos?

          Ik vind het van Rabobank indertijd nog steeds een rotte zet, om gigantisch veel spaarders tijdens het begin van de crisis weg te lokken bij onze banken, met een belofte van 4%, om ze het jaar nadien aan 1,5% te zetten.
          Met wat ervaring moet men weten dat banken die teveel intresten geven zeer riskant zijn. Rabo geeft momenteel 1.5% zonder verplichting, en dat is toch meer dan de andere die je tot 12m vast willen hebben en dan ietsje meer bieden. We zullen het enkele jaren moeten uitzweten en mirakels zullen er niet komen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            om gigantisch veel spaarders
            Laat dat gigantisch maar weg.
            Waar staat veruit het meeste spaargeld ? Juist ja, bij Fortis, de zeer betrouwbare bank die we met zijn allen mochten redden, en die lage interest-kampioen is.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

              Geld op een simpel spaarboekje zetten in Turkeij brengt al snel tot 9% netto op.
              6% in Australie

              En voor de mensen die in vastgoed willen investeren zou ik toch eerst eens mijn huiswerk goed maken.
              De indicatoren zijn er dat vastgoed in de komende jaren 25 tot meer % in waarde zal dalen voor Belgie!!
              Belgie is zowat het duurste land ter wereld om vastgoed te kopen en de prijzen zullen zich weer moeten normaliseren.
              Dat is ook wat in Nederland en Frankrijk gaande is trouwens, daar is de laatste 2 jaar een daling ingezet met 10 tot 20%
              Ierland is nog slechter
              Last edited by xafke; 31 januari 2014, 23:59.

              Comment


              • #8
                Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Laat dat gigantisch maar weg.
                Heel wat mensen uit mijn kennissenkring hebben daar toen een rekening geopend om hun geld te verdelen over verschillende banken.
                En ik herinner me nog dat er ooit in die periode in een krant stond dat Rabo niet kon volgen met de nieuwe inschrijvingen, dat ze een serieuze achterstand hadden om mensen hun nodige digipassen enzo op te sturen.

                Daarmee zeg ik niet dat de mensen er gigantisch veel geld hebben staan, wel dat er heel veel mensen een rekening hebben geopend, wellicht met intussen niet meer zoveel geld op.

                Comment


                • #9
                  Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Geld op een simpel spaarboekje zetten in Turkeij brengt al snel tot 9% netto op.
                  6% in Australie

                  En voor de mensen die in vastgoed willen investeren zou ik toch eerst eens mijn huiswerk goed maken.
                  De indicatoren zijn er dat vastgoed in de komende jaren 25 tot meer % in waarde zal dalen voor Belgie!!
                  Belgie is zowat het duurste land ter wereld om vastgoed te kopen en de prijzen zullen zich weer moeten normaliseren.
                  Dat is ook wat in Nederland en Frankrijk gaande is trouwens, daar is de laatste 2 jaar een daling ingezet met 10 tot 20%
                  Ierland is nog slechter
                  En je vastgoed verhuren is niet zonder risico : als ik hier in mijn bouw zie wat er allemaal gebeurt, dan beklaag ik de verhuurders... De elektriciteitstellers met ingebouwde "spaarkaart" die hier de laatste tijd als paddestoelen uit de grond verschijnen. En je krijgt die nietbetalers niet zondermeer buiten...
                  Persoonlijk heb ik niet zoveel problemen met die getrouwheidspremie. Yep : het duurt een jaar, maar spaargeld is per definitie toch bedoeld om een redelijke tijd vast te liggen. Ook termijnrekeningen zorgen nu niet bepaald meer voor monsterrentes...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Geld op een simpel spaarboekje zetten in Turkeij brengt al snel tot 9% netto op.
                    6% in Australie

                    En voor de mensen die in vastgoed willen investeren zou ik toch eerst eens mijn huiswerk goed maken.
                    De indicatoren zijn er dat vastgoed in de komende jaren 25 tot meer % in waarde zal dalen voor Belgie!!
                    Belgie is zowat het duurste land ter wereld om vastgoed te kopen en de prijzen zullen zich weer moeten normaliseren.
                    Dat is ook wat in Nederland en Frankrijk gaande is trouwens, daar is de laatste 2 jaar een daling ingezet met 10 tot 20%
                    Ierland is nog slechter
                    Men zegt dat altijd dat het vastgoed zal zakken in waarde, maar daar zie ik ondertussen nog niet zoveel van. Maar je moet vastgoed wel op lange termijn zien. Niet voor één generatie, maar als investering voor je kinderen bvb.
                    Maar vergis u niet, de ongemakken van verhuren zijn niet niks. Mijn vrouw verhuurt 24 luxe appartementen in een Brusselse gemeente. Ze heeft daar een degelijke dagtaak mee en bovendien een vaste advocaat om gerechtelijke problemen op te lossen. Het syndiek gedeelte is zelfs uitbesteed. En bovendien is het in Brussel nog wat anders dan op de buiten hé. Speciale mentaliteit en smeltkroes van allerhande nationaliteiten. Ik moet jullie geen tekening maken zeker?
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      En bovendien is het in Brussel nog wat anders dan op de buiten hé. Speciale mentaliteit en smeltkroes van allerhande nationaliteiten. Ik moet jullie geen tekening maken zeker?
                      Hangt er beetje vanaf, als die gemeente zich bevindt in de arme banaan van Brussel of op de Coudenberg en de rest van Zuid-Oost Brussel.

                      Edit: als het een goeie tekening is, mag die in ShowCase.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                        Na een beurscrash in indexen beleggen (via trackers en dergelijke)
                        Vb Bel20, index China, ...

                        Verwacht geen spectaculaire winsten zoals het mogelijk is bij individuele aandelen. Het risico is ook veel en veel kleiner.
                        Ik heb 4 jaar geleden belegd in de Bel20-index toen deze op +/-1700 stond, nu staat hij op 2.900
                        Geen slecht rendement als je het vergelijkt met de intresten op het spaarboekje ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Hangt er beetje vanaf, als die gemeente zich bevindt in de arme banaan van Brussel of op de Coudenberg en de rest van Zuid-Oost Brussel.

                          Edit: als het een goeie tekening is, mag die in ShowCase.
                          Ik denk niet dat het de bedoeling is van luxe appartementen in de arme banaaan van Brussel en dergelijke neer te planten.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                            Fondsen, gespreid risico tov aandelen.
                            Liefst van een algemene groep zoals 'consumptiegoederen'.
                            De wereld is een consumptiemaatschappij, de wereld groeit constant en exponentieel aan, en iedereen blijft hoe dan ook elke dag eten en consumeren. Die koers stijgt vrijwel continu. En die koers is ook goed bestand tegen kleine crashes. Weinig risico, veel rente op vrij korte tijd heb ik al ondervonden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Klikfondsen/kapitaalsbescherming : voorgoed voorbij (buiten KBC die je zou afzett

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat het de bedoeling is van luxe appartementen in de arme banaaan van Brussel en dergelijke neer te planten.
                              Je zei: "Speciale mentaliteit en smeltkroes van allerhande nationaliteiten. Ik moet jullie geen tekening maken zeker?"
                              Dan moet je je tekening toch eens duidelijk maken, want dat doet me nogal negatief overkomen.
                              Het lijkt me dat je luxe appartementen verhuurt aan probleemgevallen?
                              Last edited by anonymous; 1 februari 2014, 11:59.

                              Comment

                              Working...
                              X