Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

    Ik heb nu een online zicht- en spaarrekening bij de ING met een visa (€20 kost per jaar), ik koos ING omdat ze af en toe klikfondsen hebben, maar is nu ook passé.
    Bij Rabobank heb ik een raboplus account (destijds veel meer intrest) en een Rabo Gift account (jongerenrekening die toch op onze naam blijft), maar ze hebben geen bankkaarten

    Dacht eraan alles over te zetten naar Deutsche bank daar dit wat de combinatie van de 2 is, bijna dezelfde rente als Rabo, gratis visa (ipv €20 ING) en kantoren en effectief bankkaarten.
    De domicilieringen worden dus automatisch overgezet, maar je moet dan nog steeds alle diensten waarschuwen zeker (kinderbijslag,werk,...), is geen 100% overzetting.

    Het pensioenspaarfonds wordt dit dan ook overgezet of moet je dit stoppen met uitstapkosten?
    Zag dat er daar een instappremie van €50 is (ofwel bij Rabo €75), zal wel niet veel schelen zeker.

    Enige die Deutsche Bank precies niet heeft is zo'n jongerenspaarrekening... ofwel laat ik gewoon die jongerenspaarrekening bij Rabo afzonderlijk lopen, is toch kostloos.
    2 banken is nog te doen, maar ING zegt me niets meer tegenwoordig...
    Last edited by 2010; 31 januari 2014, 01:54.

  • #2
    Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Ik heb nu een online zicht- en spaarrekening bij de ING met een visa (€20 kost per jaar), ik koos ING omdat ze af en toe klikfondsen hebben, maar is nu ook passé.
    Bij Rabobank heb ik een raboplus account (destijds veel meer intrest) en een Rabo Gift account (jongerenrekening die toch op onze naam blijft), maar ze hebben geen bankkaarten

    Dacht eraan alles over te zetten naar Deutsche bank daar dit wat de combinatie van de 2 is, bijna dezelfde rente als Rabo, gratis visa (ipv €20 ING) en kantoren en effectief bankkaarten.
    De domicilieringen worden dus automatisch overgezet, maar je moet dan nog steeds alle diensten waarschuwen zeker (kinderbijslag,werk,...), is geen 100% overzetting.

    Het pensioenspaarfonds wordt dit dan ook overgezet of moet je dit stoppen met uitstapkosten?
    Zag dat er daar een instappremie van €50 is (ofwel bij Rabo €75), zal wel niet veel schelen zeker.

    Enige die Deutsche Bank precies niet heeft is zo'n jongerenspaarrekening... ofwel laat ik gewoon die jongerenspaarrekening bij Rabo afzonderlijk lopen, is toch kostloos.
    2 banken is nog te doen, maar ING zegt me niets meer tegenwoordig...
    Andere optie: de gratis ING (ik veronderstel dat het een Lion is ?) houden (voor de zeldzame keer dat je cash geld op de bank moet zetten), de dure Kredietkaart opzeggen.
    Keytrade zichtrekening openen (alles online): 1% rente op de rekening en 5 cent cashback per verrichting, maandelijks uitbetaald. Rente op zichtrekening brengt natuurlijk niet veel op, maar je krijgt daar wel 40% meer dan bij de "groten" op een spaarrekening. En je ontvangt geld ipv voor alles en nog wat te moeten betalen.
    Je vraagt een Visa en een Q8 Mastercard bij Beobank: kosten elk 5 euro per jaar, maar Visa geeft 3% cashback op internetaankopen (tot 100 euro/jaar), en de MC geeft 2% cashback op tanken bij Q8 en 1% cashback op de rest (tot 250 euro/jaar).
    Zo brengt mijn gewoon betaalverkeer me toch tussen 150 en 200 euro op per jaar.
    Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen de interessantste optie is.
    Last edited by nete; 31 januari 2014, 07:57.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Andere optie: de gratis ING (ik veronderstel dat het een Lion is ?) houden (voor de zeldzame keer dat je cash geld op de bank moet zetten), de dure Kredietkaart opzeggen.
      Keytrade zichtrekening openen (alles online): 1% rente op de rekening en 5 cent cashback per verrichting, maandelijks uitbetaald. Rente op zichtrekening brengt natuurlijk niet veel op, maar je krijgt daar wel 40% meer dan bij de "groten" op een spaarrekening. En je ontvangt geld ipv voor alles en nog wat te moeten betalen.
      Je vraagt een Visa en een Q8 Mastercard bij Beobank: kosten elk 5 euro per jaar, maar Visa geeft 3% cashback op internetaankopen (tot 100 euro/jaar), en de MC geeft 2% cashback op tanken bij Q8 en 1% cashback op de rest (tot 250 euro/jaar).
      Zo brengt mijn gewoon betaalverkeer me toch tussen 150 en 200 euro op per jaar.
      Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen de interessantste optie is.
      Ziet er heel interessant uit tot je gaat kijken hoeveel bvb. de brandstof van Q8 duurder verkocht wordt aan de pomp dan andere merken (hier bij ons in de buurt toch).
      Voor wie bvn. 20.000 km/jaar bolt, is die 200 euro dan reeds gaan vliegen aan de meerprijs die je betaalt voor de brandstof van Q8.
      Het kan natuurlijk ook dat de Q8 brandstof beter is van kwaliteit, maar dat is een andere eindeloze, niet te hard te maken discussie vrees ik.
      De andere voordelen blijven wel, maar toch. Het is zo dat je op het eerste zicht denkt 'yes'.....tot je een paar zaken beter gaat bekijken.
      Maar eenieder kiest de bankinstellingen waar hij/zij zich het best bij voelt zeker.
      Bij Record krijg je niks, maar je betaalt ook niks (ps ik wil geen reclame maken voor Record, want ik heb er geen enkele andere binding mee ).

      Comment


      • #4
        Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

        Voor mijn lopende zaken zit ik nog altijd bij Argenta : daar is zowat alles gratis (mastercard, overschrijvingen, uittreksels, ...).
        Mijn spaargelden zijn daar wel al grotendeels verdwenen, want de tijd dat je daar redelijke intresten had, is al lang weg...

        De prijs van brandstoffen heeft meer te maken met het aantal stations in de directe omgeving dan met het merk (total uitgezonderd ). Ik tank geregeld in Borsbeek : daar is Q8 amper duurder dan de andere pompstations op een afstand van 500 m...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ziet er heel interessant uit tot je gaat kijken hoeveel bvb. de brandstof van Q8 duurder verkocht wordt aan de pomp dan andere merken (hier bij ons in de buurt toch).
          Rij jij altijd rond de kerktoren in uw gemeente ? Ik kom tussen twee tankbeurten in ALTIJD wel een Q8 Easy (onbemand) tegen die dan meestal zo'n 16 eurocent onder de maximumprijs zit. Daaraan zit dan nog een Q8 Plus kaart gekoppeld die dan nog eens voor een halve eurocent korting zorgt bovenop de 2% cashback via Beobank. En punten oplevert bij aankopen in Delhaize.
          En alle andere uitgaven koop ik aan 99% van de aangegeven prijs. Gevolg: ik koop OVERAL met de kredietkaart waar ze aanvaard wordt. Behalve in het buitenland, daar is mijn gratis Argenta MC interessanter.

          Dus: je moet inderdaad alles eens van nabij gaan bekijken en dat doen de meeste mensen niet.

          Waarom ik dat zo uitgediept heb ? Simpelweg omdat ik een gloeiende hekel heb om te moeten betalen om met mijn eigen geld een verrichting te doen.
          Dat is bij mij gestart toen de banken begin jaren 90 vanalles begonnen aanrekenen voor zichtrekeningen. Toen overgestapt naar Argenta en dat heeft me al een paar duizend euro's opgebracht. Maar Argenta is intussen een "grijze muis" geworden.

          Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de grootbanken niet véél méér vragen aan kosten, de grote massa klanten zijn toch "vastgeroest" bij hen.
          Last edited by nete; 31 januari 2014, 11:56.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Mijn spaargelden zijn daar wel al grotendeels verdwenen.
            De mijne ook, maar heeft niets te maken met de intresten.

            Je moet reeds wat geld staan hebben bij de gewone grootbanken, zodat de opbrengst de kosten kunnen dekken.
            Voor het jaar 2013 heb ik een ferme smak kosten voor kaarten en andere dingen van mijn rekening zien gaan.
            Ik heb gezien dat ze de "gratis tweede kaart" van mijn vrouw nu ook aangerekend hebben......
            Van mij mogen ze de intresten op een lopende rekening gerust afschaffen, en de kosten van kaarten voor "hun" rekening nemen,
            ik zal er wel zelf voor zorgen dat het bedrag op die lopende rekening niet te hoog oploopt, meestal zal ik daar weinig moeten voor doen dus.

            Comment


            • #7
              Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Voor het jaar 2013 heb ik een ferme smak kosten voor kaarten en andere dingen van mijn rekening zien gaan.
              Ook vastgeroest ? Want dat heb je uitsluitend aan jezelf te danken hé.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                Het pensioenspaarfonds wordt dit dan ook overgezet of moet je dit stoppen met uitstapkosten?
                Zag dat er daar een instappremie van €50 is (ofwel bij Rabo €75), zal wel niet veel schelen zeker.
                Toen het een paar jaar geleden niet zo goed ging met de banken, heb ik het pensioenfonds (deels met risico) gewoon
                gestopt met betalen, ik ben dus niet uitgestapt, maar heb er gewoon een slapende rekening van gemaakt,
                en bij mijn andere bank een nieuwe opgestart, een zonder risico.
                Als je dat geld wil overzetten, dat zal moeilijk of duur zijn vrees ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ook vastgeroest ? Want dat heb je uitsluitend aan jezelf te danken hé.
                  Ik weet het Nete, maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om al die automatische betalingen enz. over te zetten naar een andere bank.
                  mischien kan het vrij simpel, ik weet het niet, maar ben niet van plan daar twee dagen voor rond te lopen.

                  Ik ben er eigenlijk ook niet zo veel mee bezig, heb toch iedere maand over, is het niet wat geld, het is een stukje maand......

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    om al die automatische betalingen enz. over te zetten naar een andere bank.
                    Niet overzettten maar stopzetten zou ik zeggen en dan je rekening sluiten, dan ben je ineens van de halve blanco checks vanaf die je met SEPA mandaten aan al die bedrijven geeft. Maar da's een ander topic hier op BD. (http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-416070.html)
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                      @ nete Als je vreemde munten moet hebben, hoe doe je dat bij Argenta? Ik bedoel dus niet Franse of Nederlandse Euro's, he maar Dollars, Yen, DKK enz.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Rij jij altijd rond de kerktoren in uw gemeente ? Ik kom tussen twee tankbeurten in ALTIJD wel een Q8 Easy (onbemand) tegen die dan meestal zo'n 16 eurocent onder de maximumprijs zit. Daaraan zit dan nog een Q8 Plus kaart gekoppeld die dan nog eens voor een halve eurocent korting zorgt bovenop de 2% cashback via Beobank. En punten oplevert bij aankopen in Delhaize.
                        En alle andere uitgaven koop ik aan 99% van de aangegeven prijs. Gevolg: ik koop OVERAL met de kredietkaart waar ze aanvaard wordt. Behalve in het buitenland, daar is mijn gratis Argenta MC interessanter.

                        Dus: je moet inderdaad alles eens van nabij gaan bekijken en dat doen de meeste mensen niet.

                        Waarom ik dat zo uitgediept heb ? Simpelweg omdat ik een gloeiende hekel heb om te moeten betalen om met mijn eigen geld een verrichting te doen.
                        Dat is bij mij gestart toen de banken begin jaren 90 vanalles begonnen aanrekenen voor zichtrekeningen. Toen overgestapt naar Argenta en dat heeft me al een paar duizend euro's opgebracht. Maar Argenta is intussen een "grijze muis" geworden.

                        Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de grootbanken niet véél méér vragen aan kosten, de grote massa klanten zijn toch "vastgeroest" bij hen.
                        Ik rij niet altijd rond de kerktoren, maar ik tank altijd rond de kerktoren. Altijd bij hetzelfde tankstation. Ik heb een actieradius van zowat 800 km (wanneer er wat autosnelweg bij zit) met een volle tank, dus kan ik reeds een aardig ritje doen om niet terug thuis te geraken zonder bij te moeten tanken. Elders tanken doen wij enkel tijdens onze buitenlandreizen met de auto, dan kom ik niet terug naar de kerktoren om te tanken .
                        Mijn record is een weekje Altastenberg (D) zonder bij te tanken, 860 km§H&T).
                        Ter plaatse wel geen km gereden wegens gratis openbaar vervoer voor de aldaar verblijvende vakantiegangers !
                        Grootbanken zijn ons gedurende gans ons leven totaal vreemd gebleven (tenzij U Belfius bij de grootbanken rekent, daar zijn we ooit een paar jaar klant geweest, tot we voor van alles en nog wat dienden te betalen).
                        Maar zoals ik reeds schreef staat het eenieder vrij een eigen keuze te maken, en ik ga nooit reclame maken voor één of andere bankinstelling.
                        Maar als ik al die voordelen zie, zit U echt perfect bij uw bank .
                        Last edited by Guest17; 31 januari 2014, 15:29.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          @ nete Als je vreemde munten moet hebben, hoe doe je dat bij Argenta? Ik bedoel dus niet Franse of Nederlandse Euro's, he maar Dollars, Yen, DKK enz.
                          Dan spring ik de bus op, na eerst gebeld te hebben, en ga bij Goffin in Gent.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik rij niet altijd rond de kerktoren, maar ik tank altijd rond de kerktoren.
                            Je bent dus al even vastgeroest aan je pompstation als aan je bank ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Maar zoals ik reeds schreef staat het eenieder vrij een eigen keuze te maken
                            Uiteraard !
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overstappen ING+RABO => Deutsche Bank : automatische overzettingen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dan spring ik de bus op, na eerst gebeld te hebben, en ga bij Goffin in Gent.
                              Ontwijkend antwoord... Het moest zijn "niet bij Argenta"

                              Alles is gratis maar je kan geen geld uit de muur halen (dat moet bij een andere bank), kan geen vreemde munten kopen (dat moet bij een andere bank), je kan niet eens de code van je kaart veranderen (dat moet in de automaat van een andere bank).

                              Wij zijn ook tevreden klant maar voor bepaalde dingen moet je beroep doen op een andere instelling.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X