Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet nog raad?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie weet nog raad?

    Hallo,

    Jullie herinneren je waarschijnlijk dit topic nog waarin Eurosys serieus in de fout ging.
    Ze beloofden - na persoonlijk initiatief - me het bedrag terug te storten.
    Die belofte is inmiddels al 6 weken voorbij en ik heb nog geen euro gezien van de 121,00 die ik tegoed heb.

    Ik heb herinneringsmails gestuurd.
    Bij de laatste kreeg ik als antwoord dat ze zoveel klachten hadden dat de behandeling vertraging opliep, maar ik kreeg vorige donderdag de verzekering dat het ten laatste vorige vrijdag (24.01) zou gestort worden.
    Noppes dus ...
    Ik heb inmiddels een klacht neergelegd bij Economische zaken - zoals hier werd aangeraden - maar daar heb ik ook nog niets van gehoord (kan ik begrijpen).

    Wat kan ik nog doen?
    Ik heb de indruk dat Eurosys in slechte papieren zit - en ik mijn geld nooit zal terugzien.
    Erger nog, wie er nu iets gaat bestellen ziet zijn goederen misschien nooit ...

    Iemand nog een suggestie voor wat ik nog kan doen?

    Alvast bedankt,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Wie weet nog raad?

    Vraag een tegoed bon.
    Die kan me jouw direct opmaken.
    Koop met die bon dan wat je wilt bij Eurosys.
    Wens iedereen " a nice day" en sla de deur achter jou dicht
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Wie weet nog raad?

      Central Point Belgie lapt mij net hetzelfde.
      Half december een bestelling geplaatst met vermelding dat de week nadien geleverd zou worden, betaling was via PayPal gedaan (lager bedrag dan bij u).
      Eind december geen levering, begin januari geen levering, half januari geen levering ...
      Kijk ik vorige week eens in de bestelhistoriek en zie ik dat ze op 14 januari de bestelling zonder enige info geannuleerd hebben in mijn account.
      Maar van terugbetaling geen sprake.
      Heb vorige week dan gebeld en men kon mij niet eens bevestigen dat ik mijn geld kon terugkrijgen, men zou me terugbellen dezelfde dag.
      Had het gesprek ook via mail bevestigd ... meer dan een week later nog geen enkel telefoontje gehad.
      Ik heb ook via PayPal een melding gedaan van niet geleverd product, maar ook daar geen reactie van hun kant en ook geen terugbetaling.
      Dat is dus anderhalve maand dat ze de mensen voor de gek houden en niettegenstaande ze zelf annuleren doen ze geen terugbetaling en geen reactie.
      Laatste keer dat ik daar iets bestel.

      Wat uw geval betreft ... uit ervaring met een klacht via ministerie moet je toch een drie à vier weken wachten alvorens ze daar antwoord op geven, ze stellen eerst een vooronderzoek in om te zien of je klant ontvankelijk is en dan doen ze zeker het nodige.
      Het is nu ook begin van het jaar en met de verlofperiode achter de rug en vermoedelijk veel meer klachten nog even geduld.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Wie weet nog raad?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Vraag een tegoed bon.
        Die kan me jouw direct opmaken.
        Koop met die bon dan wat je wilt bij Eurosys.
        Wens iedereen " a nice day" en sla de deur achter jou dicht
        Sorry maar een tegoedbon aanvaarden is die mensen gelijk geven met hun foeffelen.
        Als ze u een verkeerd product verkopen dan ben je niet verplicht iets anders te kopen (wettelijk geregeld).
        En wat als je het eerste jaar niets nodig hebt? Dan laat ge uw geld bij hun?
        Winkels genoeg die de mensen eender wat wijsmaken en verplichten iets anders te kopen.
        Akkoord als de fout bij u ligt en jij je vergist hebt ... mar niet als het bij hun ligt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Wie weet nog raad?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Sorry maar een tegoedbon aanvaarden is die mensen gelijk geven met hun foeffelen.
          Als ze u een verkeerd product verkopen dan ben je niet verplicht iets anders te kopen (wettelijk geregeld).
          En wat als je het eerste jaar niets nodig hebt? Dan laat ge uw geld bij hun?
          Winkels genoeg die de mensen eender wat wijsmaken en verplichten iets anders te kopen.
          Akkoord als de fout bij u ligt en jij je vergist hebt ... mar niet als het bij hun ligt.
          Quote Jaak:
          "Wat kan ik nog doen?
          Ik heb de indruk dat Eurosys in slechte papieren zit - en ik mijn geld nooit zal terugzien.
          Erger nog, wie er nu iets gaat bestellen ziet zijn goederen misschien nooit ..."

          Beter iets dan niets.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Wie weet nog raad?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Beter iets dan niets.
            En als dat zo is dat ze in slechte papieren zitten ... wat doe je dan met een tegoedbon?
            Dan moet je eerder direct iets anders kopen als je dat wil voorkomen ... maar kopen om te kopen is te zot voor woorden.
            Maar klopt, beter iets dan niets.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Wie weet nog raad?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En als dat zo is dat ze in slechte papieren zitten ... wat doe je dan met een tegoedbon?
              Dan moet je eerder direct iets anders kopen als je dat wil voorkomen ... maar kopen om te kopen is te zot voor woorden.
              Maar klopt, beter iets dan niets.
              Stel dat de zaak over kop gaat...
              Dus daarom dat ik zeg NU, vandaag, die bon vragen en nu vandaag opkopen
              Ik weet het, het is ook te zot voor woorden.

              En als het te laat = ?
              Geld kwijt en weer commentaar

              En kan natuurlijk niets aan de hand zijn ook he
              Ik heb uw uitleg gelezen
              Last edited by theokus; 31 januari 2014, 17:39.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Wie weet nog raad?

                Het is inderdaad te gek om los te lopen, maar ja, het is dus zo ...
                Dan sta je daar met je papier waarop zwart/wit geschreven staat dat je nog zoveel geld moet krijgen van Eurosys.
                Maar ... er zijn nog 874 wachtende klachten voor u.

                De tegoedbon heb ik uit principe geweigerd, dat is pure afzetterij.
                Je vraagt iets, de firma heeft het niet in huis, maar geeft je iets anders mee "wat erop lijkt".
                Als je dan teruggaat omdat het zaakje niet is wat je wilde, dan krijg je een tegoedbon om iets te kopen wat je niet wilde hebben ...
                Zo kan ik ook zakendoen, en heb ik ELK artikel in huis - al kan ik het nooit leveren.
                Heet dat geen "klantenbinding"?

                Neen, ik eis mijn geld terug en weiger een tegoedbon - puur principieel. Trouwens, ik wil niets anders dan die hoes en dat toetsenbord (die ze niet hadden ...).
                Dus, mijnheer Eurosys, ik blijf geduldig wachten op mijn geld (maar dat geduld raakt stilaan op).
                Ik heb inmiddels al wel een aantal mensen kunnen overtuigen om nooit meer iets bij Eurosys te kopen. Ze kopen nu online, waar je als koper veel betere bescherming geniet

                Misschien eens een beetje luidop mijn geld gaan terugvragen?

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Wie weet nog raad?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Central Point Belgie lapt mij net hetzelfde.
                  Half december een bestelling geplaatst met vermelding dat de week nadien geleverd zou worden, betaling was via PayPal gedaan (lager bedrag dan bij u).
                  Eind december geen levering, begin januari geen levering, half januari geen levering ...
                  Kijk ik vorige week eens in de bestelhistoriek en zie ik dat ze op 14 januari de bestelling zonder enige info geannuleerd hebben in mijn account.
                  Maar van terugbetaling geen sprake.
                  Heb vorige week dan gebeld en men kon mij niet eens bevestigen dat ik mijn geld kon terugkrijgen, men zou me terugbellen dezelfde dag.
                  Had het gesprek ook via mail bevestigd ... meer dan een week later nog geen enkel telefoontje gehad.
                  Ik heb ook via PayPal een melding gedaan van niet geleverd product, maar ook daar geen reactie van hun kant en ook geen terugbetaling.
                  Dat is dus anderhalve maand dat ze de mensen voor de gek houden en niettegenstaande ze zelf annuleren doen ze geen terugbetaling en geen reactie.
                  Laatste keer dat ik daar iets bestel.

                  Wat uw geval betreft ... uit ervaring met een klacht via ministerie moet je toch een drie à vier weken wachten alvorens ze daar antwoord op geven, ze stellen eerst een vooronderzoek in om te zien of je klant ontvankelijk is en dan doen ze zeker het nodige.
                  Het is nu ook begin van het jaar en met de verlofperiode achter de rug en vermoedelijk veel meer klachten nog even geduld.
                  Via Paypal betaald zou het terugvorderen geen probleem mogen zijn:

                  Het PayPal Commerce Platform heeft alles wat je nodig hebt om online te verkopen en je kleine of middelgrote onderneming te laten groeien. Ontdek al je opties en ga aan de slag.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie weet nog raad?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Het is inderdaad te gek om los te lopen, maar ja, het is dus zo ...
                    Dan sta je daar met je papier waarop zwart/wit geschreven staat dat je nog zoveel geld moet krijgen van Eurosys.
                    Maar ... er zijn nog 874 wachtende klachten voor u.

                    De tegoedbon heb ik uit principe geweigerd, dat is pure afzetterij.
                    Je vraagt iets, de firma heeft het niet in huis, maar geeft je iets anders mee "wat erop lijkt".
                    Als je dan teruggaat omdat het zaakje niet is wat je wilde, dan krijg je een tegoedbon om iets te kopen wat je niet wilde hebben ...
                    Zo kan ik ook zakendoen, en heb ik ELK artikel in huis - al kan ik het nooit leveren.
                    Heet dat geen "klantenbinding"?

                    Neen, ik eis mijn geld terug en weiger een tegoedbon - puur principieel. Trouwens, ik wil niets anders dan die hoes en dat toetsenbord (die ze niet hadden ...).
                    Dus, mijnheer Eurosys, ik blijf geduldig wachten op mijn geld (maar dat geduld raakt stilaan op).
                    Ik heb inmiddels al wel een aantal mensen kunnen overtuigen om nooit meer iets bij Eurosys te kopen. Ze kopen nu online, waar je als koper veel betere bescherming geniet

                    Misschien eens een beetje luidop mijn geld gaan terugvragen?

                    Jaja
                    Ok
                    Je hebt gelijk.

                    De website van Eurosys is een ramp....altijd geweest vanaf dag één.
                    Het personeel WEET dit maar de baas doet er niks aan.

                    Ik bestel tegenwoordig alles bij die "kouwe-blauwe"
                    Hangt toch ook van het product af.
                    Ik zie niet graag dozen die al 10 keren zijn open gedaan enz.
                    Met vlot verkopende artikelen, veel gevraagd of zo, heb je dat minder.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie weet nog raad?

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Via Paypal betaald zou het terugvorderen geen probleem mogen zijn:

                      https://www.paypal.com/nl/be/cgi-bin...ojOtc6IsvAITTG
                      Ik heb via PayPal al een melding gemaakt maar het is wachten op een reactie van de verkoper ... verkoper reageert echter niet.
                      Moet nu nog even wachten voor ik het kan opwaarderen naar een claim en dan gaat PayPal er zich blijkbaar zelf mee bemoeien.
                      Maar de verkoper kan door niet te reageren alles laten aanslepen ... uiteindelijk zal ik vermoedelijk wel aan mijn geld geraken maar we zijn al weken bezig.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Theokus,

                        Die vriesblauwe heeft aan mij al lang een goede klant. En voor die ene keer dat ik eens advies wilde gebben ... kan Eurosys mij zelfs niet correct adviseren ...
                        Vriesblauwe, mensen weten waarom ...
                        Eurosys, mensen weten nu waarom niet ...

                        Jaja


                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ok Je hebt gelijk. De website van Eurosys is een ramp....altijd geweest vanaf dag één. Het personeel WEET dit maar de baas doet er niks aan. Ik bestel tegenwoordig alles bij die "kouwe-blauwe" Hangt toch ook van het product af. Ik zie niet graag dozen die al 10 keren zijn open gedaan enz. Met vlot verkopende artikelen, veel gevraagd of zo, heb je dat minder.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment

                        Working...
                        X