Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Template Toblerone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Template Toblerone

    Is er iemand die me kan helpen aan een sjabloon van een Tobleronewikkel.
    Mijn zoon zou dolgraag zelf een gepersonaliseerde tobleronereep willen cadeau doen aan zijn vriendinnetje voor een speciale gelegenheid ;-)

  • #2
    Re: Template Toblerone

    eens kijken of dit werkt (PSD met smart object om tekst te veranderen)

    Comment


    • #3
      Re: Template Toblerone

      Duizendmaal dank !!!! Daar kunnen we in ieder geval al mee knutselen.
      De zoon is superblij ! Dat wordt scoren bij de vriendin !!!!

      Comment


      • #4
        Re: Template Toblerone

        ddavid ... nog een klein vraagje ...
        Als we proberen om de naam te veranderen dan kunnen we er niet aan.
        We zien de verschillende lagen wel, maar als we op een naam klikken om hem te veranderen, dan verschijnt er een nieuw tekstvak ....

        Comment


        • #5
          Re: Template Toblerone

          klikkerdeklik
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Template Toblerone

            Je vindt inderdaad heel wat sites om zulke wikkels te laten maken Kirsten.
            Ik had natuurlijk eerst op internet gezocht.
            Maar ik zoek een sjabloon dat ik zelf kan aanpassen en herwerken en dan zelf afprinten.
            We hebben ook helemaal geen tijd om er eentje te bestellen, want hij wilde dit al dit weekend cadeau doen aan zijn vriendin ....

            Comment


            • #7
              Re: Template Toblerone

              Ik heb zelf even het PSD bestand (uit post #2 van ddavid) gedownload.
              Openen in Photoshop (ik heb CS6). Rechts in het lagenpallet dubbelklikken op het icoontje van de bovenste laag (die laag heet trouwens: 'dubbelklik op ikoon voor andere tekst kopie 2).

              Je krijgt het volgende venster te zien. Klik OK:

              Dan gaat er een tweede, z.g. PSB bestandje openen. (ooit heeft de persoon voor wie dit gemaakt werd "Thibo" geheten).

              Teksttool kiezen en tekst selecteren.
              Vervangen door wat je wil (ik heb nu mijn naam gebruikt), en via het tekstpalletje eventueel grootte, afstand tussen letters, enz… aanpassen.

              Dat PSB bestandje bewaren, en je keert terug naar het PSD bestand, waar nu je naam zesmaal gewijzigd is.

              Werkt vanzelf, maar je Photoshop moet natuurlijk Smart Objects kunnen hanteren. Vandaar dus de vraag: welke versie heb je, en beschik je effectief over smart objects/slimme objecten?
              Last edited by LesC; 31 januari 2014, 14:04.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Template Toblerone

                Ik ga het straks eens uitproberen ... heb de versie CS5

                Comment


                • #9
                  Re: Template Toblerone

                  Daarmee moet het zeker kunnen. Wij hadden tijdens de CVO cursus 'Rastertekenen' Module 3 of 4 slechts de beschikking over CS4, maar daarmee kon het ook al.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Template Toblerone

                    LesC, hartelijk dank voor de uitleg !!!! Het is gelukt !!!!!
                    En ddavid, heel erg bedankt voor de template !!!
                    Mijn zoon gaat kunnen uitpakken morgen bij zijn vriendin !!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Template Toblerone

                      Blij dat het geslaagd is; waar die template origineel vandaan komt (ddavid?) weet ik niet, maar het zit vernuftig in mekaar. Ik dacht dat ik zesmaal mijn naam zou moeten intikken, maar eenmaal is genoeg.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Template Toblerone

                        Moderator Note: Als Mod moet ik dan weer TS (VERSWILL) op de vingers tikken: je hebt in ChitChat een andere topic aangemaakt met dezelfde naam en vraag. Die twee topics zijn nu samengevoegd, en jouw identieke vraag uit de ChitChat topic is verwijderd. Denk eraan dat crossposting (dezelfde topic op een andere plaats op het forum een tweede keer starten) tegen de regels van BelgiumDigital is.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Template Toblerone

                          Mijn excuses hiervoor !!!!!!
                          Ik was van deze regel niet echt op de hoogte en dacht dat ik misschien meer kans op reactie zou hebben onder de 2 rubrieken. Kzal het nu zeker niet meer doen !!!!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Template Toblerone

                            Moderator Note: Excuses aanvaard!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X