Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX100 MII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony RX100 MII

    Ik heb sinds vorige week mij een Sony RX100 II aangeschaft als aanvulling op mijn Nikon DSLR systeem.
    Het compactje maakt zijn beloftes waar; de beeldkwaliteit is verbazend goed voor een compact van dit formaat.

    Vraag 1)
    Ik heb de Imaga Data Converter gedownloaded om de Raw bestanden te bewerken en om te zetten.
    Deze software geeft mij evenwel weinig voldoening; de verwerking is tergend traag.
    Graag had ik wat input gehad over alternatieve en krachtige software om de Raw bestanden op een vlotte manier te bewerken en om te zetten.
    (voor mijn Nikon-bestanden gebruik ik enkel Nikon Capture en Photoshop, met andere software heb ik geen ervaring).

    Vraag 2)
    Ik ben tevereden over de Wifi-transfer van dit cameraatje op mijn laptop, doch ik zou dit ook willen op mijn Ipad. Is dit mogelijk ?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Sony RX100 MII

    Sinds een jaartje heb ik de RX100, prima toestelletje!
    Ik heb in CS6 de camera RAW 8. 1 gedownload en kan in CS6 met Nikcollection de RAW bestanden prima bewerken.
    Vraag 2 kan ik niet beantwoorden; Grt

    Comment


    • #3
      Re: Sony RX100 MII

      Bedankt Roland voor de reactie, ik zal dit eens bekijken.
      Op Amerikaanse fora lees ik dat DxO pro ook goede resultaten geeft. Iemand enig idee ?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Sony RX100 MII

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        ...
        Vraag 2)
        Ik ben tevereden over de Wifi-transfer van dit cameraatje op mijn laptop, doch ik zou dit ook willen op mijn Ipad. Is dit mogelijk ?
        Camera NFC setting ?

        Comment


        • #5
          Re: Sony RX100 MII

          Naar mijn weten werkt de Sony Play Memories app zowel op android als op ios, of is het dat niet wat je bedoelt?
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony RX100 MII

            PlayMemories Mobile app (gratis)kun je gebruiken als remote control op smart Phone en tablets.
             
            LightRoom (adobe) is de meest populaire RAW-converter , is ook een IOS versie (tablet) op komst.
            Heb geen goede ervaringen met dxo , capture one daarentegen is top.

            Comment


            • #7
              Re: Sony RX100 MII

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Ik heb sinds vorige week mij een Sony RX100 II aangeschaft als aanvulling op mijn Nikon DSLR systeem.
              Het compactje maakt zijn beloftes waar; de beeldkwaliteit is verbazend goed voor een compact van dit formaat.
              Vraag 2)
              Ik ben tevereden over de Wifi-transfer van dit cameraatje op mijn laptop, doch ik zou dit ook willen op mijn Ipad. Is dit mogelijk ?
              Ik heb de RX10.
              De WiFi transfer werkt perfect.
              Eerst even Playmemories installeren zoals Pevece al aangaf.
              Transfer werkt zowel op een iPad van de eerste generatie als op de iPad Air. Ik heb beide iPads.
              Ook camera bediening werkt via de iPads. (Beperkt)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment

              Working...
              X