Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joby Gorillapod Focus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Joby Gorillapod Focus

    Ik zou graag beginnen met macrofotografie. Het een canon lens gekocht EF 100 mm F 2.8 USM macro- niet de L versie IS

    De vraag is:

    Ik ben in het bezit van een statief Coman EMU TM256C Carbon Statief + CN0 Balhoofd voor andere foto's
    maar deze gaat volgens mij niet laag genoeg bij de grond

    Heeft iemand hervaring met de:

    Joby Gorillapod Focus? En is het nodig om een Balhoofd erbij te kopen ref Joby Gorillapof Focus gp8 x?

    Of zijn er andere statieven die niet te duur zijn? Daar macrofotografie wel niet mijn prioriteit zal worden, maar ik denk wel dat ik het leuk zal vinden.En het toch even wou proberen.

  • #2
    Re: Joby Gorillapod Focus

    Ik zou je aanraden om eerst eens te testen zodat je te weten komt of jou huidige statief al dan niet geschikt is voor macrofotografie.

    Welke vorm van macrofotografie wil je gaan doen?
    Tijdens het fotograferen van bijvoorbeeld paddenstoelen maak ik nooit gebruik van een statief; ik lig plat op de grond (op mijn buik of zijkant) of leg mijn toestel op een rijstzak.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Joby Gorillapod Focus

      Voor dit soort werk zou ik ook geen Gorillapod aanbevelen. Ik gebruik mijn Gorillapod (wellicht nog een lichtere uitvoeren) om de camera (bij voorkeur mijn G9, niet zo vaak een dSLR met lens) ergens op vast te klemmen (soms gebruik ik het zelfs om een externe flitser ergens te positioneren). Het is makkelijk om mee te nemen (bv op citytrip), maar voor een dSLR met toch wel een redelijk zware lens (die 100mm macro) zou ik een rijstzak of iets dergelijks (zoals kirsten_dl hierboven al zegt) suggereren.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Joby Gorillapod Focus

        Ikzelf heb een Gorillapod (zwaarste uitvoering met balhoofd) en ik gebruik die werkelijk voor alles en nog wat!
        Werkt super en stevig ook met een 7D met grip en 70-200 IS lens dus hij kan best wat aan! (! dat is dan wel de max. belasting!!!).

        Comment

        Working...
        X