Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

    Olympus heeft vandaag een nieuwe firmware versie (versie 2.0) uitgebracht voor de OM-D E-M5.

    De belangrijkste (of enige?) wijzigingen zijn Spot AF en een LOW ISO setting (wat overeenkomt met ISO100). Beide zeer nuttig, want door de LOW ISO setting kom je met lichtsterke lenzen wat minder snel aan de kortste sluitertijd van 1/4000. De Spot AF zorgt ervoor dat je kleinere AF punten kunt kiezen.

    Vooral het laatste ben ík erg blij mee want de "normale" AF punten zijn veel te groot en zorgden té vaak voor AF missers.
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

    Fijn dat ze de 'oude' om-d niet vergeten zijn.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

      waar is die doos ook al weer voor die kabel

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
        waar is die doos ook al weer voor die kabel
        Kan iemand vertellen op welke manier dat kleiner AF-veld ingesteld kan worden om de OMD-EM5?
        De iso aanpassing vind je makkelijk in het menu, maar ik kan maar niet vinden waar dat kleinere af-veld moet ingesteld worden?
        Iemand die kan helpen?
        Alvast bedankt.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

          ik heb ook effe moeten zoeken ...

          als ik camera aanzet en ik druk op "ok" heb ik het scherm met al de mogelijke aanpassingen (ziet er zo uit)

          Zie je dat niet, druk dan na de OK knop eens op INFO

          Als je dan in 't scherm mt de AF AREA selecteert (waar je kan kiezen welk autofocus vierkantje je wilt kiezen, dus rechts van wat je hierboven op dat fotootje ziet)

          Dan druk je nog eens op info, en dan kan je met de pijltje naar beneden een kleiner autofocus punt kiezen

          effe zoeken
          Last edited by PhilippeVDP; 30 januari 2014, 22:13.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

            Dankjewel, Philippe
            Gevonden, zo ingesteld en ziet er beter uit dan ervoor met dat kleinere AF-veld.
            Minpuntje voor Olympus dat ze niet even een kleine handleiding uitgeven voor een nieuwe firmware.
            Maar toch ook een pluim om klanten nog het plezier van verbeteringen te gunnen i.p.v. aan te sturen op het kopen van een nieuw toestel.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

              Mijn vrouw heeft ook de nieuwe firmware op haar OM-D E-M5 geinstalleerd. Zij heeft mij een zeer snelle manier getoond om het AF-kader aan te passen. Zij raakte het aanraakschem aan en kon onmiddelijk met de zijbalk te verplaatsen het AF-kader groter of kleiner maken alsook het AF-kader simpel verplaatsen naar waar zij het graag wilde hebben. Dit aanpassen duurde bij haar hoop en al een 2-tal seconden.
              De Olympus OM-D E-M5 is toch wel een knap toestelletje, handig formaat, niet te zwaar en moet voor de meeste spiegelreflex camera's zeker niet onderdoen. Een dikke pluim voor Olympus.
              Paul

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

                @Paul eos; als je op deze manier de AF punten verkleind maak je geen gebruik van de nieuwe kleinere AF punten maar van de "opgeblazen" normale AF punten. Daar is op zich niet persé iets mis mee behalve dat de camera deze instelling niet bewaard als je hem uit doet. Bovendien kun deze AF punten minder snel verplaatsen met de 4 pijlknopjes. (als je dus niet de touch screen gebruikt) De nieuwe AF instelling wordt wél bewaard als je de camera uit en weer aan doet en zijn sneller te kiezen met de pijlknopjes. Moet je maar eens proberen

                Ik gebruik vanaf nu standaard de nieuwe, kleinere AF punten en ik heb al ondervonden dat deze véél beter werkt dan die grote AF vakjes
                Last edited by MarkEL; 31 januari 2014, 18:59.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

                  Zouden die kleinere AF-punten nog kleiner zijn dan bij mijn huidige Pen EPL5? Vroegere waren deze ook al groter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe firmware voor de Olympus OM-D E-M5

                    Ik weet niet of iemand me kan helpen, bij het foto's maken met flits in de iauto setting heb ik de een keer perfecte foto's , de andere keer blijft m'n lens gewoon open staan.
                    Er is geen regelmaat in te vinden.
                    Ik word hier totaal gek van.
                    Heeft er iemand hier een oplossing voor?
                    Sorry gaat om de omd-5



                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X