Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toezicht op de werken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toezicht op de werken

    Hallo iedereen,

    Hier ben ik weer.
    Hier kan je zien hoe ik toekijk (en meewerk natuurlijk ) tijdens de werken, het onderhoud en beveiliging van onze nesten.

    Onze nesten bouwen we heel ingenieus dmv bladeren bij elkaar te vouwen en ze met zijdedraden aan elkaar te 'weven'.
    Indien de bladeren verder uit elkaar hangen vormen we kettingen door elkaar bij het middel vast te nemen tussen onze kaken. Zo trekken we gezamenlijk, met velen naast elkaar, de randen van de bladeren bij elkaar.

    Deze samenwerking is al heel knap, maar het knapste is de manier hoe we deze randen aan elkaar bevestigen.
    We brengen namelijk verpoppende larven naar de werken en we knijpen ze een beetje zoals bij een siliconenpistool
    Met de zijdedraad die ze afscheiden gaan we van de ene zijde van de samengebrachte bladrand naar de andere. Zo kleven we dus de hele lengte van de bladrand aan elkaar.
    Onder mijn poten kan je deze verbindingsdraden trouwens zien.
    Zo maken we een aantal bladeren aan elkaar vast tot we een bouwsel hebben dat tot de grootte van een mensenhoofd kan gaan!

    Een kolonie kan honderden van deze nesten hebben die over verschillende bomen verspreid zijn.
    Helaas voor die kale fotograaf zijn die nesten vrij hoog gelegen en heeft hij van het echte bouwen zelf geen foto's kunnen nemen.
    Zal wel wat frustrerend geweest zijn voor hem denk ik.
    Hij daarentegen had wel lekker vakantie, wij moesten doorwerken, dus dat compenseert al vind ik

    Ik zal nog een snapshot tonen van mijn neef, Bart de Weaver, waarop de zijdedraden duidelijker te zien zijn.

    Genoeg gebabbeld. Ik ga verder doen, want het werk is hier ook nooit gedaan hé.

    Tot de volgende keer.

    Groetjes,
    Sigourney





    De foto van 'Bart' zal ik in beoordeling posten


    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Toezicht op de werken

    Wow, wat mooi weer!
    Toevallig heb ik vandaag de serie Micro Monsters van David Attenborough gezien, waar ze dit heel mooi laten zien.
    Deze serie is trouwens een aanrader voor elke macrofiel

    Comment


    • #3
      Re: Toezicht op de werken

      Hoofdonderwerp megascherp en een heel knappe dieptewerking in deze plaat.
      Kleurtjes ook erg mooi.

      Comment


      • #4
        Re: Toezicht op de werken

        Je opzichter mooi scherp in beeld.
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: Toezicht op de werken

          Prachtig! Maar wel spijtig dat het achterlijf van de mier er niet helemaal opstaat.

          Geert

          Comment


          • #6
            Re: Toezicht op de werken

            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Prachtig! Maar wel spijtig dat het achterlijf van de mier er niet helemaal opstaat.

            Geert
            Hey Geert,

            Bij de vorige was het inderdaad wat krap qua kadrering, maar bij deze vind ik het persoonlijk niet storen dat het achterlijf wegvalt (en totaal irrelevant voor de compo).
            Vind dit zelfs één van de betere die ik ginder kunnen nemen heb Net omdat deze niet klassiek van compo en standpunt is. Maar da's natuurlijk ook weer een kwestie van smaak hé.

            Zeker bedankt voor jullie reacties.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Toezicht op de werken

              Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
              Je opzichter mooi scherp in beeld.
              Helemaal mee eens.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: Toezicht op de werken

                In het algemeen ben ik zo geen liefhebber voor nogal extreme macro omdat het gewoonlijk vooral technisch is maar dit is toch weer echt mooi, zeker ook het totaalbeeld
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Toezicht op de werken

                  hi hi deze heeft inderdaad helemaal geen p**p meer maar hier stoort het minder in het totaal beeld
                  wat ik dan wel weer mooi vind
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                  Comment

                  Working...
                  X