Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad air, dat begrijp ik niet.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipad air, dat begrijp ik niet.

    Er is iets met mijn Ipad air dat ik maar niet kan begrijpen.

    Ik heb dus zo een Ipad Air Wifi, 128 GB maar zonder mobile data verbinding, dus geen gps of 4G

    Wat heb ik nu reeds een paar keer voorgehad, waaronder zondag laatst.

    Ik neem mijn Ipad mee naar een plaats waar ik geen internet wifi verbinding heb, en gebruik dat ding om een paar foto's te maken.

    Ik heb dus duidelijk gekeken of er wifi ter beschikking was, neen dus niets te zien.

    Ik maak dus enkele foto's om dan later als ik thuis ben op FB te posten, en wat staat er bij die map,

    de plaats waar ik die foto's heb gemaakt, waar haalt dat ding die gegevens.

    Zondag was in een restaurant, ik zou nog kunnen begrijpen dat daar een of ander draadloos netwerk in de buurt was,

    maar hetzelfde heb ik ook reeds voorgehad ergens te velde, dat gaat echt wel mijn verstand te boven.

  • #2
    Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

    Is het niet zo dat er een gps module in die iPad zit?
    Deze zou dan de coördinaten kunnen onthouden en eens je verbinding maakt met wifi haalt hij bij die coördinaten een bepaalde plaatsnaam op...

    Dit meende ik ergens te hebben gelezen, al weet ik het niet meer zeker.
    Weet ook niet hoe dat bij die nieuwe ipads zit, ik heb nog een oude en volgens mij zitten daar enkel gps modules in de modellen die ook een simkaart kunnen slikken.

    Edit: hier staat het voor de iphone, die inderdaad coordinaten opslaat vanuit de gps module: http://www.appletips.nl/geografische...voorvertoning/
    Wanneer je een foto maakt met je iPhone dan wordt deze door de ingebouwde GPS functionaliteit voorzien van geografische data. Deze gegevens worden opgeslagen in de EXIF metadata.
    Last edited by yakke; 28 januari 2014, 16:21.

    Comment


    • #3
      Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

      Toevallig geen auto sync instelling met facebook opgezet?
      Dat , zodra de ipad connectie heeft, de foto's begint op te laden?

      Nevermind: niet goed gelezen, bovenstaande niet relevant dus.
      Last edited by Koeno; 28 januari 2014, 16:21.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Is het niet zo dat er een gps module in die iPad zit?
        Deze zou dan de coördinaten kunnen onthouden en eens je verbinding maakt met wifi haalt hij bij die coördinaten een bepaalde plaatsnaam op...

        Dit meende ik ergens te hebben gelezen, al weet ik het niet meer zeker.
        Weet ook niet hoe dat bij die nieuwe ipads zit, ik heb nog een oude en volgens mij zitten daar enkel gps modules in de modellen die ook een simkaart kunnen slikken.

        Edit: hier staat het voor de iphone, die inderdaad coordinaten opslaat vanuit de gps module: http://www.appletips.nl/geografische...voorvertoning/
        Wanneer je een foto maakt met je iPhone dan wordt deze door de ingebouwde GPS functionaliteit voorzien van geografische data. Deze gegevens worden opgeslagen in de EXIF metadata.
        Neen yakke, geen GPS module en geen 4G aanwezig in deze versie, kan trouwens geen kaart in.
        Maar de plaatsnaam komt gewoon als titel boven het album te staan, zonder dat ik daar iets voor doe.

        Een voorbeeldje, uitsnede van een screenshot, (de mensen heb ik onherkenbaar gemaakt) er staat daar dus exact boven waar die foto's gemaakt zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Neen yakke, geen GPS module en geen 4G aanwezig in deze versie, kan trouwens geen kaart in.
          Maar de plaatsnaam komt gewoon als titel boven het album te staan, zonder dat ik daar iets voor doe.

          Een voorbeeldje, uitsnede van een screenshot, (de mensen heb ik onherkenbaar gemaakt) er staat daar dus exact boven waar die foto's gemaakt zijn.
          Ja er zit inderdaad geen gps in las ik ook net bij de specs op de apple site, dan is het mij ook een raadsel hoe hij onthoudt waar een foto genomen is
          Ben alleszins wel benieuwd nu. Toont wel aan hoeveel info die dingen over ons kunnen verzamelen zonder dat je er bij stil staat...

          Comment


          • #6
            Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

            Ik ken er die bij hun iMac het cameraatje afplakken. Paranoia ?
            Het doet me denken aan een SF kortverhaal waar mensen enorm veel betalen voor een tv, omdat ze met hun tv in andere huiskamers kunnen binnenkijken.
            Helemaal op het eind doemt de vraag op : "hé, hoe komen ze in feite aan die real-time beelden ????"

            Comment


            • #7
              Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Ja er zit inderdaad geen gps in las ik ook net bij de specs op de apple site, dan is het mij ook een raadsel hoe hij onthoudt waar een foto genomen is
              Ben alleszins wel benieuwd nu. Toont wel aan hoeveel info die dingen over ons kunnen verzamelen zonder dat je er bij stil staat...
              Inderdaad, en zoals gezegd, heb ik het enkele weken geleden ook voor gehad, daar stond dan Staden, en er was binnen de 200 meter geen enkel huis
              in de omtrek, daar zou ik wel eens het fijne willen over weten.
              En het strafste is, als ik thuis een foto maak, dan staat daar niets bij, hoe komt dat ding aan die gegevens ????

              Comment


              • #8
                Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Er is iets met mijn Ipad air dat ik maar niet kan begrijpen.

                Ik heb dus zo een Ipad Air Wifi, 128 GB maar zonder mobile data verbinding, dus geen gps of 4G

                Wat heb ik nu reeds een paar keer voorgehad, waaronder zondag laatst.

                Ik neem mijn Ipad mee naar een plaats waar ik geen internet wifi verbinding heb, en gebruik dat ding om een paar foto's te maken.

                Ik heb dus duidelijk gekeken of er wifi ter beschikking was, neen dus niets te zien.

                Ik maak dus enkele foto's om dan later als ik thuis ben op FB te posten, en wat staat er bij die map,

                de plaats waar ik die foto's heb gemaakt, waar haalt dat ding die gegevens.

                Zondag was in een restaurant, ik zou nog kunnen begrijpen dat daar een of ander draadloos netwerk in de buurt was,

                maar hetzelfde heb ik ook reeds voorgehad ergens te velde, dat gaat echt wel mijn verstand te boven.
                Maar je had wel je Iphone bij je? Op die manier wordt je Ipad air wél mobiel ( indien gesinchroniseerd met elkaar ) Je Ipad gaat dan je Iphone beschouwen als een Wifi. Ik ken er normaal niks van, maar mijn vrouw heeft net een Ipad air '( ook een zonder ingebouwde mobiele verbindingsmogelijkheden ) én een Iphone en zo werkt het.

                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                  Volgens mij zit daar waarschijnlijk wel 'n GPS in.
                  Er staat toch bij de specs : Geotagging voor foto's en video's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Volgens mij zit daar waarschijnlijk wel 'n GPS in.
                    Er staat toch bij de specs : Geotagging voor foto's en video's
                    Inderdaad, daar moet dan dus wel een GPS in zitten, (hoewel ze in de winkel beweren van niet) maar ik ben eens in de exif van een foto gaan kijken,
                    en wat staat daar......

                    Dus zou ik dat ding dan dus toch moeten kunnen gebruiken als GPS Of ware het maar om mijn auto terug te vinden in een vreemde stad,
                    daar wil ik het fijne van te weten komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                      Toevallig niet in je agenda gezet wat je ging doen en waar je was?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        Toevallig niet in je agenda gezet wat je ging doen en waar je was?
                        Neen Teun, ik wist zelfs niet dat dat het dorpsplein en kerkplein was.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Inderdaad, daar moet dan dus wel een GPS in zitten, (hoewel ze in de winkel beweren van niet) maar ik ben eens in de exif van een foto gaan kijken,
                          en wat staat daar......

                          Dus zou ik dat ding dan dus toch moeten kunnen gebruiken als GPS Of ware het maar om mijn auto terug te vinden in een vreemde stad,
                          daar wil ik het fijne van te weten komen.
                          Staat er geen icoontje met kaarten tussen de apps ?
                          Of ga eens via wifi op google maps, dan weet je 't direct.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Staat er geen icoontje met kaarten tussen de apps ?
                            Of ga eens via wifi op google maps, dan weet je 't direct.
                            Ja, dat weet ik wel, maar ik had daar helemaal geen wifi verbinding.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ipad air, dat begrijp ik niet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              Maar je had wel je Iphone bij je? Op die manier wordt je Ipad air wél mobiel ( indien gesinchroniseerd met elkaar ) Je Ipad gaat dan je Iphone beschouwen als een Wifi. Ik ken er normaal niks van, maar mijn vrouw heeft net een Ipad air '( ook een zonder ingebouwde mobiele verbindingsmogelijkheden ) én een Iphone en zo werkt het.

                              Walter
                              Ik had inderdaad mijn Iphone bij mij Walter, maar ik heb dat nooit ingesteld, zouden deze zonder mijn weten tegen elkaar praten ?
                              Dan moet die cartografie van Google komen zoals w00ha zegt, dat wordt weer een uitdaging.
                              In de eerste dagen ga ik op pad, zonder Iphone en zonder mijn auto, want daar zit ook gps in, ik ben benieuwd.

                              Comment

                              Working...
                              X