Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 3200 met speedlight sb-24

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 3200 met speedlight sb-24

    Hallo Vrienden,

    ik heb voor mijn Nikon 3200 een external flash sb-24 aangeschaft in tweedehands, kan er me iemand uitleggen hoe het komt dan wanneer je de flash inTTL zet hij niets doet?
    normaal zou hij toch moeten de afstand en alles auto moeten doen.
    is dit een miskoop geweest?
    Graag wat uitleg.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

    Een sb-24 is al 'oud' en ondersteunt i-ttl niet.
    Denk dat alleen de A en M stand vd sb24 werken op de D3200

    (staat in handleiding van d3200)
    Last edited by paly; 28 januari 2014, 13:55.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

      perfekt bruikbaar in A op een digitale body ( en in M voor bvb strobistgebruik) ... hierbij stuurt het oog van de flitser de flitstijd ... dus zeker geen miskoop ... TTL kan technisch bij geen enkele digitale body ( ook niet de andere camerafabrikanten ) wegens de reflectie-eigenschappen van een digitale sensor ( in vergelijking met analoge film)

      Comment


      • #4
        Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        perfekt bruikbaar in A op een digitale body ( en in M voor bvb strobistgebruik) ... hierbij stuurt het oog van de flitser de flitstijd ... dus zeker geen miskoop ... TTL kan technisch bij geen enkele digitale body ( ook niet de andere camerafabrikanten ) wegens de reflectie-eigenschappen van een digitale sensor ( in vergelijking met analoge film)
        De Fujifilm s2 en s3 ondersteunen TTL met de oudere nikonflitsers, op dezelfde manier als film. Maar dat zijn de uitzondeirngen inderdaad.

        Comment


        • #5
          Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          De Fujifilm s2 en s3 ondersteunen TTL met de oudere nikonflitsers, op dezelfde manier als film. Maar dat zijn de uitzondeirngen inderdaad.
          Digitale bodys gebaseerd op analoge kunnen(moeten) nog TTL ondersteunen ... dit geldt voor de eerste Fuji bodys gebaseerd op analoge Nikons en ook voor de Kodak bodys gebaseerd op analoge Nikons en Canons.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

            Oorspronkelijk geplaatst door rik1nancy Bekijk bericht
            Hallo Vrienden,

            ik heb voor mijn Nikon 3200 een external flash sb-24 aangeschaft in tweedehands, kan er me iemand uitleggen hoe het komt dan wanneer je de flash inTTL zet hij niets doet?
            normaal zou hij toch moeten de afstand en alles auto moeten doen.
            is dit een miskoop geweest?
            Graag wat uitleg.

            Alvast bedankt
            De flitser zal in TTL stand niets automatisch doen op een nieuwe Nikon. Zoals gezegd op A werkt het prima als je de camera zelf instelt op de waarden die je op de flitser hebt ingesteld.
            Of het ook een miskoop is hangt mede van de prijs af. Doorgaans doen dit soort flitsers 30-50 euro.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: nikon 3200 met speedlight sb-24

              Zoals hier boven reeds gezegd is dit een oud model dat niet meer compatibel is met de TTL van de nieuwere camera's.
              Om TTL te gebruiken kijk je beter uit naar een SB-600/700/800/900/910

              Als je je wil verdiepen in het flitsen komt hij later misschien nog van pas.
              www.bertwillaert.com

              Comment

              Working...
              X