Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom telelens voor Canon 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoom telelens voor Canon 10D

    Hallo,

    Ik ben zinnens binnenkort een tele aan te schaffen voor mijn 10D, heb hierrond toch enkele vragen en hoop dat de expertise hier op het forum mij daar bij kan helpen.
    Wil minstens naar een 400 om natuurfotografie te doen en twijfel tussen een 100-400 van Canon of de combinatie van een 70-200 F2,8 die ik dan met een 2x convertor ook naar 400 kan halen, ik vermoed dat ik de 70-200 meer all-round kan gebruiken dan de 100-400.
    Hierop aansluitend heb ik bij de 70-200 dan nog de keuze tussen de gewone lens en de uitvoering met IS, heb me laten wijsmaken dat de versie zonder IS kwalitatief betere foto's oplevert, maar ik zie het ook niet zitten om altijd met een statief rond te hossen, toch zeker niet op vakantie. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lenzen en hier iets zinnigs over kunnen vertellen?

    Alvast bedankt voor de hulp.

  • #2
    100-400 IS aangenaam goed,zeeer allround,en mooi scherp met 1,4 conv.als met voorzetlens 500 D

    Comment


    • #3
      Ik heb sinds gisteren ook een 100-400L, en de eerste foto's zien er al erg goed uit . Van de 70-200 f2,8 heb ik hier ook al veel perfecte foto's gezien, maar over de combinatie van een 70-200 met 2x convertor weet ik niet veel. Met die 2,8 (+ convertor 2x)zal de autofocus nog wel werken, maar welke dan op 400mm de scherpste is, dat weet ik niet.

      Om op vakantie te gaan (met de motor) houd ik wel mijn 75-300 bij, want die 100-400 is iets te zwaar om altijd mee te sleuren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Ik ben in ieder geval tevreden van de EF 100-400mm L IS lens ,het is mijn lievelings lens geworden.
        Hier onder een aantal topic's,waar de foto's genomen zijn met deze lens.
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=48119&SearchTerms=,
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=46776&SearchTerms=,
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47180&SearchTerms=,
        http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47369&SearchTerms=,
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Prachtige foto's, de 100-400 is blijkbaar een zeer populaire lens in vergelijking met de 70-200 F2,8, had dit niet verwacht wegens de hogere lichtsterkte van deze laatste.
          Momenteel heb ik enkel de 28-138 USM IS

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tahoe

            Momenteel heb ik enkel de 28-138 USM IS
            Die lens heb ik ook,daar heb ik die Leguaan mee genomen in Topic Olmen.
            Nu moet je er nog bijnemen dat ik zelf nog veel moet leren hé.
            Geef die lens aan een gevorderde zoals er hier veel zijn en je gaat nog wat zien wat je met die lens allemaal kan zonder statief.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #7
              Had ik opgemerkt tussen de links
              Moet zelf ook nog veel leren, heb wel iets van ervaring met digitaal(Sony Cybershot F505 of zoiets, weet de juiste nummer niet meer,was het eerste model met die lange draaibare lens) waar ik al enkele leuke foto's mee gemaakt heb, heb echter dikwijls de indruk dat het meer een kwestie is van geluk dan van kunde.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tahoe
                Had ik opgemerkt tussen de links
                Moet zelf ook nog veel leren, heb wel iets van ervaring met digitaal(Sony Cybershot F505 of zoiets, weet de juiste nummer niet meer,was het eerste model met die lange draaibare lens) waar ik al enkele leuke foto's mee gemaakt heb, heb echter dikwijls de indruk dat het meer een kwestie is van geluk dan van kunde.
                Ik heb zelf de Sony F-717 gehad ( heel goed toestel ook ) en heb in februari ook de 10D gekocht.
                De Sigma 50-500mm is ook heel goed,maar zwaarder.
                Ben bij het leger scherpschutter geweest,maar de Bigma stil houden is toch nog wat anders.
                Die IS is wel goed dan,maar dat zul je wel al zelf ondervonden hebben met de EF 28-135mm IS.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Heb vandaag uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 100-400 besteld, IS en prijs hebben de doorslag gegeven, met dank aan diegenen die gereageerd hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tahoe
                    Heb vandaag uiteindelijk de knoop doorgehakt en de 100-400 besteld, IS en prijs hebben de doorslag gegeven, met dank aan diegenen die gereageerd hebben.
                    Proficiat,daar zul je geen spijt van krijgen,allé ik toch niet.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt,

                      vertrek in oktober naar Uganda voor 3 weken(als de onrust een beetje bedaard tenminste, reis is al eens uitgesteld )
                      ik verwacht de lens daar goed te kunnen gebruiken.

                      Comment

                      Working...
                      X