Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

    Even een vraagje. Sinds de aankoop van mijn D300 registreer elke camera en lens die ik koop bij Nikon alsook mijn 2 Sigma lenzen bij Sigma.
    Bij Sigma krijgt men extra garantie, bij Nikon niks.

    Zijn er hier nog dit dit doen? Ik doe dit vooral om redenen van diefstal om zo mijn serials bekend te hebben bij hun.
    Zijn er hier die dit niet doen? Wat is voor jou de reden om het niet te doen?

  • #2
    Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    ... Ik doe dit vooral om redenen van diefstal om zo mijn serials bekend te hebben bij hun. ...
    Om dezelfde reden doe ik dat ook.

    Voor statistieken en promotie zal dat voor Nikon interessant zijn. Als tegenprestatie worden de geregistreerden op de hoogte gehouden van eventuele software updates.

    Ik ben nog niet het slachtoffer geweest van diefstal, maar stel mij toch de vraag: "kan gestolen materiaal via Nikon getraceerd worden?"
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

      Zelf registreer ik ook alles met redenen zoals hierboven aangegeven.
      Ik stel me echter de vraag indien het mogelijk zou zijn twee- of meerdere malen het registratienummer te gebruiken ? Indien dit lukt, heeft registreren helemaal geen zin meer.
      Voorlopig houd ik het bij het feit dat registratie enkel kan met unieke waarden. Dat is dan handig indien je tweede hands koopt, na te checken of de verkoper de rechtmatige eigenaar is (alhoewel dit ook geen sluitend bewijs levert indien de dief merkt dat het voorwerp nog niet was geregistreerd en het dan op zijn beurt doet).
      Naast de hardware, registreer ik ook steeds mijn offcieel aangekochte softwarepakketten.
      En als ik op het forum kwam, registreerde ik me ook
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        ... Ik stel me echter de vraag indien het mogelijk zou zijn twee- of meerdere malen het registratienummer te gebruiken ? Indien dit lukt, heeft registreren helemaal geen zin meer. ...
        Een dubbele registratie lukt niet.
        Ooit verkocht ik een objectief en korte tijd daarna deed de nieuwe eigenaar bij mij zijn beklag; het lukte hem niet deze lens te registreren bij Nikon.
        Ik was natuurlijk vergeten het serienummer op mijn account te wissen. Nadat dat gebeurd was, kon hij probleemloos registreren.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Een dubbele registratie lukt niet.
          Ooit verkocht ik een objectief en korte tijd daarna deed de nieuwe eigenaar bij mij zijn beklag; het lukte hem niet deze lens te registreren bij Nikon.
          Ik was natuurlijk vergeten het serienummer op mijn account te wissen. Nadat dat gebeurd was, kon hij probleemloos registreren.
          Bedankt Jos voor deze uitleg
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Een dubbele registratie lukt niet.
            Ik was natuurlijk vergeten het serienummer op mijn account te wissen. Nadat dat gebeurd was, kon hij probleemloos registreren.
            vind ik geen goed idee hoor.
            tè fraude gevoelig.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              vind ik geen goed idee hoor.
              tè fraude gevoelig.
              grt,bouk.
              Wat wil je dan bouk ?
              Als je tweedehands een toestel koopt moet er toch de mogelijkheid bestaan dat de vorige eigenaar
              de registratie op zijn naam kan wissen, zodat de nieuwe eigenaar een nieuwe registratie op zijn eigen account kan aanmaken.

              Comment


              • #8
                Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                twee- of meerdere malen het registratienummer te gebruiken
                bij CPS kan je zonder probleem een tweede keer registeren ... je krijgt alleen een melding dat er reeds een vorige registratie is en dat je eventueel later kan gecontacteerd worden ... deze boodschap krijg je tijdens het ingeven met de vraag of je met de regsitratie wilt doorgaan of niet ...

                Comment


                • #9
                  Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  bij CPS kan je zonder probleem een tweede keer registeren ... je krijgt alleen een melding dat er reeds een vorige registratie is en dat je eventueel later kan gecontacteerd worden ... deze boodschap krijg je tijdens het ingeven met de vraag of je met de regsitratie wilt doorgaan of niet ...
                  Krijgt de eerst geregistreerde dan ook een melding dat er een product voor de 2e keer geregistreerd wordt?
                  In de situatie dat het tussen beide partijen is door verkocht kan de eerste melden van ja is goed .
                  In de situatie van diefstal kan de eerste melding doen van diefstal. Zeer waarschijnlijk zal de 2e geregistreerde niet de echte dief zijn maar een koper die ter goeder trouw is. Dan is misschien de dief nog terug te vinden.
                  Website: cameraobschuura.nl
                  Twitter: @CameraObSchuura
                  FaceBook: Cameraobschuura

                  Comment


                  • #10
                    Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
                    Krijgt de eerst geregistreerde dan ook een melding dat er een product voor de 2e keer geregistreerd wordt?
                    In de situatie dat het tussen beide partijen is door verkocht kan de eerste melden van ja is goed .
                    In de situatie van diefstal kan de eerste melding doen van diefstal. Zeer waarschijnlijk zal de 2e geregistreerde niet de echte dief zijn maar een koper die ter goeder trouw is. Dan is misschien de dief nog terug te vinden.
                    Uit de vraag die gesteld wordt tijdens het registeren van een reeds geregistreerd item mag je afleiden dat Canon dit meldt aan degene die het daarvoor geregistreerd heeft ... en als die persoon reclameert wordt je door Canon daarover terug gecontacteerd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Wat wil je dan bouk ? ...
                      't Is voor een ex-mijnwerker zéér merkwaardig, maar bij sommige reacties van Bouk komt de zeeman in mij naar boven. Ik denk dan: "laat maar waaien".
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Registreren van materiaal bij Nikon (of Canon, Sigma, ...)

                        Ik had mijn Nikon body met lens verkocht. 2 weken later kreeg ik een mail van Nikon met de vraag of ik mijn toestel had verkocht, omdat er iemand dit opnieuw wilde registreren. Daarop heb ik bevestigend geantwoord. Een week later werd mijn account op de Nikonclub afgesloten. Nikon stuurt nog wel regelmatig berichten als er nieuwe toestellen verschijnen.

                        Comment

                        Working...
                        X