Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit had ik nooit durven dromen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dit had ik nooit durven dromen

    Net terug thuis van een revisit van de graffiti van Pete-one. Het voorgevoel van Koenmol was beter dan het mijne want wie lopen we daar tegen het lijf ?
    De meester himself !!!! We hebben hem zelfs aan het werk gezien. Magisch. Ik mocht zelfs foto's nemen maar niet herkenbaar.
    En het mooiste van allemaal : hij heeft mijn kaartje en ik het zijne.
    Een zeer vriendelijke en joviale kerel zonder ook maar een schijntje van pretentie.
    Ik heb een aantal mails gehad van mensen hier op het forum die informeerden naar zijn identiteit om in huis/zaak een muur te laten doen. Ik heb het hem voorgesteld en het is geen probleem. Ik weet niet als ik de PM's nog staan heb, anders zenden jullie me maar een nieuwe. Ik zal eens kijken.
    Ook goed om te weten : hij werkt aan een fotoboek.

  • #2
    Re: Dit had ik nooit durven dromen

    Paul, als we jou toch niet hadden...

    Comment


    • #3
      Re: Dit had ik nooit durven dromen

      Wanneer gaat die Oochenooooo ooit eens begrijpen dat ik zijn berichten niet lees en dus ook niet beantwoord ????

      Comment


      • #4
        Re: Dit had ik nooit durven dromen

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        .................................................. ...
        De meester himself !!!! We hebben hem zelfs aan het werk gezien. Magisch. .......................
        Eigenlijk zou ik die PeteOne, of een andere hele goede, ook eens aan het werk willen zien.
        Ik vraag me soms af hoe ze dat doen om in die, soms kleine, ruimtes relatief heel grote schilderijen te maken en zicht te blijven houden aan het juiste perspectief en de bijbehorende juiste verhoudingen en diepte effecten.
        Vakmanschap!
        Ze hebben schijnbaar geen last van groothoek vertekening of zo.
        PS: Paul: dit is geen "ik nodig me zelf uit" truukje hoor. Gewoon een losse gedachte dat in mijn hoofd zit.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Dit had ik nooit durven dromen

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Eigenlijk zou ik die PeteOne, of een andere hele goede, ook eens aan het werk willen zien.
          Ik vraag me soms af hoe ze dat doen om in die, soms kleine, ruimtes relatief heel grote schilderijen te maken en zicht te blijven houden op het juiste perspectief en de bijbehorende juiste verhoudingen.
          Ze hebben schijnbaar geen last van groothoek vertekening of zo.
          PS: Paul: dit is geen "ik nodig me zelf uit" truukje hoor. Gewoon een losse gedachte dat in mijn hoofd zit.
          Wel : hij werkt vanaf een tekening op A4 als model. Hij staat met dat blad en een spuitbus op een tafel en vergroot het uit op de muur. Volgens eigen zeggen (het was een bakstenen muur) gebruikt hij de voegen om een idee te krijgen van de verhoudingen voor de vergroting. Ik heb een foto van zijn blad en een foto van het werk na één uur en ik snap het nog altijd niet.

          Comment


          • #6
            Re: Dit had ik nooit durven dromen

            Ik heb hem nu zelf ook aan het werk gezien, en ik snap het ook niet.
            Vanop een A4 werken tot daartoe, maar dan van zodichtbij een muur staan die tekening toch mooi groot op de muur krijgen, ...
            Only an artist can do it.

            Ik ga nog voor de boel tegen de vlakte gaat zoiezo nog eens terug gaan, wil het werk waar hij aan bezig was ook nog wel zien als het af is.

            Comment


            • #7
              Re: Dit had ik nooit durven dromen

              Very nice, zou ik ook wel willen gezien hebben.

              Pete One is wellicht niet dezelfde als Fuck One? Misschien na een naamsverandering... Anders heb ik in 2006 ooit ook al een werkje van hem gefotografeerd, in Gent.


              Gent by Dirk Desmet, on Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Dit had ik nooit durven dromen

                Woow zeker Paul for president!!
                Life through a lens..

                Comment


                • #9
                  Re: Dit had ik nooit durven dromen

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Very nice, zou ik ook wel willen gezien hebben.

                  Pete One is wellicht niet dezelfde als Fuck One? Misschien na een naamsverandering... Anders heb ik in 2006 ooit ook al een werkje van hem gefotografeerd, in Gent.
                  Ik denk het niet, zijn stijl is heel herkenbaar. En hij ruimt ook zijn spuitbussen op. Er moeten er nog een heleboel geweest op een andere en veel grotere locatie in Ronse, maar die ligt plat.
                  Maar niet twijfelen, soms gaat het allemaal snel. Blijkbaar zijn ze nu aan overwegen als ze het skelet van het gebouw gaan houden of niet, misschien krijgen we daardoor nog wat uitstel, wie weet ? Ik heb al heel wat graffiti gezien, in de eurofonderie struikel je over de spuitbussen maar dat zijn gewoon reusachtige taggings van vele meters breed. Hier kan niks aan tikken of het zou ROA moeten zijn.
                  En voor de graffiti liefhebbers : ook gehoord dat Bonomme zich kenbaar heeft gemaakt ? Dat is die met zijn .reusachtige werken oa in Brussel
                  Last edited by LesC; 27 januari 2014, 08:47. Reden: quote code hersteld

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dit had ik nooit durven dromen

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    .
                    En voor de graffiti liefhebbers : ook gehoord dat Bonomme zich kenbaar heeft gemaakt ? Dat is die met zijn .reusachtige werken oa in Brussel
                    Ja, er stond onlangs een interview in Brussel Nieuws:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dit had ik nooit durven dromen

                      vroeger op kortrijk weide in inmiddels afgebroken loodsen stonden er ook pareltjes, weet wel niet wie ze gemaakt heeft.








                      .....Dyslexie.......

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dit had ik nooit durven dromen

                        Oorspronkelijk geplaatst door xiii Bekijk bericht


                        Hé ja, dat is bij mij intussen ook al 8 jaar terug denk ik.
                        Memories


                        Kortrijk by Dirk Desmet, on Flickr


                        Kortrijk by Dirk Desmet, on Flickr

                        Comment

                        Working...
                        X