Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar nieuwe camera

    Dag iedereen ,
    Ik ga dit jaar voor de 3de maal op reis naar Kenia , Oeganda ... ,
    De vorige 2x deed ik dat met mijn Nikon coolpix p1000 camera ,
    Is ondertussen wat verouderd en als je inzoomt is de foto kwaliteit niet optimaal !!
    Ik veronderstel dat er ondertussen betere camera's zijn die meer gediend zijn voor safari ,
    Met spiegelreflex heb ik nog geen ervaring dus liefst terug een digitale !! Kan iemand mij tips geven voor een beter en misschien goedkopere camera ??

    Alvast bedankt

    Mvg

    Thomas

  • #2
    Re: Op zoek naar nieuwe camera

    Met spiegelreflex heb ik nog geen ervaring dus liefst terug een digitale
    Weet even niet hoe ik dit moet opvatten/vertalen....

    Maar blijkbaar wil je het "compact" houden zoiets als Nikon CoolPix L820 of P800
    en niet een DSLR met verwisselbare objectieven, hoewel dit wel een zekere verbetering van je beelden op kan leveren

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar nieuwe camera

      Ja dat mag een dslr zijn maar heb op verschillende forums gelezen dat je soms een betere compact vind voor de zelfde prijs

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar nieuwe camera

        maar heb op verschillende forums gelezen dat je soms een betere compact vind voor de zelfde prijs
        Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar, zet op de dslr en kwalitatief goed objectief en de compact zal het principieel "afleggen"

        Gezien je kan analyseren op welke mm je je vorige safaries voornamenlijk gedaan hebt, zal je daar mee moeten beginnen om te kijken welk zoom objectief(ven) je nodig hebt voor de dslr (let wel dit is beetje appels met peren mixen, beelduitsnede, maar geeft wel enig inzicht).

        Daarna kan je op internet "passende" objectieven zoeken en als dan vats staat wat je wilt kan je daar een bijpassende body bij zoeken. Alles bezien ongeacht merk.

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar nieuwe camera

          En de Sony dsc hx300 daar lees ik goede commentaar over vooral de over de zoom !!
          Is dit een toestel die mij zou bekoren ??

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar nieuwe camera

            Wat doe je nog meer met de fotografie?

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar nieuwe camera

              Enkel de reizen ; ook omdat ik te weinig weet van fotografie : p

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar nieuwe camera

                Moest ikzelf op safari gaan, zou ik zeker een superzoom-bridge-camera kopen.
                Dat lijkt van uitzicht een beetje op een reflex-camera, maar er zit een vaste lens op.
                Tegenwoordig zijn er diversen te verkrijgen met 50x zoom (tot 1200mm).
                De Sony HX300 is er één van, maar de Fuji SL1000 schijnt ook heel goed te zijn (heb daar zelf wel geen ervaring mee).
                Als je zoek op "superzoom" in dit forum, ga je wel iets vinden, er is recent nog een topic over geweest.
                Nikon Df

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar nieuwe camera

                  Jacques (jaja) heeft een camera aangeraden voor kennissen van mij die Zuid-Afrika hebben gedaan en ik heb verleden week hun fotoboek gezien. Het zijn amateurs maar de beelden mogen er zeker zijn. Wat ben je met een reflex als de uiteindelijke rekening komt (de lenzen dus). Neem gerust even contact op met Jacques en geloof hem. De camera is een Sony met krachtige zoom en stabilisatie, de sluitervertraging valt erg mee en het is géén reflex. Jacques geeft je zeker meer info.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar nieuwe camera

                    Ok, geen ambities om je er verder in te verdiepen / ontwikkelen.

                    Ik zal je aanraden om naar de winkel te gaan waar ze het een en ander hebben:
                    Sony dsc hx300
                    Canon SX50 HS
                    Nikon CoolPix L830
                    en andere die voldoen aan je wensen en te kijken wat dan het beste bevalt. (ergonomie/menu structuur enz), neem testfoto's die je dan thuis kunt bekijken/vergelijken en neem daarna pas een besluit

                    Comment

                    Working...
                    X