Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

    Hallo


    Tot enkele dagen geleden werkte ik op 2 schermen. 2 maal een 19 inch scherm ( beeldverhouding 5:4) van targa. Dit was handig voor het ontwikkelen van website's. Nu is er 1 scherm stuk gegaan. Omdat mijn activiteiten wat de website's zeer laag zijn, heb ik eigenlijk geen 2 schermen nodig. Mijn dilemma is nu of ik dan 2 nieuwe 19 inch schermen zou kopen ( beeldverhouding 5:4) of dat ik misschien naar 1 27inch scherm zou gaan. ik heb onderstaan scherm in gedachten, omwille van de hoge contrastverhouding. Omdat ik momenteel veel met fotografie bezig zijn, is de kwaliteit van het scherm belangrijker dan de kwantiteit.

    Ik lees ook hier en daar een post over het kalibreren van monitors. zijn dat speciale monitors, of gaat dat met alle pc-schermen?




    iemand hier ervaing mee?

    mvg

  • #2
    Re: Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

    geen ervaring met dat scherm maar wel de ervaring dat twee schermen handiger werkt met foto's. Het scherm dat je op het oog hebt heeft de gewone resolutie. Zelf zou ik eerder aan twee 23" schermen denken, allebei wel met ips paneel, zeker als je met foto's wil werken.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

      Je zeg het zelf dat je eigenlijk geen twee schermen nodig hebt waarom dan terug twee schermen kopen. Het budget voorzien voor twee gebruiken voor een degelijk 27" display met een hogere resolutie (2560 x 1440) zou een beter en scherper beeld geven voor fotobewerking. Het nog
      bruikbare 19" van Targa kan dan nog altijd dienen als tweede scherm. Het beeldscherm dat je voor ogen hebt ken ik niet maar uit ervaring met een 27"van Samsung is dat de resolutie van 1920x1080 geen goed resultaat heeft als het om de scherpte gaat en die resolutie beter is op een 23" display.
      Zelf werk ik nu met een 27" DELL Ultrasharp U2713 HM (2560 x 1440) met daarnaast een Sony TV dat ook een VGA aansluiting heeft en dus minder belangrijk is als het om kwaliteit van het beeld gaat voor mij. Is ook maar een resolutie van 1360 x 768 (18") maar meer dan voldoende voor wat ik het gebruikt.
      Beslis zelf wat je wil en wat je ervoor wil uitgeven, dat kunnen wij niet doen natuurlijk en voor een Dell of iets dergelijks is dat een redelijk brok uit je budget maar zelf heb ik het me nog niet beklaagt.

      Over het kalibreren van schermen is hier al veel geschreven en is wel nodig als je echt de kleuren wil zien zoals ze zouden moeten zijn al is mijn scherm na kalibratie met een X-Rite I1 niet veel verschil te merken dus mag ik wel zeggen dat een Dell al goed is voor het weergeven van kleuren. Dat was anders vroeger met een HP en een Samsung display die echt gekalibreerd moeten worden voor een goede weergave.

      Gr, Daniel.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

        Ik verkoop nog een scherm!

        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuwe monitor, maar welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
          Ik heb een Dell terug binnengestuurd voor een Eizo scherm,nog geen seconde spijt van gehad..De Dell was mij veel te rood en er lag een soort van ruis over het scherm..

          Comment

          Working...
          X