Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weefmier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weefmier

    Hallo iedereen,

    Ik ben Sigourney, Weaver Ant (weefmier) van beroep.
    Ik leef in kolonies die tot meer dan een half miljoen werkers kunnen bevatten. Soldaten hebben wij niet. Er is enkel verschil tussen de grote en de kleine werkers.
    De grote (+- 10mm) breiden de omvang van de kolonie uit, onderhouden ze en verdedigen die ook. De kleine werkers zijn ongeveer de helft zo groot en zorgen voor de larven en 'melken' plant-parasitaire insecten zoals bladluizen.
    Wij bouwen onze nesten in bomen en leven van de jacht op kleine insecten en aas (aangevuld met de 'honingdauw' van de bladluizen en co).

    Ik zal de rode mier, euh draad vormen in de serie foto's die geschoten is door die kale fotograaf uit België. Elke dag stond hij wel ergens foto's van ons te nemen en was blijkbaar erg geïnteresseerd in ons doen en laten.
    Hoewel we hem bij toenadering lieten merken dat we niet bang voor hem waren liet hij zich niet afschrikken door onze ferme kaken en bleef ons, soms van zeer nabij, vastleggen op de gevoelige sensor.
    Het moet gezegd dat hij, ondanks onze talrijke aanwezigheid op grond en takken, steeds voorzichtig was en probeerde niemand te vertrappelen. Eén keer keek hij iets minder goed uit en toen heeft hij gemerkt dat onze beet ferm pijnlijk kan zijn en dat wij gelijk een pitbull blijven hangen. Desnoods met opoffering van ons eigen leven ten voordele van de kolonie.

    Ik hoop dat jullie mijn uitleg gedurende de serie interessant vinden. Er zijn immers veel gelijkenissen tussen onze manier van leven en werken en die van jullie (behalve dat wij véél efficiënter zijn natuurlijk )

    Zo ik ben er mee weg want ik heb nog veel te doen. Tot de volgende.

    Grtz,
    Sigourney





    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Weefmier

    Gewoon wow...

    Comment


    • #3
      Re: Weefmier

      voor ik hier een tijdje pauze neem ,kan ik het toch niet laten hierop nog eens te reageren ,de foto is prachtig ,maar ik verwachte dan ook niet anders maar vind vooral de tekst heel mooi en origineel opgesteld uit het standpunt van de mier zelf ,proficiat Kurt !!!!!!!!

      Comment


      • #4
        Re: Weefmier

        Knappe foto met al zeker zo interessante uitleg erbij

        M.v.g
        ReneRaw

        Comment


        • #5
          Re: Weefmier

          Erg leuke tekst Kurt!

          Over de foto: Mooi licht en knappe kleuren, maar ik vind het spijtig dat er een stukje van het achterlijf, twee poten en voelspriet is afgesneden. Ik weet dat het moeilijk is met die mp-e 65 om alle er op te krijgen hoor, dus volgende keer zou ik een kleinere mier of een andere lens nemen .
          www.maximpiessen.com
          www.facebook.com/maximpiessenphotography
          Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

          Comment


          • #6
            Re: Weefmier

            Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
            Erg leuke tekst Kurt!

            Over de foto: Mooi licht en knappe kleuren, maar ik vind het spijtig dat er een stukje van het achterlijf, twee poten en voelspriet is afgesneden. Ik weet dat het moeilijk is met die mp-e 65 om alle er op te krijgen hoor, dus volgende keer zou ik een kleinere mier of een andere lens nemen .
            Tja, allemaal terecht aangehaalde punten die ik zelf ook al uitgemaakt had voor mezelf. Ik had er nog andere waar de mier wel volledig opstond en die dienst konden doen als inleidende foto.
            Maar toch was deze vanuit dit standpunt voor mij gevoelsmatig de beste. Ook al kon ik aangehaalde zaken niet vermijden vanwege de MP-E65mm zijn compositiebeperkingen.
            Voor mezelf technisch gezien ook een beetje jammer dat veel zaken aan alle kanten het kader raken, maar toch vind ik hem goed

            Bedankt voor je technisch kritische reactie. Kan me er zeker in vinden op dat vlak.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Weefmier

              Ik vind het toch wel mooi
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Weefmier

                Ben het eens met Maxim, maar vind het toch een heerlijke foto om naar te kijken

                Comment


                • #9
                  Re: Weefmier

                  Inderdaad spijtig van de iets te krappe uitsnede. Maar toch een topperke.

                  Geert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weefmier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peterr Bekijk bericht
                    Ben het eens met Maxim, maar vind het toch een heerlijke foto om naar te kijken
                    Volledig met Peter eens.
                    Toch een zeer knappe foto !




                    Groetjes chrit.
                    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weefmier

                      Vind deze alleszins heel knap!
                      Sterk verhaal, kijk al uit naar het vervolg!
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weefmier

                        staat er knap op qua scherpte en kleur
                        maar ik had ze er liever geheel opgezien zonder afgesneden p**p
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weefmier

                          Iedereen bedankt voor de reacties.
                          Bij de volgende is er nog meer afgesneden

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weefmier

                            Oorspronkelijk geplaatst door ReneRaw Bekijk bericht
                            Knappe foto met al zeker zo interessante uitleg erbij

                            M.v.g
                            ReneRaw
                            Helemaal mee eens.

                            groetjes

                            moniq
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment

                            Working...
                            X