Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 of ander toestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 of ander toestel?

    Ik ben van plan om een nieuw fototoestel te kopen. Gisteren op zoek gegaan naar info bij een fotowinkel, maar men probeerde meer te verkopen dan raad te geven... Ik hoop dus hier die raad te vinden.

    De Nikon D3100 wordt mij door veel mensen aangeraden, en kan ook eigenlijk alles wat ik wil (in tegenstelling tot de Nikon Coolpix S9100 die ik nu heb.) Met die laatste heb ik de ervaring dat het moeilijk foto's neemt in ietsjes minder verlichte ruimte, en foto's maken waarbij je bv. een wazige achtergrond hebt, lukt daar ook minder goed mee. Met de Nikon D3100 (getest bij vrienden) lukten deze zaken wel.

    Ik vroeg me af of er een compacter toestel bestaat, dat qua specificaties in de buurt komt van de Nikon D3100 (of toch voor de zaken die ik aanhaal), en dat zich in dezelfde prijsklasse (of goedkoper) bevindt.

    Iemand enig idee?

    Toestel zal veel gebruikt worden om (mooie) foto's te nemen van de kinderen (ook in beweging).

    Bedankt!

  • #2
    Re: Nikon D3100 of ander toestel?

    Bekijk eerst eens welke objectieven je wilt gaan gebruiken en zoek daarna pas een passend body. Al dit zal je moeten doen ongeacht merk!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 of ander toestel?

      Er zijn wel enkele compacts (RX10, RX100) die wat iso-ruisprestaties al kort naar een dslr toe gaan. De betere systeemcamera's zijn met de juiste lens minstens gelijkwaardig aan een een dslr instapmodel maar beiden zitten in prijs hoger. Om scherptediepte echt te beperken kan je inderdaad beter naar een dslr overstappen en dan een f2.8 zoom-lens gebruiken. Zoek toch ook de prijzen daarvan maar eens op, dan weet je waar je aan begint. Minder duur en toch vaak kwalitatief beter, zijn prime lenzen (vaste brandpuntsafstand), bvb een 35mm of 50mm f1.8. Primes met een langere brandpuntsafstand beginnen ook al wat duurder te worden.

      D3100 is zeker geen slecht toestel, maar de D3200 heeft toch enkele merkbare verbeteringen (zie snapsort om snel spec's te vinden)
      Last edited by cojon; 27 januari 2014, 09:04.
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100 of ander toestel?

        Ik heb een D3200 van Nikon en ben daar zeer tevreden mee .
        Demeulemeester André

        Comment

        Working...
        X