Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pak me dan ... als je kan ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pak me dan ... als je kan ...





  • #2
    Re: pak me dan ... als je kan ...

    Als je het rechtstreeks in monochroom hebt gefotografeerd zit in de bovenste foto je contrast redelijk, hoewel hier verschillende gedachten over zijn De onderste is iets te grijzig(voor mij althans ) Bij de onderste had ik de schommel in het midden geplaatst. Verder twee leuke aparte foto !!

    Comment


    • #3
      Re: pak me dan ... als je kan ...

      bedankt om te kijken en voor de commentaar.
      opmerking over nr 2: heb het contrast achterwege gelaten omwille van de ijle-sfeer die ik wou weergeven. dus bewust grijzig gemaakt. Je moet eens de test doen om de schommel in het midden te plaatsen, dan krijg je een beeld dat gewoontjes is en dan heb je niet het idee dat zij zo hoog in de lucht hangt. dus ook weer bewust. maar 't is een persoonlijke smaak natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: pak me dan ... als je kan ...

        Beide zeer geslaagd :-) . Maar het gevoel van 'het ijle' heb ik toch meer bij de eerste. Bij de tweede zou de boom weg moeten zijn, wat natuurlijk iets moeilijker is :-) . En bij de tweede valt de leeflijn me iets teveel op. Maar, zelf geen photoshopper zijnde, ook niet echt de bedoeling om die weg te laten natuurlijk :-)

        Maar bottomline, ik herhaal, zeer geslaagd, ikke fan :-)

        Comment


        • #5
          Re: pak me dan ... als je kan ...

          Voor mij het eerste, spreekt ook meer

          Comment


          • #6
            Re: pak me dan ... als je kan ...

            Voor mij ook de eerste

            mvg jako
            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

            jako

            Comment


            • #7
              Re: pak me dan ... als je kan ...

              in hogere sferen.
              leuk gedaan
              ga voor de tweede.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: pak me dan ... als je kan ...

                Ik vind de 2e dan weer de leukste. Mocht de hulplijn weggewerkt kunnen worden en er een meer "retro" bewerking op toegepast worden kun je er wel een sfeervol beeld van maken, een dromerig beeld.
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: pak me dan ... als je kan ...

                  En mij spreekt de eerste veel meer aan, niet alleen omdat het contrast beter is maar het lijkt iets meer te vertellen
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: pak me dan ... als je kan ...

                    Moeilijke keuze, vind ze beide wel mooi. Wel zou ik ook proberen de hulplijn weg te werken.

                    Mvg John
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment


                    • #11
                      Re: pak me dan ... als je kan ...

                      2 mooie beelden, mede oa door de bewuste kadrage bij beide beelden ...
                      Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook iets meer uit naar de eerste dan naar de tweede ...
                      De die hulplijn, die moet voor mij zeker niet weg, is deel van het geheel !
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: pak me dan ... als je kan ...

                        Ik vind de eerste een topfoto hoor. Misschien eens proberen met meer (dezelfde) ruimte onderaan. Vergroot het dieptegevoel. Makkelijk te realiseren in photoshop ... Mooi z/w versie trouwens.

                        Tjerri

                        Comment


                        • #13
                          Re: pak me dan ... als je kan ...

                          merciekes voor de tips

                          Comment


                          • #14
                            Re: pak me dan ... als je kan ...

                            Twee goede foto's en ik denk dat je de goede keuzes maakte, ook voor de tweede foto. De tweede heeft iets retro door het kapsel en de outfit van de turnster, waar het grijs bij past. De bomen en kadrering wekken bij mij net meer een ijl gevoel dan bij de eerste foto.
                            BD0252BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: pak me dan ... als je kan ...

                              heerlijke foto's.
                              Niet geschoten is altijd mis ...

                              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                              Comment

                              Working...
                              X