Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dennis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dennis

    Voor de eerste keer analoog op groter formaat.
    Platencamera Goldmann Wien, objectief Dallmeyer 10x8 Rapid Rectalinear (gebouwd rond 1895).
    Open lens plm. F8, opname op Fomaspeed Variant 311 MG-fotopapier glossy, formaat papier 18x24cm (maximale maat die er in de cassettes past)
    belicht als iso 6, flits, omkering in PS.



    Bedankt voor het kijken, Henk
    PS: 6 opnamen gemaakt, de overige 5 te zien op mijn pbase.
    Last edited by Henk47; 26 januari 2014, 11:32.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: Dennis

    Mooi. Alleen vind ik de uitgebrande stukken net iets te, maar dat is mijn mening erover.

    Geen idee of het erbij hoor (lijkt me niet) maar ik dacht dat er vuiligheid op mijn scherm zat. Het was mijn scherm niet maar het zit op de foto. (linkerkant bovenin naast muts en rechts naast muts.)

    Comment


    • #3
      Re: Dennis

      Nvm Internet flipte hem.

      Comment


      • #4
        Re: Dennis

        Knap en krachtig !

        Comment


        • #5
          Re: Dennis

          Oorspronkelijk geplaatst door MrsNuke87 Bekijk bericht
          Mooi. Alleen vind ik de uitgebrande stukken net iets te, maar dat is mijn mening erover.

          Geen idee of het erbij hoor (lijkt me niet) maar ik dacht dat er vuiligheid op mijn scherm zat. Het was mijn scherm niet maar het zit op de foto. (linkerkant bovenin naast muts en rechts naast muts.)
          Ja klopt, ik heb een prachtig achtergronddoek en dat is bij maar één opname er goed op gekomen. Wat je ziet is een restant daarvan. Alle begin is moeilijk.....
          Senks.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Dennis

            Ik vind het heel mooi gedaan.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Dennis

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ik vind het heel mooi gedaan.
              Dank je wel.

              Ik heb toch nog de maat van de camera maar even weggehaald, want 18x24 inch is wel érrug groot.... (haha, moest zijn 8x10inch, dat zal wel overeenkomen met 18x24cm wat als maximaal in de platencassettes past.

              groet, Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Dennis

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                Ja klopt, ik heb een prachtig achtergronddoek en dat is bij maar één opname er goed op gekomen. Wat je ziet is een restant daarvan. Alle begin is moeilijk.....
                Senks.
                Ziet er eerder uit als stofdeeltjes op je lens. Maar ik zal het wel totaal verkeerd zien hoor hihih. bedoel het goed hoor henk

                gezien de apparatuur wat ik nu pas zie verklaart het waarschijnlijk de vlekjes denk ik ook wel
                Last edited by MrsNuke87; 26 januari 2014, 11:49.

                Comment


                • #9
                  Re: Dennis

                  Oorspronkelijk geplaatst door MrsNuke87 Bekijk bericht
                  Mooi. Alleen vind ik de uitgebrande stukken net iets te, maar dat is mijn mening erover.
                  Die zie ik dan toch niet? Voor mij is niks uitgebrand.

                  Vind het analoog zijnde wel een heel mooi beeld. Mooie blik en ik hou van het 'vuile'
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dennis

                    Indrukwekkend, vind ik dat. Ook die op jouw site.
                    De combinatie van analoog een PS lijkt mij iets heel krachtig om mee te experimenteren.
                    Proficiat.
                    Xavier
                    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                    Laat de commentaren maar komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dennis

                      Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                      Indrukwekkend, vind ik dat. Ook die op jouw site.
                      De combinatie van analoog een PS lijkt mij iets heel krachtig om mee te experimenteren.
                      Proficiat.
                      Xavier
                      Dank je Xavier. Eigenlijk vind ik collodion nog wat uitdagender (en moeilijker...) maar ik zie er echt tegenop om zó veel te moeten doen voordat je in collodion één opname kunt maken. Maar eerlijk gezegd probeer ik wel dichterbij dat resultaat te komen.
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment

                      Working...
                      X