Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet, handig of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tablet, handig of niet?

    Tijdens mijn vakantie in New York dacht ik hoe handig het zou zijn om een laptop of tablet te hebben om alle gemaakte foto's van die dag wat beter te kunnen beoordelen. Iedereen weet wel dat het scherm van een camera maar klein is en daarop toch moeilijk een foto goed te kunnen beoordelen, op compositie scherpte e.d. Een groter scherm zou dus wel zo handig zijn.
    Nu zit ik te denken aan een tablet. Met name het gewicht speelt een belangrijke rol en dan is een tablet toch in het voordeel. Wat ik graag zou willen weten is het mogelijk om mijn Nikon camera op een tablet aan te sluiten via bv. een (micro)USB om zo de foto's goed te kunnen beoordelen? Het is niet de bedoeling om de tablet als back up te gebruiken en ook hoef ik niet de camera met de tablet te bedienen. Bewerken van de foto's doe ik wel thuis maar als ik kleine aanpassingen op de tablet kan doen zou dat wel handig zijn of dat ik er bv. notities bij kan zetten.
    Welke tablet raden jullie aan? Ik zat aan een Sony Xperia te denken maar heb zulke goede dingen over de Samsung Note 10.1 gehoord dat ik nu toch lichtelijk naar deze nijg.

  • #2
    Re: Tablet, handig of niet?

    Prima te gebruiken. Ik doe zelfs bewerkingen op de tablet.
    Ik gebruik een Acer Iconia A500 die ondertussen ook al een tweetal jaar oud is. Snel bekijken van de foto's gaat in de standaard viewerapp. Inladen en bewerken van NEF doe ik in Photo Mate R2, een betalende app die vrij goed lijkt op Lightroom. Let wel dat je eerst de app zelf download en daarna nog een extra zal moeten betalen om Nef te kunnen openen. Als ik gewone JPG wat bijwerk gebruik ik Photo Editor, gratis en je kunt er toch verdomd veel mee. Dan kun je beginnen met appjes erop zetten om je Nikon te bedienen (ook via liveview), daarvoor gebruik ik Helicon Remote (ook betalend).

    Eén minpunt (toch bij mij, misschien dat de nieuwere tabs al beter zijn): opslagcapaciteit... Sowieso gebruik maken van extra kaartjes.

    Comment

    Working...
    X