Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ccd-cleaning prijzen Nikon Nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ccd-cleaning prijzen Nikon Nederland

    Kosten om u ccd te laten cleanen bij inca Nikon Nederland

    http://www.incabv.nl/default.asp?page=kortnieuws&id=102

    marcel
    Nikon body's plus wat Nikkor glas.
    Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

  • #2
    Originally posted by marcelv
    Kosten om u ccd te laten cleanen bij inca Nikon Nederland

    http://www.incabv.nl/default.asp?page=kortnieuws&id=102

    marcel
    Gebruik gewoon de Sensor Swab van "Photographic Solutions" . In een verpakking zitten 12 Swabs en dan bent u ongeveer 5, Euro per schoonmaakbeurt kwijt.

    "The Original Sensor Swab". Recommended by Eastman Kodak Company for cleaning the DCS family of digital cameras when used with ECLIPSE® Optic Cleaner (sold separately). Sensor Swabs are also ideal for cleaning other recessed imaging surfaces"

    Fuji recommends Eclipse and Sensor Swabs for cleaning their S1 & S2 Digital Pro Camera!
    S1 Acrobat File (204 kb) S2 Acrobat File (251 kb)
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Lijkt mij ook het best om het zelf te doen....

      Laatste keer dat ik het liet doen - toegegeven gratis - en opmerkte dat er naderhand nog stof op de sensor zat kreeg ik als antwoord dat de nog aanwezige hoeveelheid stof "binnen de toleranties " was....

      Daar sta je dan met je splinternieuwe DSLR waar je net een modaal maandloon (of meer) voor neergeteld hebt...

      Anderzijds zou ik toch niet meer zonder kunnen.

      Het is m.i. gewoon een ongemak waar aspirant DSLR kopers wat meer op gewezen mogen worden in de hoop dat de fabrikanten snel een efficiente (lees : NIET- SOFTWAREMATIGE) oplossing vinden....

      Kappa

      Kappa

      Comment


      • #4
        Aai, als dit geen veeg teken is? €35 bij Inca, dan gaat De Beukelaer en Co dit binnenkort ook niet meer gratis doen! Zou ik dan nog wel sparen voor een D70?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kappa
          Lijkt mij ook het best om het zelf te doen....

          Laatste keer dat ik het liet doen - toegegeven gratis - en opmerkte dat er naderhand nog stof op de sensor zat kreeg ik als antwoord dat de nog aanwezige hoeveelheid stof "binnen de toleranties " was....

          Daar sta je dan met je splinternieuwe DSLR waar je net een modaal maandloon (of meer) voor neergeteld hebt...

          Anderzijds zou ik toch niet meer zonder kunnen.

          Het is m.i. gewoon een ongemak waar aspirant DSLR kopers wat meer op gewezen mogen worden in de hoop dat de fabrikanten snel een efficiente (lees : NIET- SOFTWAREMATIGE) oplossing vinden....

          Kappa

          Kappa

          Neem een Sigma SD10 en het probleem is voorbij ! Daar zit een extra stukje glas voor de drie CCD's
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Mocht Sigma nu eens slim zijn en zoals hun lenzen met Sigma, Canon en Nikon vatting ook hun SD-10 met Canon, Nikon en Sigma vatting uitbrengen dan zouden er al meer gegadigden zijn.

            Rest nog het RAW-probleem, als je dat eigenlijk een probleem kunt noemen.
            Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
            LidNr. BD0211BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by mark911be
              Mocht Sigma nu eens slim zijn en zoals hun lenzen met Sigma, Canon en Nikon vatting ook hun SD-10 met Canon, Nikon en Sigma vatting uitbrengen dan zouden er al meer gegadigden zijn.

              Rest nog het RAW-probleem, als je dat eigenlijk een probleem kunt noemen.
              Laat je straks verrassen op de Photokina te Keulen !
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Otto Knap
                Laat je straks verrassen op de Photokina te Keulen !
                Komt er een nieuwe Sigma aan ofzo? Ik ben nu al een tijd aan't orienteren om (binnen een aantal maanden tot een half jaar) een dslr te gaan kopen en bij het bekijken van voorbeeldfoto's kom ik er telkens weer op dat ik die van de sigma's mooier (echter) vind ogen dat alle anderen.

                Als er een nieuwe komt zakt de prijs van de SD10 mss, is die trouwens ergens in België te koop, of moet je daarvoor naar duitsland?

                Groeten,

                Koen

                edit: Als dit te veel off-topic is open ik het wel ergens anders
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by oermens
                  Originally posted by Otto Knap
                  Laat je straks verrassen op de Photokina te Keulen !
                  Komt er een nieuwe Sigma aan ofzo? Ik ben nu al een tijd aan't orienteren om (binnen een aantal maanden tot een half jaar) een dslr te gaan kopen en bij het bekijken van voorbeeldfoto's kom ik er telkens weer op dat ik die van de sigma's mooier (echter) vind ogen dat alle anderen.

                  Als er een nieuwe komt zakt de prijs van de SD10 mss, is die trouwens ergens in België te koop, of moet je daarvoor naar duitsland?

                  Groeten,

                  Koen

                  edit: Als dit te veel off-topic is open ik het wel ergens anders

                  stuur een email naar Sigma Belgie en je weet direct waar die te koop staat en waar je hem kunt testen.

                  sigma.benelux@skynet.be
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment

                  Working...
                  X