Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

    Hallo iedereen,
    Vorig jaar heb ik mij een nieuwe Canon 5D Mark III gekocht, maar zou die nu graag vervangen door de 1D mk4 van een kennis die hem weg doet. Ik heb in t verleden met mijn 40D en 2 lenzen (Canon EF 24-70mm 2.8 L I + Canon EF 70-200mm 2.8 L IS I) enkel muziek-evenementen gefotografeerd, en wil vanaf volgende zomer aan zee ook windsurfen fotograferen. En ik heb mij dus niet het verschil gerealiseerd met de full frame van de 5D met de 200-lens, en de snelheid bij de 1Dmk4, zeker voor sportfotografie, vind ik ook ongelooflijk.

    Daarom wil ik mijn Canon 5D Mark III verkopen. Kan er mij iemand zeggen hoeveel ik daarvoor kan vragen?

    Ik heb hem eind maart vorig jaar gekocht, en heb er afgelopen zomer nog maar 6 evenementen mee gefotografeerd. Piet precies zoals ik ben ziet hij er dus nog spiksplinternieuw uit alsof hij nog maar net uit de doos komt - de plooien in de nekriem zitten er nog volledig in :-) Ook de doos en alles wat erin zat heb ik nog alles netjes opbewaard incl. natuurlijk het kasticket voor de 2 jaar garantie.
    Iemand suggesties?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

    Op Marktplaats staan er enkele te koop die volgens mij redelijk vergelijkbaar zijn met jouw exemplaar. Prijzen daarvan variëren tussen de 2000 en 2300 Euro, en voor dat bedrag zal je ook wel een nette tweedehandse Mark IV moeten kunnen vinden. Mijn Mark IV heb ik zojuist verkocht voor 1900 Euro.

    Comment


    • #3
      Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Op Marktplaats staan er enkele te koop die volgens mij redelijk vergelijkbaar zijn met jouw exemplaar. Prijzen daarvan variëren tussen de 2000 en 2300 Euro, en voor dat bedrag zal je ook wel een nette tweedehandse Mark IV moeten kunnen vinden. Mijn Mark IV heb ik zojuist verkocht voor 1900 Euro.
      Stonden er veel clicks op je 1DIV? Voor 1900 euro zou de mijne de deur niet uitgaan ( wel maar een 20000 clicks) Veel te degelijk toestel

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
        Stonden er veel clicks op je 1DIV? Voor 1900 euro zou de mijne de deur niet uitgaan ( wel maar een 20000 clicks) Veel te degelijk toestel

        Grtz,
        Kurt
        Ongeveer 165.000 clicks dus wel "iets" meer ….. Voor een sluiter die door de bank genomen 300.000 clicks mee moeten kunnen gaan is 165.000 echter niet schrikbarend veel. En verder ben het helemaal met je eens dat de Mark IV een heel degelijk toestel is; ik heb er bijna vier jaar veel plezier aan mogen beleven!

        Comment


        • #5
          Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

          Mijn persoonlijke mening is, dat je een bijna nieuw toestel gaat verkopen voor een bijna zeker 2 de hands.
          Mischien even (voor)nadenken over een lens met meer tele of een extender1.4?
          MVG. Hugo

          Comment


          • #6
            Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

            Ik denk dat je het "crop-voordeel" van de Mark IV met 16 MP moet relativeren omdat de sensor van de FF 5D Mark III 22 MP telt. Volgens mij geeft een gecropte foto van de 5D Mark III met dezelfde uitsnede als die van de Mark IV altijd nog ruim 13 MP. Daarentegen is de pro-body van de Mark IV wel een voordeel bij het maken van foto's van windsurfers, evenals de 10 fps tegenover de 6 fps van de 5D Mark III. Laatstgenoemde doet het dan wel weer beter op hoge ISO-waarden.
            Last edited by hapa; 23 januari 2014, 23:01.

            Comment


            • #7
              Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

              Prijs is eenvoudig te berekenen:
              Toestel heeft een verwachte levensduur van 7 jaar.
              Je hebt er bijna 1 jaar van gebruikt, dus 1/7de van de prijs af en je hebt een eerlijke prijs.

              Comment


              • #8
                Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                Volgens http://www.chassimages.com zou de prijs voor een Canon 5D Mark III in een degelijke toestand 1870 euro zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                  Volgens http://www.chassimages.com zou de prijs voor een Canon 5D Mark III in een degelijke toestand 1870 euro zijn.
                  Das een prijs om te lachen hoor. Moest hij nu afgeragd zijn met 100k kliks ok dan, maar in zeer goede staat toch wel zeker tussen 2100 en 2200. Begrijp dat iedereen een koopje wil doen maar moet wel ff serieus blijven.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                    Volgens deze Duitse verzekeringslijsten 2255 euro. http://www.fotoversicherung.com/foto...isliste-canon/
                    Ik vind 165.000 clicks wel veel. Ik zou dan wel iets minder vragen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Prijs is eenvoudig te berekenen:
                      Toestel heeft een verwachte levensduur van 7 jaar.
                      Je hebt er bijna 1 jaar van gebruikt, dus 1/7de van de prijs af en je hebt een eerlijke prijs.
                      Denk niet dat dit een correcte redenering is ... zodra je de winkel buitengaat verlies je al 10 % !
                      Camera's worden trouwens niet afgeschreven over 7 jaar.
                      Je dient ook rekening te houden met de COURANTE prijs.
                      Verkopers "schermen" met de aankoopprijs die bvb inmiddels 15 % lager ligt.
                      Om maar te zeggen, je camera zal opbrengen wat de koper wilt geven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                        Persoonlijk zou ik dit jaar afwachten wat canon gaat doen ... misschien (waarschijnlijk) een nieuwe versie van de 400 F5.6 of de 100-400 ?
                        De autofocus van de 5D MKIII is toch zeker niet slecht ..en oké verschil in fps, maar zo enorm vind ik dat nu ook weer niet.
                        de cropfactor is "maar" 1,3 dus komt beeldhoek maar overeen met een 260mm , niet extreem meer.
                        Ik zou eerder investeren in een telelens in de range van 400 of meer.
                        Bekijk de volgende eens :
                        Canon EF 400mm F/5.6 L USM
                        Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM
                        Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 DI VC

                        De Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 L iS USM vind ik zelf super maar in jouw geval als je al een 70-200 hebt geen goeie keuze

                        De 1D is ook een groot en relatief zwaar toestel. Met een telelens erop voel je dat wel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                          Persoonlijk zou ik dit jaar afwachten wat canon gaat doen ... misschien (waarschijnlijk) een nieuwe versie van de 400 F5.6 of de 100-400 ?
                          De autofocus van de 5D MKIII is toch zeker niet slecht ..en oké verschil in fps, maar zo enorm vind ik dat nu ook weer niet.
                          de cropfactor is "maar" 1,3 dus komt beeldhoek maar overeen met een 260mm , niet extreem meer.
                          Ik zou eerder investeren in een telelens in de range van 400 of meer.
                          Bekijk de volgende eens :
                          Canon EF 400mm F/5.6 L USM
                          Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L iS USM
                          Tamron SP 150-600mm F/5-6.3 DI VC

                          De Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 L iS USM vind ik zelf super maar in jouw geval als je al een 70-200 hebt geen goeie keuze

                          De 1D is ook een groot en relatief zwaar toestel. Met een telelens erop voel je dat wel.
                          Of eventueel een extender versie III ?
                          Natuurlijk is een 1D-reeks weersbestendig(er) en dat scheelt wel in gebruiksgemak in dit geval

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                            De cropfactor van de 1D MKIV is 1,3x, als je uit de 22 megapixels van de 5D MKIII een 16 megapixels beeld cropt, dan heb je ongeveer dezelfde sensoroppervlakte gebruikt.
                            De beeldkwaliteit van dat gecropte beeld van de 5D MKIII is hoogstwaarschijnlijk zelfs beter dan het hele beeld dat uit een 1D MKIV komt.
                            Je moet daarvoor dus al niet je 5D MKIII vervangen door een 1D MKIV.

                            De autofocus van de 5D MKIII is grotendeels vergelijkbaar met die van de 1DX, en die is zeker niet slechter dan die van de 1D MKIV (de 1DX en de 5D MKIII hebben een heel erg goed AF-systeem, merkbaar beter dan dat van de 1D MKIII, over de AF van de 1D MKIV kan ik persoonlijk geen oordeel geven, want die heb ik nooit gebruikt, met de 1D MKIII, de 1DX en de 5D MKIII heb ik wel voldoende ervaring).

                            Alleen bij het aantal foto's per seconde zal een 1D MKIV het beter doen, maar ook dat valt bij de 5D MKIII eigenlijk nog best mee met 6 foto's per seconde (de 1D MKIV maakt wel tot 10 foto's per seconde, maar dat heb je niet voor alle sporten nodig).

                            Voor het fotograferen van windsurfers zou ik een langere lens kopen, die heb je eigenlijk ook al nodig bij een 1D MKIV, want die 1,3x cropfactor scheelt niet zo heel erg veel.
                            De 70-300 L IS is bijvoorbeeld prima te combineren met een Kenko 1,4x teleconverter, de beeldkwaliteit blijft dan nog beter dan die van de 100-400 op 400mm, en de AF blijft correct en snel werken als er voldoende licht is (ook op de 5D MKIII, want ik gebruik die combinatie soms zelf).
                            Last edited by Black B@ndit; 25 januari 2014, 09:28.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verkoop CANON 5D MARK III, hoeveel kan ik daarvoor vragen?

                              Bedankt voor de (mee)redeneringen!
                              Maar voor het fotograferen op het strand bij hevige wind ga ik toch de voorkeur geven aan een volledige professionele body, zo voorzichtig dat ik altijd met mijn materiaal ben ga ik anders nooit aan windsurf-fotografie durven beginnen.
                              Nog eens bedankt allemaal!

                              Comment

                              Working...
                              X