Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trein



    Het heeft even tijd gekost om dit te krijgen zoals ik in mijn gedachten had.

    het is nu wel gelukt maar er ontbreekt nog iets vind ik.

    iemand een tip?

  • #2
    Re: trein

    Ja alles recht zetten is een tip. En wat is die grote vlek links onder ?

    Je hebt een zeer moeilijk onderwerp gekozen om te starten met nachtfotografie.

    Gr, Daniel.

    Comment


    • #3
      Re: trein

      Het is belangrijk om eerst je compositie te bepalen en daar is het fout gelopen. Dit beeld is ontzettend druk, er staat vanalles op en toch ook niets. Ook door het stenen muurtje op de voorgrond zo prominent in beeld te brengen, bots je bijna letterlijk bij het bekijken van het beeld als eerste daarop. Dat geeft geen aangenaam gevoel. Ook die electriciteitskast staat veel aandacht op te eisen.
      De lichtstrepen zijn gelukt, je weet nu hoe het moet, hup, op naar sterkere beelden
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: trein

        Ik zou niet zeggen dat er iets te weinig op staat, eerder te veel. Muurtje op de voorgrond stoort gigantisch. Indien mogelijk (maar misschien is dat het niet op die locatie), maar je positioneren voor die twee verkeersborden. Voor zover ik kan zien, zullen alle reeds opgenoemde storende elementen dan weg zijn.

        Comment


        • #5
          Re: trein

          ik volg met voorgaande commentaren.
          Maar ik zou zeker eens kijken om je foto een beetje naar rechts te kantelen, zodat je vertikalen ook vertikaal staan.
          Wat zijn je exifgegevens?
          Je hebt waarschijnlijk wel op statief gewerkt, heb je je stabilisatie uitgeschakeld? Want ik bemerk toch een zekere onscherpte
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: trein

            Oorspronkelijk geplaatst door Timdeboey Bekijk bericht
            ........

            ... er ontbreekt nog iets vind ik.

            iemand een tip?
            Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
            - Camera Model
            - Lens
            - Sluitertijd
            - Diafragma
            - ISO waarde
            - Belichtingscompensatie

            De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: trein

              super tips mensen, ik ga er alvast mee aan de slag.

              die vlek zie ik niet goed ?
              heb inderdaad op statief gewerkt maar stond nogal dicht bij de sporen waardoor er te veel trillingen waren.
              wws komen daar de onscherpte van.

              De gegevens heb ik helaas niet meer omdat ik toen nog gewoon in jpeg shoot.
              inmiddels weet ik dat ik het beter in RAW kan doen om evt nog te bewerken en blijkbaar staan er daar de gegevens nog op.

              Het muurtje en de kast storen inderdaad mij ook.
              Qua positionering had ik idd beter de brug erachter genomen( die s-zie je niet op de foto) zo sta ik er recht voor.
              vraagje: is het beter in dit geval een trein te schieten die naar je toe komt of van je wegrijdt?

              Dus ga ik nog eens proberen en zal deze ook posten

              nogmaals super bedankt.

              Comment


              • #8
                Re: trein

                Oorspronkelijk geplaatst door Timdeboey Bekijk bericht

                vraagje: is het beter in dit geval een trein te schieten die naar je toe komt of van je wegrijdt?
                In dit geval zou het verschil liggen in de kleur van de lichten. Als de trein naartoe komt, krijg je witte lichten, als die wegrijdt krijg je rode lichten. Logisch?
                Bij het gebruik van flash komt een andere parameter bij: je moet beslissen de synchro van de flash op het eerste of 2de gordijn.

                Comment

                Working...
                X