Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boekhouder gezocht voor hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boekhouder gezocht voor hulp

    hallo allemaal

    Ik vraag het niet graag, maar ik wil graag iemand vinden die mij met raad kan helpen met mijn toekomstige bijberoep fotografie.
    De reden is dat ik al een aantal jaren met iemands bijberoep fotografie heb gewerkt (mijn ex-partner) en dat onze samenwerkingen met reeds 3 boekhoudkantoren allemaal op negatieve dinges uitdraaiden.
    Ik heb echt geen zin om weer jaarlijks 1200 euro te betalen voor die 20 facturen die ik per kwartaal zou hebben.. Een van die boekhouders durfde 375 euro aanrekenen voor de belastingaangifte (achteraf krijg je die factuur natuurlijk). Van een gewone werknemer met dan dat bijberoep lijkt me toch niet dat er zo extreem veel in te vullen is.. daar werkt een werknemer soms een hele week voor !
    Toen we het volgende jaar zeiden dat die belastingaangifte niet hoefde kregen we onze boekhouding per post teruggestuurd met een briefje dat de samenwerking werd stopgezet.
    Ik ben echt geen moeilijke mens maar als je zo'n dingen meemaakt dan wil je uiteindelijk niet meer afhankelijk zijn van een kantoor, en bovendien zou ik graag mijn cijfers zelf bijhouden om wat meer inzicht te hebben in wat er allemaal gaande is.

    Ik heb nu net bedrijfsbeheer gedaan (aankoop/verkoopdagboek en bank/kas hebben we gezien) en het ziet er allemaal doenbaar uit. Ik zoek iemand die me de praktische dingen kan uitleggen , zoals 'waar moet ik dit papier vandaan halen of naartoe sturen ?' en een lijst van welke dingen ik moet bijhouden + hoe dat precies moet.
    Ben zelf van Tongeren maar de communicatie kan waarschijnlijk ook gewoon via telefoon/email verlopen.

    En het moet niet gratis zijn, maar liefst uit de buurt blijven van mijn bovenstaande verhaal
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: boekhouder gezocht voor hulp

    Ik zou je aanraden om naar het plaatselijk ondernemersloket te gaan.

    Zelf je boekhouding doen lijkt me zeker doenbaar met wat hulp, en er zijn online paketten die zeer redelijk van prijs zijn.
    Kijk maar eens bij exact, misschien bieden die ook cursussen aan.

    Comment


    • #3
      Re: boekhouder gezocht voor hulp

      ja, die hebben een gratis dagje cursus. Had ik al naar gekeken maar ik weet niet of het wat is.
      De boekhouders die we het eerst hadden waren van bij unizo of wat het ook was..
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: boekhouder gezocht voor hulp

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik zou je aanraden om naar het plaatselijk ondernemersloket te gaan.

        Zelf je boekhouding doen lijkt me zeker doenbaar met wat hulp, en er zijn online paketten die zeer redelijk van prijs zijn.
        Kijk maar eens bij exact, misschien bieden die ook cursussen aan.
        Het probleem van Exact is dat je met Exact een dubbele boekhouding voert. Deze vorm van boekhouden is toch wat minder intuïtief als je geen opleiding tot boekhouder genoten hebt en niet alle boekhoudkundige codes enz kent. Als zelfstandige in bijberoep mag je ook een vereenvoudigde boekhouding voeren wat gemakkelijker is dan een dubbele boekhouding. Daar bestaan ook boekhoudpakketten online voor die eenvoudiger in gebruik zijn dan Exact (bv www.cashaca.be)

        Comment


        • #5
          Re: boekhouder gezocht voor hulp

          Dat wist ik niet van Exact.
          Heb wel ooit die codes geleerd maar euh.. geheugen is sinds Google ook niet meer datte.
          Ik heb ondertussen wel 2 kantoren aangetrokken die me wilden *helpen* maar ik moet nog uitvissen via een persoonlijk gesprek hoeveel die vragen per jaar. En mijn ervaring is dat ze bij het eerste gesprek nog ontzettend meegaand en vriendelijk zijn . En nog eentje die het in bijberoep doet en die wel heel goed meevalt qua prijs, maar die ligt dan wel wat uit de buurt. Ik heb nog steeds geen idee dus en heb nog ongeveer 2 maanden tijd, joepie..
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment

          Working...
          X