Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LAGO DI CHIUSI (Umbrië)





    Bedankt Red Falcon voor de gouden tip. Ik stel het erg op prijs dat senior members niet alleen zeggen wat ze van een foto vinden, maar ons ook inwijden in PS en andere nabewerkingen die een foto naar een hoger niveau tillen. Ik meen te begrijpen dat Bouk (en met hem nog een boel andere leden), niet zo voor LR en PS bewerkingen te vinden zijn, maar vroeger pasten wij in de doka ook een heleboel trucjes toe (inderdaad, ik stam nog uit het analoge tijdperk).
    Heel erg bedankt.
    Ik bewerkte de foto zoals je aangaf en ze ziet er inderdaad veel 'zomerser' uit.

    Groeten,
    Johan
    Last edited by TOSCANO; 23 januari 2014, 21:13. Reden: UPDATE
    website: http://johanluyten.500px.com
    "I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn't that good"

  • #2
    Re: LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

    Het comp kan mij flateren, maar de foto lijkt zo "mat".
    Probeer eens de hooglichten te verhogen, een beetje contrast toe te voegen en er als laatste een "hoogdoorlaatfilter" op te zetten met "zwak licht" als overvloei.
    De rode zweem zal verdwenen zijn en je gaat meer een 'zomergevoel' krijgen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

      Ik begrijp bovenstaande uitleg niet helemaal, maar ik veronderstel dat het je foto goed zal doen.
      Nog nooit gehoord van een 'hoogdoorlaatfilter'. Ga ik zelf dus ook eens uitproberen. Merci voor de tip.

      Comment


      • #4
        Re: LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

        Je moet je grondlaag dupliceren ==> "ok" klikken in het popup venster == > naar "Filter" gaan, boven in de taakbalk ==> klik daar op "Overige" en in het uitklapvenster klik je op "Hoogdoorlaatfilter...".
        Ga naar de overvloei modus, staat altijd op "normaa"l, en kies nu "bedekken" of "zwak licht". Met "dekking" kan je de verscherping minder maken mocht het eerst overdreven lijken.
        Gebruik dit filter enkel als allerlaatst in je bewerkingen.

        PS: ik meen dat in een EN versie "Hoogdoorlaatfilter" staat als "High pass filter". Hier meer uitleg KLIK.
        Last edited by Red Falcon; 23 januari 2014, 08:40.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

          Zo leren we weer wat bij

          Comment


          • #6
            Re: LAGO DI CHIUSI (Umbrië)

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Je moet je grondlaag dupliceren ==> "ok" klikken in het popup venster == > naar "Filter" gaan, boven in de taakbalk ==> klik daar op "Overige" en in het uitklapvenster klik je op "Hoogdoorlaatfilter...".
            Ga naar de overvloei modus, staat altijd op "normaa"l, en kies nu "bedekken" of "zwak licht". Met "dekking" kan je de verscherping minder maken mocht het eerst overdreven lijken.
            Gebruik dit filter enkel als allerlaatst in je bewerkingen.
            .
            tis makkelijker, je camera in eerste instantie goed in te stellen.
            scheelt een boel werk achteraf.
            ---
            vind het een goede compo.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X