Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus OM-D E-M1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus OM-D E-M1

    Denk er sterk aan al mijn Canon materiaal (zie handtekening) te verkopen en dit te kopen:
    Olympus OM-D E-M1 Zwart + ED 12-50mm F3.5-6.3.
    Zijn hier al leden die een overstap naar de OM-D E -M1 hebben gemaakt?
    Wat zijn dan de voordelen en wat zijn de nadelen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Olympus OM-D E-M1

    voordelen:

    - klein
    - olympus toestellen ademen kwaliteit en professionaliteit
    - licht
    - robuust
    - EVF heeft ook voordelen (zoals bv de belichting van uw foto "live" kunnen volgen bij lange exposures)
    - in-body stabilisatie laat toe om lange sluitertijden te gebruiken en toch nog scherpe foto's te hebben, wat voor een stuk de betere ISO-prestaties van uw FF gerief compenseert
    - snelle en accurate AF

    nadelen:

    - bepaalde dingen kunt ge gewoon niet of heel moeilijk. 35mm F/1.4 full body foto's waarbij de achtergrond vervaagt zijn door de crop factor niet mogelijk, tenzij mss met lange primes?
    - vrij duur als ge de pro zooms wilt
    - slechtere ISO-prestaties
    - minder "kneedbare" RAW files volgens velen, of dat echt waar is, is een discussie op zich.

    Ik fotografeer nu met FF (6D) + wat lenzen maar ik beklaag het mij wel vaak Achteraf, als ik de foto's bekijk ben ik dan wel weer blij dat ik nergens een concessie heb moeten doen.

    Heel grof gezegd, offert ge bepaalde fotografische vrijheden (namelijk spelen met dunne scherptediepte en ISO-prestaties) op in ruil voor minder gewicht. Maar als het gebruiksgemak en gewicht van het toestel u toelaten om uw toestel veel vaker te gebruiken, dan is dat een goede deal
    Last edited by lykmeraid; 22 januari 2014, 13:14.
    flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

    Comment


    • #3
      Re: Olympus OM-D E-M1

      Heb de om-d e-m1, met 12-40/2.8, naast nikon spullen.
      Raw is even kneedbaar imo.
      De 45 1.8 is een geweldig fijne prime, net als de panasonic 20 1.7
      De evf is erg goed. Hoge iso's zijn zo slecht niet.
      Een aantal foto's van afgelopen weekend met de omd en 45 1.8 op m'n blog en m'n fb.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Olympus OM-D E-M1

        Ik fotografeer nu met FF (6D) + wat lenzen maar ik beklaag het mij wel vaak Achteraf, als ik de foto's bekijk ben ik dan wel weer blij dat ik nergens een concessie heb moeten doen.
        Daar ligt dus ook mijn grootste vrees, Heb jaren met een 35mm analoog gewerkt. Toen de digitale reflex enigszins betaalbaar werd heb ik een 350D gekocht maar voelde mij daar niet lekker bij.
        De 5D is een fantastisch toestel maar nogal volumineus en nogal zwaar als je nog een paar lenzen mee neemt.
        Onlangs kreeg ik een Canon A1 gratis en ik was dadelijk verkocht aan de hanteerbaarheid van het toestel. En dan viel mijn oog op een reclame in Shoot en het was dus die Olympus.
        In het analoge tijdperk was Olympus ook al een meester om de kleinste reflexen te maken en hun lenzen werden toen ook al heel hoog aangeprezen.
        Heb hier trouwens nog een OM-10 liggen.

        Het is inderdaad die scherptediepte en het bokeh die me nog enigszins nog doet twijfel.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus OM-D E-M1

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Het is inderdaad die scherptediepte en het bokeh die me nog enigszins nog doet twijfel.
          Hier enkele voorbeeldjes:
          Met de Panasonic 1.4 25mm:




          Met de Olympus 1.8 75mm:


          Met de Olympus 2.0 12mm:


          Met de panasonic 2.5 14mm:
          Last edited by Spanjaart; 22 januari 2014, 14:57.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Olympus OM-D E-M1



            eentje met de 12-50 lens op macrostand. De lens die jij erbij wilt nemen.
            Lens is niet slecht, zelfs ongeveer te vergelijken met de 24-105 van Canon qua beeldweergave.
            Last edited by Closupshooter; 22 januari 2014, 15:43.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: Olympus OM-D E-M1

              Hier enkele voorbeeldjes:
              Met de Panasonic 1.4 25mm:
              Bedankt Rob, het bokeh ziet er inderdaad voortreffelijk uit maar kan toch niet tippen aan mijn 135mm op de 5D. Nu, de lenzen mag ik eigenlijk niet vergelijken met uw 12-, 14- en 25mm.
              Het bokeh, maar de scherpte van uw 75mm is wel uitstekend en moet weing of niets onderdoen voor mijn 135mm.

              eentje met de 12-50 lens op macrostand. De lens die jij erbij wilt nemen.
              Lens is niet slecht, zelfs ongeveer te vergelijken met de 24-105 van Canon qua beeldweergave.
              Inderdaad dat bekoort me heel erg. Hoe zou het zitten met de vervorming bij landschappen met dit objectief op 12mm?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Olympus OM-D E-M1

                De 12-50mm heb ik zelf verkocht. Best leuk en allround, maar dan neem ik met hetzelfde volume liever een 14-150mm mee in de tas.
                Voor groothoek heb ik een tijdje terug de 7-14mm van panasonic gekocht, maar eerlijk gezegd heb ik met de Samyang 7,5mm ook uitstekende resultaten, in ieder geval beter qua contrast en scherpte dan kitlenzen.
                Het voordeel van M4/3 is dat er veel goede en betaalbare objectieven voorhanden zijn en dat je naast het gewicht van 300-400 gram voor een body met 1kg lenzen al een heel arsenaal hebt.

                Hier een voorbeeldje van de Samyang fisheye (bijna) rechtgetrokken:


                en enkele onbewerkt:


                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment

                Working...
                X