Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend probleempje

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dringend probleempje

    Ik zou graag mijn foto's op tv laten zien maar het wil maar niet lukken . Ik krijg geen beeld te zien op de tv . Heb er speciaal een kabel voor aangekocht en veronderstel dat het daar niet kan aan liggen !Kan iemand me zeggen hoe ik mijne windows XP moet afstellen zodat ik wel het nodige op mijn TV-scherm te zien krijg !!!

    Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

    Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
    Fujifilm Finepix F31fd

  • #2
    Welke grafische kaart twido? Wordt de tv-uitgang ook daadwerkelijk door de kaart aangestuurd. Meestal vind je iets dergelijks onder Eigenschappen voor Beeldscherm, tab Instellingen.

    Staat je tv ook op de video-ingang (meestal SCART-1, SCART-2 oid) ?



    Comment


    • #3
      Hallo Twido,

      Je verhaal verbaast mij een beetje. Bij de S30 zit als het goed is een speciaal kabeltje geleverd dat je in een stekkerbusje aan de zijkant van je camera moet stoppen. Het andere eind heeft een witte en een gele tulpstekker. De gele stekker draagt het videosignaal en de witte het geluidsignaal. Zo kan je dus rechtstreeks vanuit je camera foto's op de tv laten zien. Zelfs kan je de tv gebruiken als monitor als je foto's gaat maken. Een computer is dus NIET nodig.

      Op de meeste moderne tv's zitten wel ingangen waar je de witte en gele stekkertjes direct kunt plaatsen. Op een aantal tv's dien je dan in te stellen dat er naar die ingang 'gekeken' moet worden. Vergeet bovendien niet in je camera 'weergavemenu' de videouitgang op PAL te zetten.

      Als je tv de genoemde ingangen NIET hebt maar wél een scart aansluiting, dan kun je voor een paar Euro een scart-adaptertje kopen dat voorzien is van ingangsbusjes waarop de gele en witte stekkertjes passen.

      Neem je kabeltje mee naar een tv-zaak en leg uit wat je wilt.


      Groetjes,
      Willem

      PS, Oude foto's laten zien op tv kan ook door de foto's van je computer te downloaden naar je camera/CF-kaartje en dan de camera met kaartje direct aan de tv te hangen.

      Canon PowerShot S40
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

      Comment


      • #4
        dank voor de snelle reacties maar om via de camera te gaan is niet de bedoeling het gaat immers om 500 foto's en mijn kaartjes zijn zo groot niet (had er geleend voor het verlof) . Mijn tv is niet zo oud maar is een zeer goedkoop ding met 2 scart uitgangen (av1 en av2) de kabel heeft ook nog een schakelaar met in of uit op maar dat helpt niet dus daar ligt het niet aan .
        Mijn video kaart is een geforce 2 gts pro 64mb met tv out (hercules)en daar is maar één uitgang aan vanachter(lijkt op die van een ps2 uitgang (zoals voor de muis)
        Bij eigenschappen staat:Type tv-encoder Bt869.
        Voor de rest vind ik daar niet veel over!


        Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

        Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
        Fujifilm Finepix F31fd

        Comment


        • #5

          dank voor de snelle reacties maar om via de camera te gaan is niet de bedoeling het gaat immers om 500 foto's en mijn kaartjes zijn zo groot niet (had er geleend voor het verlof) . Mijn tv is niet zo oud maar is een zeer goedkoop ding met 2 scart uitgangen (av1 en av2) de kabel heeft ook nog een schakelaar met in of uit op maar dat helpt niet dus daar ligt het niet aan .
          Mijn video kaart is een geforce 2 gts pro 64mb met tv out (hercules)en daar is maar één uitgang aan vanachter(lijkt op die van een ps2 uitgang (zoals voor de muis)
          Bij eigenschappen staat:Type tv-encoder Bt869.
          Voor de rest vind ik daar niet veel over!


          Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

          Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
          Hoe lang is dat kabeltje dat van uwe pc naar uwen tv gaat? meer dan 2 meter ver ga je zeker geen resultaat boeken...om goed te werken moet uw pc vlak naast uw tv staan...

          Stef

          Ciao, baaikes, CU in the galaxy
          http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

          Comment


          • #6
            Stef, ik heb hier een kabel van 10m en dat werkt perfect.

            staat je resolutie van je videokaart niet te hoog? dikwijls kan enkel output van 800x600 verwerkt worden.



            ToM.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7

              Stef, ik heb hier een kabel van 10m en dat werkt perfect.

              staat je resolutie van je videokaart niet te hoog? dikwijls kan enkel output van 800x600 verwerkt worden.



              ToM.
              Tiens Tom,

              als ik vroeger een dvd wou spelen in mijn pc, en naar de televisie sturen moest de pc er bijna vlak naast staan of het werkte niet...Men heeft mij dat toen als reden opgegeven....

              Stef

              Ciao, baaikes, CU in the galaxy
              http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

              Comment


              • #8
                Twido,

                Bij mij (W98) is het zo dat ik via scherm-instellingen nog moet kiezen voor TVout. Mijn computerscherm valt dan uit en het beeld komt dan op mijn TV. Ik was wel ontgoocheld door de lage resolutie in vergelijking met een computerbeeld...

                Comment


                • #9

                  dank voor de snelle reacties maar om via de camera te gaan is niet de bedoeling het gaat immers om 500 foto's en mijn kaartjes zijn zo groot niet (had er geleend voor het verlof) . Mijn tv is niet zo oud maar is een zeer goedkoop ding met 2 scart uitgangen (av1 en av2) de kabel heeft ook nog een schakelaar met in of uit op maar dat helpt niet dus daar ligt het niet aan .
                  Mijn video kaart is een geforce 2 gts pro 64mb met tv out (hercules)en daar is maar één uitgang aan vanachter(lijkt op die van een ps2 uitgang (zoals voor de muis)
                  Bij eigenschappen staat:Type tv-encoder Bt869.
                  Voor de rest vind ik daar niet veel over!


                  Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

                  Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                  Als het werkelijk om 500 foto's gaat waarom maak je er dan geen vcd (video cd) van?
                  Dit werkt snel en simpel en een dvd-speler kost echt niet veel meer voor in de huiskamer.
                  Persoonlijk vind ik het beeld stukken beter dan rechtstreeks van de camera.

                  Comment


                  • #10
                    Stef, ik heb hier een kabel van 10m en dat werkt perfect.

                    staat je resolutie van je videokaart niet te hoog? dikwijls kan enkel output van 800x600 verwerkt worden.

                    klopt idd ...mag best nog langer zijn ...bij mij 20m
                    vergeet niet dat composiet video 'n lage impedantie heeft (75 ohm)
                    voor het geluid kan dat wel tegenvallen (brom bv)

                    btw: de meeste kaarten werken het best bij 640*480 ( 'n kwaliteits divx SBC rip gaat nooit hoger)
                    je moet verder de juiste instellingen kiezen bij de eigenschappen videokaart...> pal b
                    output PC monitor of TV...het vervelende is mischien dat je beeld wegvalt van je monitor, maar daar kan je 'n TVtooltje voor gebruiken wat dual head simuleert...

                    voor mijn videochip/encoder(chrontel CH700) gebruik ik Tvcc2000

                    dat je beeld wegvalt is voor 'm te beschermen omwille van de lage sync(50hz)...niet iedere monitor kan dat aan met de nodige gevolgen....
                    bij mijn AOC monitor >np...flikkert wel 'n beetje

                    zo werk ik hier op 'n GF2 gts asus en dat werkt perfect voor al mijn divx'n...

                    E-tientje
                    metzers erelid

                    Comment


                    • #11
                      w00ha , gebruik je ook XP want bij 98 kon ik inderdaad de instellingen kiezen en kreeg ik mijn desktop wel op het scherm maar met XP vind ik zo geen instellingen .
                      Voor de andere leuke voorstellen allemaal maar ik zou het toch via tv willen doen en heb geen DVD omdat hoe weinig het nog kost ik deze zelden of nooit zou gebruiken en de aankoop dus verloren geld vind , ik wacht liever op een standaard waarmee ik dan ook kan opnemen van op TV (vervanging video) en dan heb ik er ook iets aan !En op de pc mijn foto's zien is geen probleem maar omdat er 10 personen gelijk komen en mijn bureau echt klein is wou ik het zo doen maar dat is dus weer niet zo simpel als ik dacht !
                      Alvast bedankt heren !

                      Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

                      Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                      Fujifilm Finepix F31fd

                      Comment


                      • #12
                        dat vindt je onder XP:
                        vanuit 't bureaublad >properties>settings>advanced>device selection...

                        als je dat niet vindt,doe eens 'n upgrade van je detonator (video)drivers...


                        E-tientje
                        metzers erelid

                        Comment


                        • #13
                          heb de mogelijkheid gevonden , maar kon ze niet selecteren mischien moet de kabel er in zitten alvorens dit gaat , ik zal het alvast een keer proberen maar de kabel is bij een vriend (om daar eens te testen )

                          Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

                          Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                          Fujifilm Finepix F31fd

                          Comment


                          • #14
                            lees de grote TVout FAQ eens door: http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/482538

                            Ik weet zeker dat daar de antwoorden voor jouw probleem staan.

                            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>
                            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                            Comment


                            • #15
                              txs zal ik zeker eens doen !

                              Op dees kOdakske sta CanOn pOwershOt S 3O

                              Vurwa dient da knOppeke OOk al weer !!!
                              Fujifilm Finepix F31fd

                              Comment

                              Working...
                              X