Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liveview op afstand of zoiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liveview op afstand of zoiets

    Menigeen weet wel dat ik verzot ben op fisheye-fotografie en dat daar symmetrie een heel belangrijke rol speelt.
    Helaas, je moet het maar hebben dat je op een ongelukkige plaats je statief moet gebruiken omdat je gewoonweg niet op je rug kan leggen om het plafond mooi in beeld te krijgen.
    Komt er dan nog eens bij dat er veel lijnen bij te pas komen je voelt het al ...
    Je kan niet door de zoeker kijken (of je gebruikt een hoekzoeker van 300 Euro wat ik daar niet voor over heb), of je probeert via liveview je camera correct te plaatsen ...
    EN plots dacht ik aan de laptop die ik via controlMyNikon kan koppelen aan de camera...
    Bestaat er zoiets als een goedkope tablet, ... om je camera te bedienen. Niet te groot, niet te duur en in feite juist gemeten om je kadrering uit te voeren ...
    Zijn er hier die daar al ervaring mee hebben.
    Het is evenwel niet de bedoeling de foto's zo op dat ding te hebben. Daar wil ik nog steeds de CF voor gebruiken die in de camera zit
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Liveview op afstand of zoiets

    Nexus 7 + Dslrdashboard


    http://www.dslrfilmnoob.com/2012/08/05/nexus-7-monitor-usb-controller-dslr-controller/ HDMI monitors can run anywhere from $160 to $1000 depending on what yo...

    You can find the installation guide here: http://www.dslrfilmnoob.com/2013/12/11/tp-link-tl-mr3040-wireless-field-monitor-dslr-controller/The exact wireless ...

    Comment


    • #3
      Re: Liveview op afstand of zoiets

      Welke camera heb je? Mijn panasonic GX7 kan dat met elke android- of ios tablet of smartphone. Ik gebruik het nooit.

      Comment


      • #4
        Re: Liveview op afstand of zoiets

        Worden de beelden dan opgeslagen op de CF in het fototoestel of in het geheugen van de Nexus ? Kwestie dat je snel ettelijke GB bij elkaar krijgt.

        Ik gebruik veel Liveview bij macro en vaak is het dan op de grond liggen, het hoofd zo laag mogelijk om een goede kadrering te hebben en, je snapt wel wat ik bedoel.
        Ik heb momenteel een surrogaat hoekzoeker wat je in feite hoekliveviewer zou kunnen noemen, maar die is niet altijd even handig om te gebruiken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Liveview op afstand of zoiets

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Worden de beelden dan opgeslagen op de CF in het fototoestel of in het geheugen van de Nexus ? Kwestie dat je snel ettelijke GB bij elkaar krijgt.
          Dat kun je met dslrdashboard instellen. Als je een smartphone met android hebt zou het ook moeten werken. Moet je wel even kijken welke versie van android je hebt en of die door de app wordt ondersteund.

          Some features include
          1.Changing the basic camera settings like aperture, shutter speed, mode, focus mode, iso and white balance.
          2.Changing where the camera stores the images (can be saved to camera or the sd card location of choice on your phone).
          3.Live View. Larger screen real estate and a touch interface to see what your camera Live view shows.
          4.Controlling things like bracketing, exposure compensation, time lapse, focus stacking.

          Comment


          • #6
            Re: Liveview op afstand of zoiets

            Dank voor all uitleg.
            Heb ondertussen al wat testmateriaal in huis gehaald ... Eerst zien en even testen alvorens tot eventuele aankopen over te gaan.
            PS, men vroeg me over welk fototoestel ik beschik. Vond, vind ik eerder bijkomstig gezien ik het al had over liveview. Maar houdt het bij een Nikon D-reeks
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Liveview op afstand of zoiets

              Ik gebruik helicon en dslrdashboard. Van allebei zeer content. Als je vooral macro doet, dan denk dat ik helicon beter is vanwege de mogelijkheid tot stacken van de foto's.

              Comment


              • #8
                Re: Liveview op afstand of zoiets

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Dank voor all uitleg.
                Heb ondertussen al wat testmateriaal in huis gehaald ... Eerst zien en even testen alvorens tot eventuele aankopen over te gaan.
                PS, men vroeg me over welk fototoestel ik beschik. Vond, vind ik eerder bijkomstig gezien ik het al had over liveview. Maar houdt het bij een Nikon D-reeks
                De vraag naar welk toestel is niet zo bijkomstig aangezien sommige aps enkel met een bepaald merk werken en er zelfs voor sommige toestellen een apparte app bestaat
                Je kan natuurlijk altijd in de store gaan kijken of jou toestel bij de geondersteunde toestellen vermeld staat.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Liveview op afstand of zoiets

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Dank voor all uitleg.
                  Heb ondertussen al wat testmateriaal in huis gehaald ... Eerst zien en even testen alvorens tot eventuele aankopen over te gaan.
                  PS, men vroeg me over welk fototoestel ik beschik. Vond, vind ik eerder bijkomstig gezien ik het al had over liveview. Maar houdt het bij een Nikon D-reeks
                  Er zijn genoeg nikon D-toestellen die niet eens liveview hebben, en er zijn er nog meer die je niet kan aansturen met een tablet. Voor sommige heb je een extra wifitransmitter nodig, voor anderen kan je weer een kabeltje gebruiken. Als jij niet wil geloven dat dat niet bijkomstig is, koop gerust een dure tablet, maar kom dan niet hier klagen dat het niet werkt.

                  Uit het slechte engels op je website versta ik dat je een D70 hebt? Veel geluk dan. Ik ben benieuwd hoe je liveview daarop werkend gekregen hebt.
                  Last edited by Teun_2; 27 januari 2014, 12:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Liveview op afstand of zoiets

                    Volgens mij heeft hij nu een Nikon D3s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Liveview op afstand of zoiets

                      Allen,
                      Dank voor de reeds gegeven reacties ... (De ene al wat nuttiger dan de andere, maar toch )
                      Momenteel heb ik de piste:
                      PC-DSLR
                      ANdroid-DSLR
                      iPad,iPhone-PC-DSLR (indien geen wifi)
                      iPad-DSLR (gebruik van wifi)

                      Momenteel mankeer ik nog de mogelijkheid om een Nokia Lumia (bv 520) te koppelen aan een DSLR. De Nokia Lumia draait met een Win8-OS maar is dat dan dezelfde OS zoals die op een PC draait ? Indien ja, er bestaat een PC-DSLR-connectie, zou ik die dan ook gebruiken op de win8-smartphone om zo de camera te sturen ?
                      Het scherm is heel klein en ik weet dat op PC, die applicaties die remote control toelaten heel kleine drukknopjes hebben.
                      maw is daar speciale remote-control-software voor nodig (gebruik smartphone) of kan dat dan met dezelfde software die voor een PC wordt gebruikt.
                      En hoe zit het dan met de bekabeling ? Wifi is voorlopig uit den boze.

                      PS. Nogmaals, het is als alternatief om de liveview op de DSLR op een smartphone/tablet te krijgen. Dus reken dan maar dat capatie en remote control kunnen op een gewone PC, iMac mits de nodige software.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Liveview op afstand of zoiets

                        Hallo allemaal,

                        vorig weekend heb ik geexperimenteerd met dslrDashboard (Android, gratis) op mijn Galaxy S2, verbonden met mijn D3100 met een USB on the Go kabeltje van geen €10.
                        Hiermee kan zowat alles bediend worden, inclusief bracketing en focus bracketing.

                        Helaas heeft Nikon geen api voor de d3x00-reeks, enkel vanaf d5x00 en hoger... Live view en bracketing werken niet en als Nikon geen api ter beschikking ziet het er niet naar uit dat het ooit zal werken.
                        Iemand ooit een D3100 gehackt en de firmware van een D5100 erop gezet?


                        Bruno
                        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                        Mijn website: www.computerhersteller.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Liveview op afstand of zoiets

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Allen,
                          Dank voor de reeds gegeven reacties ... (De ene al wat nuttiger dan de andere, maar toch )
                          Momenteel heb ik de piste:
                          PC-DSLR
                          ANdroid-DSLR
                          iPad,iPhone-PC-DSLR (indien geen wifi)
                          iPad-DSLR (gebruik van wifi)

                          Momenteel mankeer ik nog de mogelijkheid om een Nokia Lumia (bv 520) te koppelen aan een DSLR. De Nokia Lumia draait met een Win8-OS maar is dat dan dezelfde OS zoals die op een PC draait ? Indien ja, er bestaat een PC-DSLR-connectie, zou ik die dan ook gebruiken op de win8-smartphone om zo de camera te sturen?
                          Het scherm is heel klein en ik weet dat op PC, die applicaties die remote control toelaten heel kleine drukknopjes hebben.
                          maw is daar speciale remote-control-software voor nodig (gebruik smartphone) of kan dat dan met dezelfde software die voor een PC wordt gebruikt.
                          En hoe zit het dan met de bekabeling ? Wifi is voorlopig uit den boze.

                          PS. Nogmaals, het is als alternatief om de liveview op de DSLR op een smartphone/tablet te krijgen. Dus reken dan maar dat capatie en remote control kunnen op een gewone PC, iMac mits de nodige software.
                          Windows Phone 8 is niet hetzelfde als Windows 8. Afhankelijk van het model zou je ook kunnen kijken naar een gewoon scherm, dat je via hdmi kan koppelen met je camera (nog een reden achter mijn vraag, want niet veel modellen hebben hdmi).

                          Je D70 gaat echt niet werken met liveview met geen enkele tablet, smartphone, scherm of pc. (Maar dat vind je geen nuttige reactie zeker? Ik vraag me echt serieus af waarom ik hier nog nuttige en correcte reacties geef...

                          Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                          Hallo allemaal,

                          vorig weekend heb ik geexperimenteerd met dslrDashboard (Android, gratis) op mijn Galaxy S2, verbonden met mijn D3100 met een USB on the Go kabeltje van geen €10.
                          Hiermee kan zowat alles bediend worden, inclusief bracketing en focus bracketing.

                          Helaas heeft Nikon geen api voor de d3x00-reeks, enkel vanaf d5x00 en hoger... Live view en bracketing werken niet en als Nikon geen api ter beschikking ziet het er niet naar uit dat het ooit zal werken.
                          Iemand ooit een D3100 gehackt en de firmware van een D5100 erop gezet?


                          Bruno
                          De enige hack die voor de D3100 werkt is degene die de 30min videolimiet eraf haalt en niet moeilijk doet over niet originele batterijen.
                          Last edited by Teun_2; 31 januari 2014, 09:38.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Liveview op afstand of zoiets

                            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                            Je D70 gaat echt niet werken met liveview met geen enkele tablet, smartphone, scherm of pc. (Maar dat vind je geen nuttige reactie zeker? Ik vraag me echt serieus af waarom ik hier nog nuttige en correcte reacties geef...
                            Teun, ssssssss, graag even diep ademhalen.
                            Vooreerst dank voor je aangebrachte info. Die neem ik op.
                            Maar, waar heb ik ergens je te kennen gegeven dat ik dat zocht voor een D70 ? Ik weet nu echt ook wel dat dat niet lukken zal en met een Canon 350D ook al niet.
                            Ik weet ook wel dat niet alle toestellen dezelfde technologie bevatten en dus worden toestellen op die wijze wel uitgesloten.
                            Dat niet alle toestellen geen HDMI hebben weet ik ook wel en niet alle types in de nikon Dx-reeks ook al niet.
                            Ik ben gewoon op zoek naar de mogelijke besturingsmogelijkheden via PC, android, iMac, iPad, en andere technoligische toestellen waarmee we onze camera's kunnen sturen.
                            Als ik daarna een tabel opstel en met de fyische eigenschappen van camera's en daarnaast een lijst met randapparatuur zoals bv een samsung galaxy hiepeldepiep naast een google nexus 7 en een ipad en daar weet welke de nodige componenten zijn om met de buitenwereld te communiceren, dan denk ik wel dat ik dan een correct plaatje krijg.
                            Vandaar steeds de medling dat het toestel (camera) niet echt belangrijk is op dit ogenblik).
                            De D200 zal ook wel niet zo eenvoudig te koppelen zijn ...
                            Dus neem dit aub niet mispreizend op. Ik snap wel dat je echt ten goede probeert te antwoorden en probeert te zorgen dat er geen miskoop wordt gedaan.
                            ok ?

                            EN wat het onlangs aangekochte materiaal. Ik heb me voor 2 EUro een USB-micro-otg-kabeltje gekocht. Niet meer niet min.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment

                            Working...
                            X