Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

locaties wereld oorlog 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • locaties wereld oorlog 2

    Hallo, ik ben een trip aan het plannen naar duitsland en een naar frankrijk ( 2 amateurfotografen en hun partner )
    deze trip gaat vooral over wereld oorlog 2. Ik heb al een hele hoop plaatsen maar meer is altijd welkom aangezien het 2 keer een week is
    bij deze ben ik op zoek naar mensen die mij mss namen van locaties kunnen geven ( zoeken doe ik zelf wel indien het urbex locaties zijn)

    belgie tussendoor bezoeken
    duitsland. trip 1
    frankrijk trip 2

    alvast bedankt
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #3
    Re: locaties wereld oorlog 2

    In IJsselsteijn (Lb) in Nederland ligt de grootste Duitse begraafplaats, zeer indrukwekkend en de moeite waard om te bezoeken.



    Mijn eigen foto's van een bezoek aan de begraafplaats: http://5.199.149.31/wordpress/?p=420

    Comment


    • #4
      Re: locaties wereld oorlog 2

      Een duits militair kerkhof ligt er ook in lommel ( belgie ) die is eens stukje groter als die in nederland. Er ligt ook een pools in lommel. Die heb ik beide al meerdere keren gezien.

      maar toch bedankt voor de tip. altijd handig om te weten als we daar ook in de buurt komen
      photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

      Comment


      • #5
        Re: locaties wereld oorlog 2

        wij zijn in Rugen geweest voorheen Oost-Duitsland.
        heel fotogeniek en alles herinnert er nog aan de tweede wereldoorlog.
        een eldorado voor urbexers.
        ook nog een oude V1 raketinstantie en vele oude vliegtuigen uit de oorlog te zien.
        grt,bouk.
        PS:
        een heel verlaten typische Oost-Duitse stad:
        Last edited by bouk; 23 januari 2014, 09:55.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #6
          Re: locaties wereld oorlog 2

          In Frankrijk in de streek van cap gris nez / cap blanc nez vind je voldoende musea en oude bunkers, waaronder
          http://www.lacoupole-france.com/ en http://www.leblockhaus.com/

          Allemaal de moeite waard om te bezoeken en verder een fotogenieke streek.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #7
            Re: locaties wereld oorlog 2

            Oradour-sur-glane in Frankrijk... Als je daar geweest bent, moet je je er wel maar aan verwachten dat de rit huiswaarts heel erg stil zal zijn.

            Comment


            • #8
              Re: locaties wereld oorlog 2

              en in België zijn Breendonk en Eben-Emael ook wel een 'must' hoor. Eben is wel niet vaak open, ik dacht 1x per maand.

              Comment


              • #9
                Re: locaties wereld oorlog 2

                In België vind je ontzettend veel in de streek rond Bastogne, aangezien daar de laatste fase van de Battle of the Bulge heel zwaar gevochten is.
                In Frankrijk: de hele Normandische kust en speciaal de Pointe du Hoc, plus een aantal plaatsen zoals Caen, Vierville-sur-Mer, zeker Colleville-sur-Mer niet vergeten met zijn gigantische Amerikaanse begraafplaats, Carentan en het dichtbijgelegen Tank Museum, Sainte-Mer-Eglise met de paratrooper aan de kerkspits, Ouistreham moet je ook zeker doen. Daar heb je Pegasus bridge met daarnaast het allereerste huis dat bevrijd werd toen de Engelsen er met hun gliders geland zijn. De brug staat er nog en er is ook een museum. Er is gewoon teveel om op te noemen.

                In Duitsland vind je nog wel een aantal zaken, maar er is ook veel vernield, uiteraard door de geallieerden, maar ook achteraf door de Duitsers zelf, omdat ze er niet aan herinnerd wilden worden. In Irrel is er nog een museum voor de Westwall (Siegfriedlinie), maar die linie zelf is bijna helemaal weg. Moest je nog naar het noorden trekken, zeker Peenemunde niet overslaan, waar de V2 werd ontwikkeld door Werner Von Braun. Daar vind je nog redelijk wat terug. Verder zou je nog kunnen denken aan het Kehlsteinhaus (aderlaarsnest van Hitler). Dat bestaat nog steeds en ook het ondergrondse gangenstelse bestaat nog grotendeels en je kan het bezoeken. Maar je ziet wel niks meer van de geschiedenis daar. Alleen als je in de lift wil staan die Hitler nog gebruikt heeft en de de omgeving wil ziet, is het interessant. Het adelaarsnest zelf is nu een restaurant.

                Verder heb ik me nooit zo erg in Duitsland verdiept eigenlijk.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #10
                  Re: locaties wereld oorlog 2

                  In Frankrijk vind je idd heel veel aan de Normandische kust, vooral bunkers. En helaas noemen heel wat dorpsbewoners er zichzelf ook een "museum", zodra ze twee stukken granaatscherf in hun tuin gevonden hebben.

                  Comment


                  • #11
                    Re: locaties wereld oorlog 2

                    Moet het per se WOII zijn, of komt WOI ook in aanmerking ?
                    In dat geval kan ik Vimy aanraden (Canadese memorial dicht bij Arras, in het noorden van Frankrijk). Hier zijn loopgraven en tunnels te bezichtigen, een gigantisch herdenkingsmonument (onlangs gerestaureerd) en verschillende begraafplaatsen. Een gedeelte van het terrein is na de oorlog nooit genivelleerd geweest, waardoor je nog goed de bomkraters kan zien in het niemandsland. Wat mij opviel was hoe dicht de linies in die tijd bij elkaar lagen.
                    Mijn website: www.nickvangoubergen.be

                    Comment


                    • #12
                      Re: locaties wereld oorlog 2

                      idd de hele Normandische kust afgaan.

                      Zeer mooie kerkhoven, bunkers....

                      Ik raad je aan als je in Normandië bent om even een toeristische dienst binnen te stappen in de omgeving en een kaart aan te vragen ivm WO2.
                      Op die kaarten staan ook kleinere monumenten ed van WO2.
                      Zo zijn wij uitgekomen bij een heel grote bunker, die ook nog degelijk te bezoeken valt (wel op bepaalde dagen maar, maar vraag me niet meer wanneer).
                      Deze bunker is een niet erkend monument van WO2 omdat het onderhouden is door vrijwilligers.

                      In Arromanches-les-bains vind je nog delen terug van de drijvende bruggen in de zee.
                      In Colleville-sur-Mer is een heel groot kerkhof.
                      In La Cambe ligt er ook zo nog één.

                      Succes!

                      Comment

                      Working...
                      X