Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedrijfsjurist in the house?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bedrijfsjurist in the house?

    Iemand met kennis van bedrijfsjuridische zaken en meer gerelateerd rond scholingsbeding?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: bedrijfsjurist in the house?

    stel je gedetailleerde vraag anders ook eens op "juridischforum.be"

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: bedrijfsjurist in the house?

      Ik vermoed dat het gaat om een beding waar je een training betaald krijgt door het bedrijf, en waar ze willen vastleggen dat je nog minstens 2-3 jaar moet blijven, of je moet een deel terug betalen. Klopt dit?

      Ik weet in elk geval dat de termijn niet langer dan 3 jaar mag zijn, waarbij ze je in het laatste jaar maximaal ca 30% mogen laten terugbetalen.
      Ik heb het nooit in mijn contract gehad, maar snap het wel, zeker als het een duurdere opleiding is. Bedrijven willen gerust investeren in opleiding, maar als je dan binnen de maand terug vertrekt, dan laat dat een zure nasmaak.

      Comment


      • #4
        Re: bedrijfsjurist in the house?

        Bedankt. Ik wil hier absoluut geen discussie over pro of tegen scholingsbeding, maar zou iemand 'ter zake' een paar specifieke vragen willen stellen. Juridischforum ken ik. Dat ik daar nog niet aan had gedacht. Bedankt, zal daar al eens kijken
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: bedrijfsjurist in the house?

          Ik studeer personeelsmanagement, en ben zo'n beding al tegengekomen tijdens stages en in mijn handboeken arbeidsrecht.
          Ik weet natuurlijk niet wat je precieze vraag is en of ik je kan helpen, maar je mag steeds een PM sturen.

          Comment

          Working...
          X