Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser voor een Minolta SRT-101

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser voor een Minolta SRT-101

    Hoi,

    Een tijdje geleden kocht ik op een tweedehandsbeurs een Minolta SRT-101 analoge camera. Geweldig leuk dingetje, leuke lens erop (50mm 1.4), dus heel leuk voor portretfotografie.
    Nu zou ik graag 's avonds wat portretten schieten. Donkere achtergrond, wat lichtjes die oplichten en dan onderwerp goed belicht. Het diafragma is lekker groot maximaal maar toch worden mijn sluitertijden net iets te lang. Daarom zat ik eraan te denken om een flits te gebruiken met dit toestel.
    Ik heb op dit moment een Yongnuo YN-565EX die ik met mijn Canon gebruik. Daar dit toch wel een mooie performante flitser is, dacht ik eraan om deze te gebruiken bij de Minolta, aangezien de flitser ook een PC poort heeft en daarmee kan afgevuurd worden als je de ontspanknop afvuurt. Ik heb al een flitskabel geprobeerd, maar die paste niet in de poort van de Yongnuo, dus deze heb ik teruggebracht. Is het mogelijk om de Yongnuo te laten werken met de Minolta met een of ander kabeltje of adapter?
    Anderzijds zat ik ook wat rond te kijken naar wat oudere flitsers van Minolta zelf, maar ook daarbij krijg je frequent het probleem te horen dat je adapters en kabels en dergelijke nodig hebt, vooral door het feit dat de meeste flitsers gemaakt zijn voor hotshoe maar de Minolta slechts een coldshoe heeft. Kan er mij iemand vertellen hoe dit nu eigenlijk juist in elkaar zit, want ik versta er niets meer van!

    Alvast bedankt,

    Jelle.
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Flitser voor een Minolta SRT-101

    Moderator Note: Verplaatst van "Algemeen" naar "Strobist".
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Flitser voor een Minolta SRT-101

      Voor konica-minolta/sony heb je een adpaterstukje nodig. Dacht dan minolta een standaard flitsvoetje met middencontact had? Zit er een pc sync contact op de camera?

      Denk dat de flitssynchronisatie ook niet korter kan dan 1/60e.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment

      Working...
      X